HARCMVSZEK:
L O M T C O S
Az anim sanol
*(Igrain Reval)
"Volt valahol rges-rgen egy vros, Tysson Lar. Ott gyûjtttnk ssze mindent, amit a szpsgrõl el tudtunk kpzelni. Oly lgies formk kavalkdja volt ez a hely, amelyek kõbõl elvileg megalkothatatlanok. A fehr mrvny s a kristly csodja tndklt a fnyben - mg maga a Nap is kedvtelve idõztt itt.
De Tysson Lar mltt lett, emlk csupn ma mr; elveszett az enyszet esõfggnye mgtt. Npem, az igazi Np, elûzetett falai kzl. Sztszrdtunk Yneven. Lassan mi is eltûnnk, akrcsak Tysson Lar.
Mirt hagytuk, hogy rr legyen felettnk a tehetetlensg? Nem tudnm megmondani. Ma mr taln tl ksõ harcba szllni, hiszen eddig sem tettk. Idõnk taln valban lejrt. j korok, j fajok szlettek - jobbak lennnek? Aligha hihetem.
Mi lett belõlnk? Hov lett a hajdani Np? Gyermekeink egy rsze htat fordtott neknk, s elveszett az emberek vilgban. Akik itt maradtak, lenzik, megvetik õket ezrt - m ezeket az rzseket mi magunk is az emberektõl tanultuk! Lassanknt elmorzsoldik a npnk, sehol nincs helye a vilgban immr. Elfek. Mit jelent ma ez a sz? Mi, akik azt hisszk, hûek maradtunk eleinkhez - visszahzd, hajdanvolt nagysgon merengõ, nnn fjdalmuk kdbe burkolz alakok; kztk nhny kemny, nemes llek, az bredõ j erõ. s õk, akik elhagytak minket - emberi vonsokkal fertõztt, nem ritkn kegyetlen, fennhjz trsaink; helyket tn mg nlunk is nehezebben tallk, mirnk irigy daccal tekintõk. s azok... azok, akik elrultk az õsi isteneket, akik megtagadtk, beszennyeztk a fnyt - Krn gyilkos bestii s Tysson Lar elfajzott fiai. „
Elf… Egy np melynl nemesebbet mg nem hordott htn Ynev. Egy np mely egykor oly hatalmas volt, hogy az egsz dli kontinenst uraltk. Uralmuk azonban nem erszakra s flelemre plt, mint oly sok birodalom, hanem egytt lsre a termszettel, bkre s megrtsre. Megadtk egymsnak amire a msiknak szksge volt. A fk pedig rejtekhelyet s egyben otthont adtak az elfeknek, az elfek pedig megvdtk a fkat, az erdt s az ott lakkat. gy telt az id. gy telt majd el tzezer v, bkben Kyrival s az aquirokkal. A kyreknek nem volt rdekk a dli kontinens meghdtsa, az aquiroknak pedig mg kevs volt a hatalmuk, hogy elzzk az elfeket, fordtva ez nem lett volna igaz, de az elfek swnkit sem znek el az otthonukbl. Azonban semmi sem tart rkk, a bke sem tartott rkk melybe az amund-dzsenn hborkban meggyenglt elfek menekltek. P.e. 2003-ban Krn, Schakallor vezetsvel Tysson Lar-ra tmadt. Elfek tzezreit ldoztk fel a Kosfejes r oltrn, orkok s goblinok dltk a Szent Erdt s az elfeknek meneklnik kellett. Persze azok jrtak jl akik vszzadokkal ezeltt (Pyarron eltti kb. XXII. szzadban ) elvndoroltak a tizenkt reyhinn-nel. szakra, a mai Sirenar flsziget terletre. Most rluk van sz. szakon (tvol az aquiroktl) viszonylagos bkben ltek az emberekkel s a tbbi fajjal. Az elfek nem vettek tudomst mlandsgukrl s meggyenglsrl, hajdan volt dicssgkrl brndoztak, mg a fiatal fajok egyre csak ersdtek s szaporodtak. A 12 reyhinn kzl 6 eltnt, ma sem tudja senki mi trtnt velk. A megmaradtak ettl megrettentek s vissza hzdtak vrosukba, tbbet nem is mozdultak ki onnan. Az elfek ereje tovbb cskkent, de mg gy is elg ersek voltak, hogy megvdjk erdeiket, mert az „Ismerd meg ellenfeled, fl gyzelem,…” monds alapjn a reyhinnek egyike rjtt, hogy nem maradhatnak meg sok, ha nem lpnek valamit. Ez a lps volt az anim sanol. Velk s az egsz np sszefogsval egykor ismt hatalmasak lesznek s k fognak uralkodni.
Magukrl az lomtncosokrl:
Harcosok j nemzedke kiket az erdkn kvli terleteken vetnek be, specilis feladatokra. Hossz (majd 60 ves) kikpzsk sorn felksztik ket erre a feladatra. Megismertetik ket a fiatal fajok (fleg az emberek) szoksaival. Felksztik ket a Percnyi letek „romlottsgra”, nzsre, nteltsgre. Az elmt pp gy meg edzik, mint a kart. Kikpzsk sorn megtantottk ket tolerlni a Percnyi letek szoksait, nem hajolnak meg elttk s nem trtnek meg. Hek maradnak hallukig s utna is. n megtartztatak, kvetik a hagyomnyokat, a kapcsolatot az otthonukkal minden krlmnyek kztt fenntartjk. ppen ezrt egy lomtncos soha nem lesz kiszakadott! Mentalitsuk kicsit megvltozik a „kinti” vilgban ls miatt, de soha nem ferdl el! Jellemkben a Rend minden krlmnyek kztt megtallhat. Sajt fajtjnak soha sem rtana, hacsak nem a korcs „krni elfekrl” van sz. Sajt letnl a kzssgt mindig elbbre tartja. lett brmikor felldozza a „nagyobb” jrt. Az eszkzkben nem vlogatnak, ellenfeleiket kmletlenl s szvfjdalom nlkl puszttjk el. Mindig egyenesek, kerlik a hazugsgot, de ha a kitztt feladatot mskpp nem tudjk vgre hajtani, nem riadnak vissza tle. Rossz hasonlat, de taln a fejvadszok munkjhoz hasonl dolgokat tesznek, persze csak az elz fenntartsokkal. Kalandozni egyfle kpen indulhatnak, kt feladat kztt. Ezt inkbb knyszersgbl teszik, mint sajt akaratukbl. Ugyanis az lomtncosok a vgs beavatson kvl (lsd albb) nem lphetnek be a sirenari erdk belsejbe. Ha vgre hajtottk a feladatot, akkor megkeresik a legkzelebbi deinn-t s velk kzlik a feladat vgeztt. Amg jra szksg nem lesz rjuk szabadok, mehetnek ahov csak akarnak. Ekkor „kalandozhatnak”.
Er: 3k6(2x) Szpsg: K10+8
llkpessg: K6+14+kf Intelligencia: 2k6+6
Gyorsasg: K10+8 Akarater: K10+10+kf
gyessg: K6+12 Asztrl: 2k6+6
Egszsg: K10+8
Harcrtkek
Ezen a tren leginkbb a harc s kardmvszekhez hasonlt. K: 10 T: 20 V: 80, C-jk pedig: 15 (+ a faji 30). Szintenknt 12 HM-et kapnak, ezt el kell elosztaniuk gy, hogy ktelesek 4-et V-jkre s 3-at T-jkre tenni.
leter s fjdalom trs
Ezen a tren a kardmvszeket kicsit alulmljk. p alapjuk 6, ehhez jn egszsgk 10 feletti rsze. Fjdalomtrs tekintetben azonban le is krzhetik ket. Hiszen az elfeknl van „id” az elmt mg tkletesebbre csiszolni, ersebb. Ezrt a fjdalom trsk nagy rsze ebbl ered. Fp alapjuk 7, ehhez jn az llkpessg s akarater 10 feletti rsze, valamint k6+4 szintenknt.
Kpzettsgek
Az lomtncosok kevs kpzettsg pontot kapnak alapbl. Ez csupn 3. s az intelligencia s gyessg bonuszoknak is csak a felt kapjk meg ( felfel kerektve). Ezt azzal magyarzom, hogy mire elsajttjk sajtos harci technikikat mr nem igen jut id msra. Ksbb viszont viszonylag sok Kp-t kapnak, br elg sajtosan. Ezt viszont azzal magyarzom, hogy miutn vgeztek s feladatot kaptak, onnantl kezdve nem kell sokat tanulniuk.. „Csak” gyakorolniuk. Ez a sajtos mdszer gy trtnik, hogy minden lomtncos kap szintenknt 6-ot, plusz annyit amennyi az intelligencija 10 feletti rsznek fele (felfel kerektve). Valamint kapnak szintenknt (mr az els szinten is) 25%-ot a szzalkos kpzettsgeikre (nincs megkts).
Kpzettsg Fok/%
Fegyverhasznlat (solimar) Mf
2 Fegyverhasznlat (szabad) Af
Lefegyverzs (solimar) Mf
Ktkezes harc* Mf
rs/olvass Af
Pszi Af
Nyomolvass/eltntets Mf
Lopzs 10%
Ugrs 10%
Rejtzkds 20%
Mszs 15%
*-Csak a sajt fegyvereikre vonatkozik, ha a fiatal fajok fegyvereire akarja hasznlni akkor azt kln meg kell tanulniuk. Sajt fegyvereikkel (csak sajt!) nem kapjk meg a gyengbbik kzre jr levonst.
Tsz Kpzettsg fok/%
2. lczs/lruha Af
2. Etikett Af
3. Llektan Af
4. Pusztts Af
5. Trtnelem ismeret Af
6. Fegyverhasznlat (Allonrn) Mf
6. Lefegyverzs (Allonrn) Mf
6. Legendaismeret Af
7. Trtnelem ismeret Mf
7. Pusztts Mf
Mana
Az lomtncosok 1. szinten 6, s minden tovbbi szinten 5 mana pontot kapnak. Ne rtsk flre! Ennek vajmi kevs kze van a kznapi rtelemben vett manhoz. Egyszeren taln ehhez ll a legkzelebb. Ez az energia bellk fakad, a testk hordozza azt. Legjobban taln az aquir od-hoz hasonlt, azonban termszetben nagyon messze ll tle s hatalma meg sem kzelti azt, azonban vannak akik azt gondoljk, hogy az Od-bl alakult ki, taln igen, taln nem. Egy azonban biztos, hogy ez az energia Urritl ered s a testk csak hordozja. Fl rnknt tltdik vissza egy mana pont, de minden alvs (minimum 2 ra) utn feltltdik maximumra. Teht nem fgg a mana hltl. Ezt hasznljk fel az lomtncosok tncaikhoz, ha elfogyott, nem kpesek hasznlni a specilis mozdulatokat.
Szintlps
Viszonylag knnyen lpnek szintet hiszen hihetetlenl alkalmazkodak s tanulkonyak.
Szint Tp
1 0-200
2 201-400
3 401-800
4 801-1600
5 1601-3200
6 3201-6400
7 6401-16000
8 16001-32000
9 32001-59000
10 59001-90000
11 90001-135000
12 135001-185000
Tbbi +53000
Klnleges kpessgek
A legfontosabbak a: tncok, ez kpezi minden lomtncos harci tudsnak legjavt, nlkle valsznleg nem tudnk vghez vinni feladataikat. Urria ajndka ez, melyet a kivlasztottak rendelkezsre bocst, hogy azt a kzssg javra hasznljon. Persze ezt brmikor el is veheti, ha a tncos ncl vagy az elfek ellenre cselekszik.
*A Hall Tnc
Klnleges rtus ez, mely egy percen t egyre nveli a tncos harci kpessgeit. Szmokkal kifejezve: K-je s sebzse minden krben +1-gyel nvekszik, T-je, V-je az els krben +4, a msodikban +8, a harmadikban +16, a negyedikben +32, az tdikben +64, mg a hatodikban +128. Amikor az egy perc letelik, a harcos Elf eljul, teljesen vdtelenn vlik. Aki a Halltncba belekezd, nem hagyhatja abba. Minden megkezdett kr 2 mana pont. 20 mnusz llkpessg rra jul el, de minimum fl rra.
A Megtarts Tnca
A legalapvetbb tncforma s egyben a legkevesebb mgikus energiba is kerl. Harmonikus mozgs melyben az Elf egsz teste sszhangban van. Gyors, pontos vgsok s vdsek. V, T szint*3-mal n, K szint*2-vel, a sebzs pedig szint/2-vel n (felfel kerektve). A tnc megszakthat s 6 krnknt kerl 1 manba. Mindig a megkezdett perc els krben vondik el a mana.
Az lom Tnc
Ez a tnc forma az ellensget gyengti mg hozz gy, hogy szinte meg „hipnotizlja”. A mozdulatok tkletessge, harmnija ltal ilyen hatsos ez a harc forma. Az ellenfl V-je s T-je szint*3-mal cskken. K-je pedig szint*2-vel. A sebzs vltozatlan. A tnc fl percenknt (3 krnknt) kerl 1 manba.
Az rjngs tnc
Messze ll az Elf mentalitstl s jellemtl, de a knyszer nagy r. A tncos csendes rjngsbe hajszolja magt amely sokkal nagyobb hangslyt helyez a tmadsra s a vdelmet pedig elhanyagolja. Ahhoz, hogy az Elf elkezdhesse legalbb az ¼ Fp-jnek el kellett, hogy vesszen. T szint*6-al n, mg V szint*3-vel cskken. A K s sebzs vltozatlan. A „jobbik” kzzel +1 tmads adhat le. Krnknt kerl 1 manba s sikeres akarater prba utn brmikor megszakthat.
*Az let Tnc
Ha egy Elf el akarja hagyni e vilgot, istene ebben is segtsgre van. Eltncolja az let tnct, s megsznik ltezni, beleolvad a termszetbe; meghal s mgis tovbb l. rkre eltvozik.
A Knok Tnca
Taln az egyedli eset amikor a harcosnak a clja a fjdalom. Az lomtncosok leginkbb akkor hasznljk ezt a tncot amikor elakarnak fogni valakit. Komoly srlseket nem okoz, fjdalmat knok viszont annl inkbb. Szmokban: A sebzs a norml Fp sebzs msfl szerese, p max 1 csszhat t. Tlts esetn sincs tbb p sebzs, hanem az Fp sebzs 2 s fl szeres. Hrom krnknt kerl 2 mana pontba, brmikor abba hagyhat.
A msik klnleges kpessgk, hogy hsgket nagyon nehz megingatni. Legalbb ktszeres ersts kell hozz.
A vgs beavats:
A vgs beavats, vgs prba, a kalahork tesztje, ezekkel s ehhez hasonl nevekkel illetik ezt a „vizsgt”. A tapasztalt lomtncos (min 6.Tsz) utoljra visszatrhet a reyhinnek vrosba, nneplyes keretek kztt s hatalmas megbecslssel. Az elf a Nagy Tancs el ll, ott felsorolja eddigi tetteit a reyhinnek eltt. Azok eldntik a harcos mlt-e az sk ldsra s fegyverzetre. Ne rtsk flre, nem minden tncos kapja meg ezeket. Csak azok akik igazn hsgesek s csak jt cselekedtek npkrt.
k megkapjk a *Gho’mallan-t s az *Allonrn-t. Megkapjk tovbb az sk ldst: egy kpessget melyet a *Knnyek ldozataknt emltenek, ezt hetente max. hromszor kpesek alkalmazni 20 manapont rfordtsval. Lersa: A szavak elhangzst kveten az elf szembl knnycseppek hullnak r a sebesltre. Az visszanyeri eszmlett, s leterejnek ¼ rszt. Ami maximum 3 p s 20 Ft lehet. A sebek azonnal beforrnak, a trtt csont sszeforr, a mrgezs elmlik. Az igazn hatalmas lomtncosok (min. 12.Tsz) kpesek havonta egyszer alkalmazni ennek a varzslatnak az ersebb verzijt. Ez 40 manba kerl s a clpont lelkt is kpes vissza adni, ezltal az jra letre kelhet, persze csak Urria (a Km) engedlyvel, sszer keretek kztt ( pl. egy hatodkori kosz mgust nem biztos, hogy feltud vagy rdemes felleszteni). A 7. Tsz.-tl kezdve (akkor az elst) minden 3. szinten krheti (persze csak ha kirdemelte), hogy pncljra VAGY kardjra elf mgikus varzsjeleket vssenek. Ezt a jtkos alakthatja ki, de csak is a Km szigor ellenrzse mellett (ne essnk tlzsokba).
Fegyvertr
Az lomtncosok tradicionlis fegyvere a solimar, ms nven idkard. Ugyan az id szvedkhez nincs kze, csak az eltelt idk sorn alakult ki a neve, mert az vszzadok sorn semmit sem vltozott, alapjaiban. Ugyanis nincs kt egyforma solimar, illetve van. Mivel a tncosok kt fegyvert hasznlnak a tncaikhoz. Tncosonknt klnbz a kard, hiszen rszben sajt maguk ksztik ket a kikpzsk alatt. A kard gy hozzjuk n s testk rszv vlik. A lelkk kiterjeszti rjuk a vdelmt gy nem lehetnek alanyai a termszetes anyagok mgijnak. Az rtkeik: K: 8 T: 13 V: 11 seb.: 1k6+3. tm/kr: 1. Vrtezetknt olyan pnclt hordanak amely nem akadlyozza ket stlusuk gyakorlsban. Ez leginkbb egy kln nekik ksztett lncinghez hasonlt, br szemei aprbbak. Tkletesen r szabtk, gy az rtkei: SF: 3 MGT: 0, ha ms akarn flhzni akkor (ha csak nem Elf az illet) elg szknek rezheti, ezrt rtkei: SF: 2, MGT: 1. Sajt juk nincsen, mivel elg feltn lenne. De brmilyen j kerl is a kezk gybe, annak hasznlatban alapfokon kpzettek.
*Elf kard: Allonrn:
K: 9 T: 18 V: 18 sebzs: k6+6 Sly: 0.5 kg
Halvny kkes- ezsts szn penge alkonyatkor egszen finoman (1E) kkesen dereng. Kinzetre leginkbb a dzsenn szablyra s a jatagnra hajaz, de az vek finomabbak, kecsesebbek. A klnleges anyaga rendkvli knnyedsget ad forgatjnak (innen a magas K), kls lre fent kard, de fokl itt is van (Szrsra, gyors visszarntsos -vgsra). Keresztvasa akr a Khossas -, csak a leveleknek bonyolultabban fondnak, hogy a csuklt jobban vdjk. Slya 0.5 kg, legalbb 5 vig kszl, kereskedelmi forgalomba sohasem kerl. Ha meglnk hordozjt, s mgis eladsra kerlne, gy 100-140 aranyat krnnek rte a (mindjrt halott) orgazdk. A hordoz hasonl szertarts sorn vlik eggy a fegyverrel, mint ms elf az jval. Teht a szemlyes aurjnak rsze. Tncols kzben ezek a kardok mgikusak.
*Elf vrt: Gho’mallan:
SF: 6 MGT: 0 sly: 5 kg
Anyaga akr a kard, szintn egsz finoman dereng jszaka. Rendkvl finom munka, mintha a viseljre ntttk volna, kveti minden mozdulatt. Habknny, szinte egytt mozog a gazdjval. Szintn rengeteg idbe telik elksztse, a legegyszerbb, leg dsztelenebb darabjaira is minimum 50 vet kell vrnia a megrendelnek. Ha valamilyen oknl fogva orgazdkhoz kerlne, 500 – 1000 aranyat is megkrnnek rte.
Mind a kard, mind a vrt elvesztse iszonyatos megalztats, amit csak visszaszerzsvel s a tolvaj hallval lehet lemosni. Ha a viselje meghalt, akkor azt a vrt s a kard azonnal tudatja a kovccsal, aki nem habozik a Sereneykat segtsgl hvni visszaszerzskre.
B O T M V S Z E K (Szotk)
Er: k10+8
llkpessg: k10+8+kf
Gyorsasg: k6+14
gyessg: k6+12+kf
Egszsg: 2k6+6
Szpsg: 3K6 (2)
Intelligencia: 3k6 (2)
Akarater: k6+12
Asztrl: k6+14
K 10
T 20
V 75
C 0
HM/ Szint 12(4)
Kp alap 4
Kp/ szint 5
p alap 5
Fp alap 8
Fp/ Szint k6+5
Botmvsz:
A botmvszek a Slanok egy msik specilis alkasztja. Nevket legels mesterkrl kaptk Szota Lao Chanrl. Amg a Kardmvszek a Slan karddal val harcmvszetet fejlesztettk tklyre addig a Botmvszek a bottal, val kzdelemmel tettk ugyanezt. Fegyverk a Vasfbl kszlt hossz bot s a Nundzsaku melyeknek a hasznlatt fejlesztettk tklyre, s csakgy a testk meghosszabbtsnak tekintik fegyvereiket, mint a Kardmvszek kardjaikat. Ha tehetik, akkor a 1,7 lb krli hossz botjaikat hasznljk, de ugyebr nem kaphatjk el mindenhol azt a „rvidke” botot ezrt szkebb terepen (folyos stb.) Nundzsakuikat hasznljk. Yneven egyetlen Botmvsz iskola ltezik: ez pedig Tiadlan egy eldugott erdejben, senki sem tudja, hogy hol van de k (egyesek szerint mgusok segtenek nekik) mindig tudjk, hogy hol vannak a tehetsges s alkalmas leend nvendkek, kizrlag frfiakat vesznek fel az iskolba.
Renegt Botmvszek nem lteznek mivel annyira szigor a neveltetsk. De lltlag ltezett egy renegt, sem, nevt,sem fajt semmit nem tudni rla csak annyit, hogy csak 2 htig lvezhette szabadsgt, mert klns okok folytn eltnt… Miutn vgeztek tanittatsval a Mesterek ez kb. 20 v (tantsukat kb. 5 ves korukban kezdik meg s gy a legfiatalabbak 24 a legidsebbek pedik 27 vesen vgeznek) akkor alvetik egy mgikus eljrsnak melynek segtsgvel brmikor jelentst tehet feljebvaljnak, mesternek; vagy segtsget erstst krhet mely a szimpatikus mgianak segtsgvel 3 kr alatt meg is kap. Fontos, hogy ezt nem szeretik alkalmazni s csak akkor alkalmazzk ha az akit vdenek veszlyben van s egyedl nem brnk megvdeni. A JK ezt nem fogja alkalmazni kivve ha kalandban az van, hogy vdenie kell valakit s nem kpes egy harcban a Parti megvdeni az illett. A Szotk a Tiadlani uralkodi csald szemlyi testrei. De elfordul hogy egy kvetet vdenek aki igen fontos gyben jr veszlyes vidkeken. Ezek mellet gyakran el is kell vegylni s ezt ltalban szolgik kzt teszik.(pl.: szemlyi szolga, etc.)
Jtszhat fajok: Ember, Flelf
leter & fjdalomtrs: Egszsgk alacsonyabb, mint tbbi Harcmvsz trsaiknak mivel szigor s sokszor kegyetlen neveltetsk sorn leterejk megcsappant, de fjdalomtrsk annl inkbb megntt, mivel a sok vers, ts, szigor bntetsek ezeket hoztk ki bellk.
Jellemk, Mentalitsuk: Jellemk szigoran csak hrom fajta lehet: Rend (Draco), Rend, let (Griff), ritkn Rend, Hall (Hastin). A leggyakoribb a Rend ez is a neveltetsbl fakad Mentalitsuk szerint szinte nem tesznek semmit parancs nlkl. A kzdelmet a Hasitnokon kvl, ha lehet, elkerlik, a Hastinok sem keresik, de ha valami gond van, akkor nem kerlgetik a kst, hanem rgtn fegyvert ragadnak. Mint mr mondtam Renegt Szota nincsen, kalandozni csak akkor indul, ha feltmad benne ez az sztn, de ezt a blcs mesterek idben szre veszik s mieltt valami baj, trtnhetne, megadjk neki az engedlyt, hogy elinduljon s gy gyjtsn tapasztalatokat melyeket majd ksbb kamatosztathat. A kirendelt mesternek minden 40-60-adik napon jelentenik kell. Ha nem jelentkezik 60 napon keresztl, akkor szintn a szimpatikus mginak a segtsgvel odakldik 4-5 estvrt.
Kpzetsgek, els szinten:
klharc Af
Vakharc Af
2 fegyverhasznlat(Slan bot,
Nundzsaku) Af
Pszi Slan
Knzs elviselse Af
rs/olvass Af
Lovagls Af
szs Mf
Futs Mf
lczs/lruha Af
Mgiaismeret(ltalnos)* Af
Fegyvertrs (Slan bot) Af
2 Nyelv ismerete(3,3) Af
Mszs 20%
Ess 15%
Ugrs 20%
Szintenknt 25%-ot oszthat
el, egy kpzetsgre maximum 15%-ot tehet
Kpzetsgek, magasabb szinten:
2. Sebgygyts Af
4. Vakharc Mf
5. Fegyverhasznlat (Slan bot) Mf
6. lczs/lruha Mf
7. Knzs elviselse Mf
7. Fegyvertrs (Slan bot) Mf
*A mgiaismeretet azrt kapjk, mert neveltetsk folytn sok mgikus gyakorlatban vesznek rszt, s ez nluk nem tanult kpzetsg,hanem sztns.
Klnleges kpessgek:
Elsdleges klnleges kpessgk
a pszi Slan t hasznlata. Aki olvasta a harcmvszek, kiegszts az tudja, hogy el kellene felejteni a Chi-harcot s a Bels idt, ha ezzel akarsz jtszani. Itt is rvnyes a kitrs s a farkasgets.
Megtveszts(ez mg nincs ksz): Legfontosabb klnleges kpessgk az, mint mr emltettem, hogy elhitetik ellenfelkkel, hogy gyengbbek s utna hajtanak vgre egy ers ellentmadst. Ezt egy ember ellen csak egyszer alkalmazhatjk. Minden krben cskken a Tmadrtkk, majd aminnyi lememt minuszba az hozzaddik az alaphoz a kvetkez krben.(pl.:1.kr:alap-10T, 2.kr:alap-20T,3.kr:alap-30T,4. kr: alap+30 T).(alap:fegyverrel s mindennel rtve) Addig cskkentik a Tmadrtkket ameddig akarjk de nem mehet 10 al. Ezt egy ellenfl ellen csak egyszer hasznlhatja. Ha ugyanazon ember ellen hasznlja egy msik alkalommal az Intelligencia prbt tehet s ha sikerl akkor a vgn csak a felt kapja meg pluszba (az elbbi pldnl maradva a 4. krben nem alap+30 hanem csak alap+15).
Fegyverzet:
Tm. Sebzs T V K
Slan bot: 1 1k6+4 17 15
6 Nundzsaku 1 1k6 10 18 12
Ha teheti csak a 1,7 lb krli hossz vasfbl kszlt Slan botjt hasznlja, ms fegyverhez nem is nyl. De ha szk helyre kerl ahol nem frne el a hossz bottal akkor veszi el Nundzsakuit. A botjuk (hla a mgikus beavatkozsnak)Trhetetlen. A Nundzsaku harci stlusbl addan (melybl mindig 2 van nluk) nem kell ktkezes fegyverhasznlat ahhoz, hogy egyszerre hasznjk a kettt mert ezt gy tanultk, gyakoroltk gyerekkoruk ta. Specilisan ksztett brpnclt viselnek melynek ruhjukba beleolvad sttbarna szne van: SF MGT
Szota Vrt 2 0
Ezenfell (ismt mgikus beavatkozsoknak hla) a pnclba bele van foglalva egy rna mely napi egy alkalommal kpes 1k10 krre 2E-s elemi er aurt vonni viseljre. Ezt egy mentlis zenettel lehet aktivlni.
Viselet: Stt barna knny nadrg, ugyanilyen szn ing ami al hzzk a Szota Vrtet (fel sem tnik mg az alapos szemllnek sem). Ujja buggyos, csakgy mint a nadrg szra. Fejk tar, vagy egy varkocsot hagynak meg htul melyet hagynak megnni akr 0,5 lb hosszra. Botuka folyton kezk gyban tartjk, s oldalukon fggnek a Nundzsakuik.
A Nundzsaku harci stlusbl addan (melybl mindig 2 van nluk) nem kell ktkezes fegyverhasznlat ahhoz, hogy egyszerre hasznlja a kettt s ezzel 2 tmadst intzzen krnknt.
Shalafi, a Nekromanta
H A R C M V S Z
A Slan kifejezst elszr Tiadlanban kezdtk hasznlni a Niarbl odatelepedett szerzetesek. gy hvtk azokat a tanulkat, akik nem a srgk npbl szrmaztak, mgis igen tehetsgesnek bizonyultak a harcmvszetek elsajttsa tern. A szerzetesek fl vszzad mltn - uruk kvnsgra - hazatelepltek, a kifejezs azonban maradt. Azta Slaneknek nevezik a harcmvszeket.
A Slan technikk mra mr nem teljesen azonosak forrsukkal; a niarei mdszerekkel tvzdtek a helyi kzdmvszetek egyes elemei, s a Slan mesterek tudatosan is tovbb fejlesztettk azokat.
A Harcmvszek kasztjba azok tartoznak, akik elssorban a pusztakazes harcot alkalmazzk, testket ppgy hallos fegyverknt hasznljk, mint msok a kovcsok ltal ksztett kardot vagy csatabrdot. klk ha kell, buzogny, m ha gy hozza a szksg, egyetlen ujjukkal atlyukasztjk a legjobb minsg pnclt is. Akrobatikus mozgsuk harc kzben lenygz ltvmyt nyjt: a kardcsapsok ell flreszaltznak, a rjuk ltt nyilvesszt rptben elkapjk, a legvratlanabb pillanatban sprik ki ellenfelk lbt. llkpessgk, erejk legalbb ennyire megdbbent. Puszta kzzel zznak szt pajzsokat. hossz rkon keresztl kpesek kitartan futni, a legkivlbbak kzl az get lovat is utlrik. Noha a kilenc alapfegyver - bot, tr egyeneskard (nem sszetvesztend a Slan karddal), ktkezes harcibrd, drda, tonfa, csphadar, Slan csillag, buzogny - mindegyikt megtanuljk hasznlni, alkalmazsukra csupn szlssges helyzetekben folyamodnak.
A harcmvszek valljk, hogy a fegyver behatrolja hasznlja lehetsgeit, egyetemes harci eszkz csak egy van: az emberi test.
A harcmvszek gyakran magnyos mestereknl tanulnak, Tiadlanban azonban tbb hres iskola is ltezik, ahol egyszerre hsz-harminc tanulval foglalkoznak a mesterek. Tudsukat ltalban titokknt rzik, s nem szvesen adjk tovbb a - nem a kasztjukba tartoz - kvlllknak.Az egyes iskolk nvendkei legtbbszr sszetartoznak: a szenvedsek kzepedte egytt tlttt hossz rk, az embertprbl gyakorlatok, no meg a tuds kzs titka szoros ktelket von a Slan harcmvszek kr.
Tiadlanban - mely a Slanek hazja, s a harcmvszetek kzpontja ma is - a harcmvsz rendek s iskolk felett s Dorcha, a Harc Nagyasszonya uralkodik. t minden Slan, legyen frfi vagy n, a rajongsig tiszteli, s egyetlen szavra brmit megtesz. Ez gy persze nem ll az Ynev ms tjain l s gyakorl harcmvszekre, m bizonyos, hogy a Dorcha emltsre mg a legtvolabbi zugokban felntt s harcmvszetet tanult ember szvt is megdobogtatja.
Harcrtk
A harcmvsz harcrtke alaphelyzetben nem szmt a legjobbak kz: pusztakezes sebzse mindssze 1k6 Sp. akkor vlik mindenkinl klnbb, ha kzdelem sorn pszijnek klnleges diszciplinit alkalmazza. Pszi nlkl K alapja 10, T alapja 20, V alapja 75, C alapja 0; amihez minden Tapasztalati Szinten (mr az 1. szinten is) 8 harcrtk mdostt kap, amit tetszs szerint sztoszthat felsorolt ngy rtke kztt. Az egyetlen megkts, hogy T-je s V-je nvelsre minden szinten 3-mat 3-mat kell fordtania.
leter s fljdalomtrs
A harcmvszek kemny kikpzsen esnek t, mely fjdalomtrsket ugyan fokozza, leterejket azonban meglehetsen ignybe veszi. gy azutn a kaszt tagjai kevsb letersek, ellenben szinte mindenki msnl jobban brjk a knt. A harcmvsz p alapja 4, Fp alaja pedig 8, amihez Tapsztalati Szintenknt mg K6+5 Fp jrul.
Kpzettsgek
A harcmvszek szmtalan kpzettsggel eleve brnak. Neveltetsk sorn sok mindent kell elsajttaniuk, ami minden idejket s energijukat lekti, akr utbb ugyanezen kpzettsgek gyakorlsa s fejlesztse. A pszi Slan-tja mg ezek kzl is kiemelkedik. gy azutn nem csoda, hogy a harcmvszeknek nemigen nylik mdjuk egyebek tanulsra - ami a M.A.G.U.S. szablyai szerint annyit tesz, hogy kevs Kpzettsg Pontot kapnak. Kp alapjuk 4, amihez minden Tapasztalati Szinten (mr az 1. szinten is) tovbbi 5 jrul.
A harcmvsz karakter 1. Tapsztalati Szinten a kvetkez kpzettsgeket kapja:
Kpzettsg fok/%
vakharc Af
10 fegyverhasznlat Af
4 fegyverdobs Af
fegyvertrs Af (puszta kzzel)
pszi Slan-t
lovagls Af
szs Af
futs Af
mszs 20%
ess 35%
ugrs 30%
A harcmvsz minden Tapasztalati Szinten 22%-ot kap, amit eloszthat a felsorolt tz Szzalkos Jrtassgban mrt kpzettsbe kztt. Ha kvnja, brmelyiket rszestheti elnyben a tbbi htrnyra, akr azt is megtwheti, hogy nmelyiket egyltaln nem nveli. Azt azonban szem eltt kell tartania, hogy egy kpzettsgre szintenknt maximum 15%-ot sznhat.
A tovbbi szinteken a kvetkez kpzettsgekben rszesl:
TSZ Kpzettsg fok/%
2. sebgygyts Af
4. fegyvertrs Mf (puszta kzzel)
5. vakharc Mf
6. sebgygyts Mf
Klnleges kpessgek
A harcmvszek elsdleges klnleges kpessge, higy a pszi Slan tjt hasznljk. Ennek segtsgvel lehetnek klnb harcoss minden ms fegyverforgat kaszt tagjainl.
A harcmvszek kpesek arra, hogy kitrjenek a rjuk kiltt nylvesszk s egyb lvedkek tjbl. Ennek felttele, hogy szmtsanak a lvsre, s sszpontostsanak a kitrsre. Ez esetben a cllv Clz Dobsval Szemben a harcmvsz V-je rvnyesl, nem a tvolgg.
A harcmvszek kitart farkasgetsre kpesek, melynek sebessge 16 mrfld/ra, s ezt annyi rn keresztl brjk, ahanyadik Tapasztalati Szintek.
A harcmvszek keze, amikor a Chi-harc diszciplina alkalmazsval harcolnak, a 6. TSZ-tl mgikus fegyvernek szmt, s minden, az effle fegyverekre s trgyakra vonatkoz szably rjuk is rvnyes
Tapsztalati Szint
A harcmvsznek szmtalan kpzettsgt kell fejlesztenie ahhoz, hogy Tapasztalati Szintet lpjen. Ez annyit tesz, hogy sok tapasztalati pontot kell sszegyjtenie, mind alacsony, mind magas TSZ-en, az albbiak szerint:
Tapsztalati Pont Tapsztalati Szint
0-220 1
221-442 2
443-950 3
951-2000 4
2001-4500 5
4501-9000 6
9001-16000 7
16001-32000 8
32001-65000 9
65001-120000 10
120001-170000 11
170001-240000 12
Minden tovbbi szinthez +65000 Tp szksges.
A harcmvsz fegyvertra
A harcmvszek szmtalan fegyver forgatsban jratosak. Ezek neveltetsktl fggen nyugati avagy keleti tpusak, netn mindkt csoportbl szrmazk. Elsdlegesen azonban puszta kezket hasznljk, azon elvet kvetve, hogy a fegyver rknyszerti forgatjra sajt stlust, s ezltal cskkenti szabdsgnak fokt.
A harcmvsz, ha puszta kzzel kzd, soha nem lt semmilyen pnclt. Ha fegyveres kzdelemre kszl, elfordul, hogy vrtet visel; m ez mindig hajlkony, nem nehezti meg a mozgst. Harcmvsz merev vrteket hord.
K A R D M V S Z
A kardmvszek a Slanek egyik specializlt csoportjt alkotjk. k a karddal val kzdmvszetet vittk tklyre. Fegyvereik a Slan kard s Slan tr hossz vszzadok munkjval kiksrletezett kovcsolsi eljrssan kszlt, de anyaga s formja is tkletes - azta sem sikerlt jobbat tallni. A Kardmvszek szellemisge sokban megegyezik a Harcmvszekvel, k azonban nem testket s klket hasznljk fegyver gyannt, hanem kardjukat. Valljk, hogy a kard hasznlathoz nem elg megtamulni a vvs szablyait. Llekbl - Chibl - kell harcolni. Mdszereik, technikik legalbb olyan klnlegesek, mint harcmvsz trsaik pusztakezes tudsa; kardjuk - mint mondjk - hozzjuk ntt, s ugyangy rzik, mint ms ember a vgtagjait. Vvtudomnyukrl legendkat zengenek, s val igaz; mozgsuk csiszoltsga, mdszereik letisztultsga gynyrkdtet, igazi lmnyt ad a mrtknek. A Kardmvszek szinte sosem cseleznek fegyvereikkel, vgnak s vdenek - a hatkonysg az idztsben, a mozdulatok hibtlan kivitelezsben rejlik. Gondot fordtanak minden egyes apr mozdulat begyakorlsra, hisz a kztarts tisztasga, a helyes lps, vagy a csp pontos mozgsa a Kardmvsz lett mentheti meg.
A Kardmvszek, ellenttben a Harcmvszekkel csak a legritkbb esetben tanuljk tudomnyukat iskolkban: a kard mvszett magnyos mestereke oktatjk, egyszerre legfeljebb hrom-ngy tantvnynak. Az azonos mesternl tanult Slanek ppgy sszetartoznak, mint Harcmvsz trsaik, s a Dorcha tiszteletben sem maradnak el tlk.
Kardmvszetet Tiadlanon kvl csak elvtve oktatnak. Nha Pyarronban, nha az szaki Szvetsg terletein, olykor a Dli Vrosllamokban bukkan fel egy-egy magnyos mester.
Harcrtk
A kardmvsz harcrtke - a harcmvszhez hasonlan - alaphelyzetben kzel sem szmt a legjobbak kz. Csak akkor vlik mindenkinl klnbb, ha kzdelem sorn pszijnek klnleges diszciplinit alkalmazza. Pszi nlkl K alapja 10, T alapja 20, V alapja 75, C alapja 0; amihez minden Tapasztalati Szinten (mr az 1. szinten is) 8 Harcrtk Mdostt kap, amit tetszs szerint sztoszthat felsorolt ngy rtke kztt. Az egyetlen megkts, hogy T-je s V-je nvelsre minden szinten 3-mat 3-mat kell fordtania
leter s fljdalomtrs
A kardmvszek kemny kikpzsen esnek t, mely fjdalomtrsket ugyan fokozza, leterejket azonban meglehetsen ignybe veszi. gy azutn a kaszt tagjai kevsb letersek, ellenben szinte mindenki msnl jobban brjk a knt. A kardmvsz p alapja 4, Fp alaja pedig 8, amihez Tapsztalati Szintenknt mg K6+5 Fp jrul.
Kpzettsgek
A kardmvszek szmtalan kpzettsggel eleve brnak. Neveltetsk sorn sok mindent kell elsajttaniuk, ami minden idejket s energijukat lekti, akr utbb ugyanezen kpzettsgek gyakorlsa s fejlesztse. A pszi Slan-tja mg ezek kzl is kiemelkedik. gy azutn nem csoda, hogy a kardmvszeknek nemigen nylik mdjuk egyebek tanulsra - ami a M.A.G.U.S. szablyai szerint annyit tesz, hogy kevs Kpzettsg Pontot kapnak. Kp alapjuk 4, amihez minden Tapasztalati Szinten (mr az 1. szinten is) tovbbi 5 jrul.
A kardmvsz karakter 1. Tapsztalati Szinten a kvetkez kpzettsgeket kapja:
Kpzettsg fok/%
vakharc Af
3 fegyverhasznlat Af
klharc Af
fegyvertrs Af (Slan karddal)
pszi Slan-t
lovagls Af
szs Af
etikett Af
birkzs Af
hadvezets Af
futs Af
mszs 20%
ess 35%
ugrs 30%
A kardmvsz minden Tapasztalati Szinten 18%-ot kap, amit eloszthat a felsorolt tz Szzalkos Jrtassgban mrt kpzettsbe kztt. Ha kvnja, brmelyiket rszestheti elnyben a tbbi htrnyra, akr azt is megtwheti, hogy nmelyiket egyltaln nem nveli. Azt azonban szem eltt kell tartania, hogy egy kpzettsgre szintenknt maximum 15%-ot sznhat.
A tovbbi szinteken a kvetkez kpzettsgekben rszesl:
TSZ Kpzettsg fok/%
2. lovagls Mf
4. fegyvertrs Mf (Slan karddal)
5. vakharc Mf
6. fegyhasznlat Mf (Slan kard)
Klnleges kpessgek
A kardmvszek elsdleges klnleges kpessge, higy a pszi Slan tjt hasznljk. Ennek segtsgvel lehetnek klnb harcoss minden ms fegyverforgat kaszt tagjainl.
A kardmvszek kpesek arra, hogy kitrjenek a rjuk kiltt nylvesszk s egyb lvedkek tjbl. Ennek felttele, hogy szmtsanak a lvsre, s sszpontostsanak a kitrsre. Ez esetben a cllv Clz Dobsval Szemben a kardmvsz V-je rvnyesl, nem a tvolgg.
A kardmvszek kitart farkasgetsre kpesek, melynek sebessge 16 mrfld/ra, s ezt annyi rn keresztl brjk, ahanyadik Tapasztalati Szintek.
A kardmvsz Slan kardja, amikor a Chi-harc diszciplina alkalmazsval harcolnak, a 7. TSZ-tl mgikus fegyvernek szmt, s minden, az effle fegyverekre s trgyakra vonatkoz szably rjuk is rvnyes
Tapsztalati Szint
A kardmvsznek szmtalan kpzettsgt kell fejlesztenie ahhoz, hogy Tapasztalati Szintet lpjen. Ez annyit tesz, hogy sok tapasztalati pontot kell sszegyjtenie, mind alacsony, mind magas TSZ-en, az albbiak szerint:
Tapsztalati Pont Tapsztalati Szint
0-200 1
201-400 2
401-925 3
926-1900 4
1901-4000 5
4001-8250 6
8251-15500 7
15501-31000 8
31001-62500 9
62501-115000 10
115001-165000 11
165001-230000 12
Minden tovbbi szinthez +62000 Tp szksges.
A kardmvsz fegyvertra
A kardmvsz legfotosabb fegyvere a Slan kardkszlet. Ez kt enyhn grbe, keskeny pengj, ktkezes markolat kardml ll, egy rvidebbl s egy hosszabbl. Mindkett rsze gazdja Szemlyes Aurjnak, gy a llek vdelmt lvezi, mintha csak a kardmvsz teste lenne. Ezeken kvl a kardmvsz olykor hasznl trket s egyb fegyvereket, m nehz kzdelemben, fkpp prviadalban tradicionlis kardjait alkalmazza.
A kardmvsz vrtjei egymsra erstett fmlemezekbl, pikkelyekbl llnak; mindig hajlkonyak, nem akadlyozzk a szabad mozgst. A tradicionlis kardmvsz vrt SF-je 4, MGT-je 1 - azonban csak akkor mutat ilyen kvl tulajdonsgokat, ha kardmvsz viseli.
L A V O N N A I
Ami mra mr trtnelem...
A Kdbl Szlet. Az ynevi halandk szmra semmitmond nv, br nhny kolostorban s varzslrendben mg fellelhetk rla adatok. Beriquel leghosszabb folyja, tszeli egsz Larredant, hogy aztn az Igazsg Szjn keresztl hagyja el a Vlgyet. sszegyjti a hegyek vizeit, s sziklt ttrve hmplyg a Mer’Daray tenger fel. Ereje hatalmas, hegy nem llhat ellen neki, ha mgis nla ersebbel tallkozik megkerli, s szzadokon t koptatva emszti el erejt. A mester, ki iskoljnak a foly nevt adta hozz hasonl harcosokat akart nevelni. Trelmes, rendthetetlen frfiakat akik a hegyek llkpessgvel s Lavonnai elspr erejvel brnak.
Niel cwa Carmelyn P.sz.3830-ban szletett Tiadlanban elf anya s ember apa gyermekeknt. Anyja belehalt a szlsbe, apja tzves korig nevelte a fit, amikor is egy hatrvillongsban lett vesztette. Nielt egy harcmvsz mester fogadta fiv s tantvnyv, kitn mestert nevelt belle. A ’60-as vekben kalandozni indult, 60 vig jrta Ynevet tapasztalatokat szerezve, mikor hatalmas tudssal hazatrt. Itt jabb tanulvek kvetkeztek, P.sz.3900-ban Nielt Slan-mesterr avattk. Tz esztendeig tantott tehetsgesnl tehetsgesebb tantvnyokat nevelve, s kzben sajt tudst is fejlesztve. Nevhez fzdik az Aranyharang Diszciplina magasabb szint alkalmazsnak kifejlesztse. A tkletessget keresve hamarosan arra az llspontra jutott, hogy az puszta elmlkedssel nem rhet el. Meg kell tallni az sszhangot a termszettel, s annak kiemelked tagjval, az emberrel. jra kalandozni kezdett, s kitapasztalta, hogy az emberi kapcsolatok nagyban segtik a llek fejldst. Forr vrtl hajtva egy Beriquelre indul expedci tagjai kztt tallta magt. Ott, mg a tbbiek az egyetlen kiktvros jjptsn fradoztak felfedez tra indult. Az eredmny legmerszebb lmait is fllmlta. jszaka telepatikus zenetet szlelt, valaki segtsget krt. Hamarosan a forrst is megtallta, tbb tucat trpeforma lny harcolt kt hatalmas fehrbundj farkassal. Niel a farkasok segtsgre sietett, s pillanatok alatt sztszrta a tmadkat. A sebeslt nstnyt hosszan polta, s vgl meggygytotta. A farkasok hlja az elmjben zengett, meglepte az llatok intelligencija. Klns krst tolmcsoltak neki, tartsa tvol a tvolrl jtt idegeneket a foly fels szakasztl. Ahogy k mondtk, veszlyes hely az az ynevi halandknak. Niel segtett nekik, a feldertk nem mentek arra, nem mertek ellenszeglni a mester hatrozott parancsnak, s a folytorkolatban pl kis kiktvros lakossga is hamar megunta a fagyos beriqueli letet. Alig fl v mltn a kolnia indulshoz kszldtt. Niel mg induls eltt visszatrt oda, ahol a farkasokkal tallkozott. A tisztson klns sziklt tallt, mikor megrintette a Vilg kifordulni ltszott nmagbl. Niel zuhant, zuhant az Univerzum sttjben nem tudva mi a kvetkez lloms...
Felbredve klnleges helyen tallta magt, egy gynyr rten. A farkasok jra megjelentek neki, s valami olyasmit mondtak, hogy jutalmul szabad tjrst nyert a Hln. Mivel Niel nem tudta ez mit jelent, elindult, hogy megtudja hol van. Hossz trtnet lenne a mester Larredani lete, a Beriquel hegyei ltal hatrolt kirlysg nyelvt hamar megtanulta, s beilleszkedett. A fvros, Sel’aiar lenygzte szpsgvel s lakival. A Tncosok mentalitsa s a Harcosok csatabrdforgat tudsa volt az a kt dolog, amit el akart sajtani ittartzkodsa sorn. Laroan ron Navan’Nion, a Harcosok Krnek fmentora le volt nygzve tudstl. Egytt kezdtek el dolgozni egy j harci stluson, mely mindkt mester tudst egyesti. A stlus nevt Niel tallta ki. Kifejlesztettk a csatabrdhasznlat legmagasabb fokozatt, miben az elme, a test s a fegyver egybeforr, s tkletes harcost alkot. A kt frfi jbartt vlt, de a tbbi harcos, s a Tncosok Kre nem nzte j szemmel a jvevny tevkenykedst. A brlatok arra ksztettk Nielt, hogy elhagyja Larredant, a dhole mgis bartjaknt bocsjtotta tjra, s a Tzkgy Kre tiszteletbeli tagjv fogadta, mondvn a mester lete, tudsa s viselkedse rdemess teszi erre. Teht Niel tvozni akart, de nem volt hatrozott terve, hiszen fogalma sem volt hogyan kerlhetne vissza Ynevre. Vgl a Vdk segtettek neki, olyan dimenziban juttattk haza, amirl valsznleg a Fehr Pholy tagjai sem rendelkeznek informcival. Bcszul egy medlt kapott: akinek gyermekkorban az izz medl Lngliliomot formz kpt getik alkarjba szabad bejrssal br Larredanba. Taln ez ihlette a mestert arra, hogy az j stlus-iskola jelkpv a tzliliomot vlassza, mely Larredan szent jelkpe is.
A Vdk segtsgvel Niel Doranba rkezett egy cipsz legnagyobb meglepetsre, akinek a mhelyben bukkant el a semmibl. Elindult tantvnyt keresni. Nehz dolga volt, hiszen olyan harcost szeretett volna nevelni, aki mr fiziklisan is kitnik a tmegbl s nincs hjn a humornak sem- Niel szerint a harc eltt jkor elsttt ponnl nincs jobb feszltsg- s flelemold. Hosszas vndorls utn az erigowi hercegi palota mellett tallta meg a megfelel gyermeket, con Ruinan, a Belsvros egyik legbefolysosabb Ekossa fiatalabb finak a szemlyben.
S ami csak a jvben vlik azz
Nephiss con Ruinan tbb mint tizent vig tanult Nielnl, egytt jrtk be az szaki Szvetsg orszgait tkzben gyakorolva, tanulva. A hajdan tves gyermek hszvesen trt vissza atyja hzba, a lovag rmmel fogadta, s bszkn szemllte mi lett a fibl. Niel harcmvsz-iskolt pttetett a Belsvrosban az Ekoss tmogatsval, s jelenleg ott tantja az j stlust maroknyi kivlasztottnak. Ezenkzben Nephiss jrja Ynevet, s csak nha-nha trt vissza reg mesterhez. A Lngliliom jele csak Nephiss alkarjn lthat, Niel senki mst nem avatott be a medl titkba, t is cak mikor megrett r.
Kpzs
Az iskola elvei szerint „csak az vlhat folyamm, aki mr csermelyknt dagadni kezd”. Lefordtva: a tanulst legksbb hatves korban el kell kezdeni. Tzves korukig a tantvnyok elsajttjk a pusztakezes harc s a Slan pszi alapjait. Erejk s llkpessgk fejlesztsre nagy hangslyt fektetnek, a csatabrdos technikkhoz mindkt tulajdonsg elengedhetetlen. Tizenegy vesen bottal kezdenek gyakorolni, tizenhrom vesen mr kardot s csatabrdot is a kezkbe vesznek. Tizennyolc ves korukra elmondhatjk magukrl, hogy kitn harcmvszek. Kt ves vndorls kvetkezik, a tantvnyok mesterkkel utazgatva ismerik meg szakot a maga valsgban, igen, bizony a kocsmkat is. Rszegre soha nem isszk magukat, holott hatalmas mennyisg italt kpesek vedelni; mindg szn jzanok maradnak. Taln a vilgi rmk kzl ezt kedvelik a legjobban. Ez is a kpzshez tartozik, Niel magv tette a Tncosok letfilozfijt, miszerint az let azrt van, hogy lvezzk, persze maximlis nkontrolt gyakorolva.. A mester megkveteli a folyamatos figyelmet s harcrakszsget, hszves korra minden tantvny megtanulja, hogy mg a legintimebb pillanatokban is brmikor meg tudja vdeni magt.
Jellem
A Lavonnai trelmes, rendthetetlen, hegyknt tri a csapsokat s folyknt spri el a neki ellenszeglket. A harcosok lelkkben mindg tisztk maradnak, holott a klvilg fel sokszor furcsa arcot mutatnak. Legtbbjk egyszer iszkos barbrnak tetteti magt, s mikorra kiderl kilte, ltalban mr ks. Csatabrdjuktl, ha tehetik soha nem vlnak meg, de puszta kzzel is kitn harcosok. Niel a Termszet tjra tantja ket, jellemk elengedhetetlen rsze a Rend. letk sorn igyekeznek minl tbbfle dologban jeleskedni, mikzben kiemelt figyelmet szentelnek csatabrdos technikik tkletestsnek. Teht Niel tantvnyaiak jelleme Rend, let- ritkbban let, Rend.
Jelkp
Az iskola jelkpe Larredan cmere, a Lngliliom. Hrom lngnyelv egy krt lel, a szimblum virgot formz. Ezen kvl Nephiss nagy elszeretettel hasznlja jelkpknt a Lavonnai s az Igazsg Szja stilizlt kpt, barlangba alml folyamot.
Jtktechnika
Kpessgek
Er k6+14
llkpessg k6+12+kf
Gyorsasg k10+8
gyessg k10+8
Egszsg k10+10
Szpsg 3k6(2x)
Intelligencia 3k6(2x)
Akarater k6+12
Asztrl k10+8
rzkels k6+12
Harc s egyb alaprtkek s mdostk, Tapasztalati szintek pontrtkei
Ld. A Harcmvsz kaszt ide vonatkoz rszeit
Kpzettsgek Fok/%
Vakharc Af
3 fegyver hasznlata(hossz bot, Af
hossz kard, egykezes csatabrd)
Fegyvertrs(csatabrddal) Af
Fldharc Af
Belharc Mf
Knzs elviselse Af
Pszi Slan-t
Lovagls Af
szs Af
Futs Af
Mszs 10*
Ess 40*
Ugrs 25*
A Lavonnai stlus kveti szintenknt kapnak 22%-ot, amelyet sztoszthatnak a hrom szzalkos kpzettsgk kztt, de egyre-egyre maximum 15%-ot tehetnek. Azt is megtehetik, hogy egyiket-msikat nem nvelik.
A tovbbi szinteken a kvetkez kpzettsgekben rszesl:
Tsz Kpzettsg Fok/%
3. Lovagls Mf
4. Fegyvertrs(csatabrddal) Mf
5. Vakharc Mf
5. Fegyverhasznlat(csatabrd) Mf
Klnleges kpessgek
A Harcmvsz kasztnl lertak itt is rvnyesek (Slan pszi, Kitrs, Farkasgets)
Chi-harcban puszta kezkn kvl egykezes csatabrdjukat is kpesek hasznlni, 7.TSZ- tl, mikor ezt a harcmodort alkalmazzk csatabrdjuk mgikus fegyvernek minsl, s minden, az effle fegyverekre s trgyakra vonatkoz szably rjuk is rvnyes.(Figyelem! A Lavonnai stlus kvetinek keze Chi-harcban sem minsl mgikus fegyvernek!)
A Lavonnai harcosok fegyvertra
Niel kveti hrom elsdleges fegyver forgatst sajttjk el. Ezek fontossgi sorrendben az egykezes csatabrd, a hossz bot s a hossz kard. Pnclt, vrtet nem szeretnek viselni, ha mgis megteszik csak olyanhoz nylnak, mely nem akadlyozza ket a szabad mozgsban. Szeretnek lovagolni, de harcba ritkn bocstkoznak lhtrl. Pajzsot soha sem hasznlnak.
A stlus fegyvereinek jtktechnikai jellemzi:
Fegyver Tm. Sebzs K T V Sly
Puszta kz/lb 2 k6+1 9 11 8 -
Egykezes csatabrd* 1 k10+1 6 13 12 2
Hossz bot** 1 k6+1 4 10 16 1,2
*Lavonnai kezben brmely egykezes csatabrd ezekkel az rtkekkel br
**Lavonnai kezben brmely hossz bot ezekkel az rtkekkel br
Vgezetl…
A Lavonnai harcosok tradcionlis viselete a Beriquelrl szrmaz serrat. Szles, kemnytett vlla kiss felfel hajlik, hromszglet szrnya ell-htul cscsban vgzdve a trdekig r. Ujja, oldala nincs; a knts fl ltik, szles vvel fogjk ssze. Htn az iskola cmere, a Lngliliom kpe lthat.
CHANK
Az informcik Beriquelrl Dr.Szalkai Lszl(Ryan Hawkwood)regnyeibl szrmaznak.
® M.A.G.U.S., avagy a Kalandorok Krniki, Ynev, p, Mp, p, Fp, K, T, V, C, MGT, SF,
a Valhalla Pholy felirat s logo a Valhalla Holding Kft. Bejegyzett vdjegye.
Nem hivatalos M.A.G.U.S. kiegszt
M G U S V A D S Z
Mindenben megegyezik a harcmuvsz kaszttal kivve:
negatvum:
- Etikett Af --->nincs
- Hadvezets Af --->nincs
- Asztrl dobsa 3k6(2x)
- K6+4 Fp/szint
- Toron, Krn, Gorvik kivtelvel mindenhol ldzik oket
pozitvum:
- pusztts Af (5.szinten Mf)
- mgiaismeret (varzsli) Af (7.szinten Mf)
Klnleges kpessgek:
- Minden 4.Tsz.-en kap 1 pontot a mgikus rezisztcijra (1.Tsz.-en 1 van)
- Mgikus rezisztci : ahny pont van ezen annyi -E az ellene irnyul varzslat E-jre (a pozitvokra is)
- 10 Kp/ +1 pont a mgikus rezisztcira
- Minden Tsz.-en kap 1.5%-ot a mgikus prevencira
- Mgikus prevenci: ahny szzalk van ezen annyival cskken a varzslat sikeressgnek eslye (k100-zal dob a varzsl ha a szzalkos rtk rtkvel megegyezik vagy alacsonyabb a varzslat NEM R hanem a legkzelebbi emberre hat (lehet hogy a varzslra)
N I N D Z S A
Ero: K10+8
Allokepesseg: K6+12
Gyorsasag: K6+12+KF
Ugyesseg: K10+10
Egeszseg: K10+8
Szepseg: 3K6 (2X)
Intelligencia: 2K6+6
Akaratero: K10+10
Asztral: K10+8
KE alap: 10
TE alap: 20
VE alap: 75
CE alap: 0
HM/szint: 9 (0, 3, 3, 0)
Kp alap: 4
Kp/szint: 9
Szazalek/szint: 30
Max. szazalek egy kepzettsegre: 15
Ep alap: 5
Fp alap: 8
Fp/szint: K6+5
+Pp alap: 0
+Pp/szint: 0
Mp alap: 0
Mp/szint: 0
Vagyon: k6 arany
TSz Kepzettseg Fok/%
1. okolharc Mf
1. 8 fegyverhasznalat Af
1. 2 fegyverdobas Af
1. vakharc Af
1. pszi (specialis Slan-ut) Mf
1. lovaglas Af
1. uszas Af
1. futas Af
1. kotelekbol szabadulas Af
1. maszas 40%
1. eses 30%
1. ugras 30%
1. lopozas 28%
1. rejtozkodes 32%
1. csapdafelfedezes 10%
2. okolharc Mf
2. hatbaszuras Af
3. 1 fegyverhasznalat Mf
3. ketkezes harc Mf
4. vakharc Mf
4. nyomolvasas/eltuntetes Af
5. kotelekbol szabadulas Mf
5. hatbaszuras Mf
Szint lepes:
TSz Tapasztalati pont
1. 0-190
2. 191-400
3. 401-900
4. 901-1800
5. 1801-3500
6. 3501-7500
7. 7501-15000
8. 15001-30000
9. 30001-60000
10. 60001-110000
11. 110001-160000
12. 160001-220000
Minden tovabbi szinten: +60000
Valaszthato fajok:
Ember
Felelf (Csak KM engedelyevel)
Amund
Wier (Csak KM engedelyevel)
Leiras:
A nindzsak a tiadlani fejvadaszok. Ugyanugy, mint a fejvadaszok ok is alvilagi szemelyek. Nem ismerik a kegyelmet. Fekete ruhajukban osonnak a fekete ejszakaban, neha nagyokat ugranak, de az aldozat semmit sem vesz eszre, csak egy eles fajdalmat a hataban... Mar ugyis mindegy... O mar a gilisztake. Kardjuk hasonlit a Slan-kardra, bar ez nem olyan tokeletes.
Minden ninzsa alma, hogy legyen egy Slan-kardja. A nindzsak gyakran ket Nindzsa-kardot forgatnak, melyeket, ha nem hasznalnak, akkor a hatukra X alakban egymasra helyezett tokban hordanak, hogy ne akadalyozza oket a mozgasban.
Pszi tudasuk megegyezik a Slan-uttal, de mivel nem tudjak olyan jol kihasznali elmejuket, ezert ugy kapjak a Pszi-pontjaikat, mint a mesterfoku Pyarroni modszernel. A harmadik szinten, 6 Kp raaldozasaval tovabb kepezhetik magukat es a negyedik szinten mar ot Pszi-pontot kapnak.
Kardjuk, a Nindzsa-kard ugyanazzal az eljarassal keszul, mint a Slan-kard, de nem ugyanolyan minosegben, es nagyobb atmeroju (kor alaku) keresztvassal. Ezt a kardot tanuljak meg 3. szinten mesterfokon hasznalni. Az elso szinten a kovetkezo fegyvereket tanuljak meg hasznalni: Nindzsa-kard, nunchaku, specialis hosszubot, sarkanyfullank (khiel), horgaskard (a tobbi harom fegyver tetszoleges). Az elso szinten a kovetkezo fegyvereket tanuljak meg dobni: dobocsillag, dobotor.
Ertekeik:
Nindzsa kard: Tam./kor: 1, Sebzes: k10+2, KE: 7, TE: 18, VE: 14,
Suly, 1.4 kg, Ar: 70 arany.
Nunchaku: Tam./kor: 2, Sebzes: k6+2, KE: 9, TE: 19, VE: 13
Specialis hosszubot (a bot belsejeben acelrud van): Tam./kor: 1,
Sebzes: k6, KE: 5, TE: 10, VE: 16
Sarkanyfullank: Tam./kor: 1, Sebzes: k6+3, KE: 8, TE: 17, VE: 14
Horgaskard: Tam./kor: 1, Sebzes: 2k6+2, KE: 4, TE: 16, VE: 18
A nidzsa kikepzesehez tartozik az Cse-Tsung-Li fele harctechnika elsajatitasa. Megtanulasahoz minimum 20% ugras es 10% eses kepzettseg szukseges. Ebben a tehnikaban labbal es kezzel tamadnak es kezzel vagy elugrassal vedekeznek. Alkarvedok is hasznalhatoak, de pancel legfeljebb sodronying lehet. Nagy a hangsuly az ugrason es az esesen.
Cse-Tsung-Li fele harctechnika:
Tam./kor: 2, Sebzes: k6+2, KE: 10, TE: 14, VE: 16.
Ezt a harctechnikat barki elsajatithatja 10 Kp-ert es 10 arany tandijert Tiadlanban. Ezt a harctechnikat egyebkent nem nindzsak fejlesztettek ki, hanem harcmuveszek, csak a nindzsak atvettek toluk. Egy harcmuveszt 4 aranyert es 10 Kp-ert megtanitjak erre a technikara.
T R M V S Z
A Trmuvsz a fejvadsz s a kardmuvsz egy specilis keverke. Iskolk sosem, csakis magnyos mesterek oktatjk a kivlasztott keveseket. Egy mester egyszerre hrom-ngy nvendket tant. letfilozfijuk, hogy a vilgot llandan egyenslyban kell tartani, ezrt ha azt tapasztaljk, hogy valahol kt ellenttes hatalom harcban valamelyik kimagasl erflnybe kerlt, sosem haboznak beavatkozni a msik fl oldaln, legyen az egy kocsmai verekeds, vagy akr orszgok csatja. Megvetik a tlzott jltet, mely szerintk a hanyatls legfbb forrsa, de killnak az oktalan pusztts s kosz ellen is.
Trmuvssz vlni nem egyszeru dolog. Mivel a mesterek tartzkodsi helye titkos, a mr kitanult, kalandoz trmuvszek vlasztjk ki az ltaluk rdemesnek tallt keveseket, s ajnljk fel szmukra a lehetsget. Egy trmuvsz vente csak egy ft kldhet mesterhez, s ezutn mg a mester is el kell, hogy dntse, rdemes-e tantani a kivlasztottat. A kivlasztsnl a legfbb szempontok a gyorsasg s gyessg, valamint a szemly vilghoz val hozzllsa.
Szrmazsi megkts nincs, fajok kzl azonban csak a mr alapban is kiemelkeden magas gyorsasg s gyessg a szempont. Pl.: ember, elf, flelf. Trpe, ork s ms ers, de nehzkes fajok sosem jhetnek szmtsba.
Kpessgek
Er : 2k6+6
llkpessg : k10+8
Gyorsasg : k10+10
gyessg : k6+14
Egszsg : k10+8
Szpsg : 3k6
Intelligencia : 3k6(2x)
Akarater : k6+12
Asztrl : k10+8
Harcrtkek
K alap:10;
T alap:20;
V alap:75;
C alap: 0;
HM/Szint:11(4)
Kp alap:5
Kp/Szint:7(21%)
p alap:6
Fp alap:7
Fp/Szint:k6+4
Klnleges kpessgek
Elsdleges klnleges kpessge egyfajta halltnc, melynek alkalmazsakor T-je s V-je megn a karakternek. Ezt a tmadsi formt egy harcban csak egyszer alkalmazhatja, s kzben nem hasznlhat pszi-t. A trmuvsz trei, amint elrte a 6.TSZ-et s halltncot alkalmaz, mgikus fegyvernek minslnek.
Halltnc:
TSZ ID MDOSTK Sp
1. 2 kr T+5 V+5 +0
2. 3 kr T+10 V+5 +1
3. 4 kr T+10 V+10 +1
4. 5 kr T+15 V+10 +2
5. 6 kr T+15 V+15 +2
6. 7 kr T+20 V+15 +3
7. 8 kr T+20 V+20 +3
8. 9 kr T+25 V+20 +4
9. 10 kr T+25 V+25 +4
10. korltlan T+40 V+40 +6
Minden tovbbi szinten csak a sebzs n +1-gyel.
Fegyverzet:
A trmuvsz klnleges fegyverei a Lier-trpr, melyhez legalbb gy ktdnek, mint a Slan-ek a kardjukhoz. A Lier-trket csak trmuvsz hasznlja, ksztsnek titkt szigoran rzik. A trpr ll egy vg trbl, melynek hosszsga kb.60cm, s leginkbb egy Sequorra hasonlt. A msik egy hrittr, melynek klnleges velsu s szles a keresztvasa. A pengjn egyltaln nincs l - leginkbb egy rapirra emlkeztet az le - de remekl lehet vele szrni.
Ezeken kvl dobtrket is hasznl, mely nem sebez nagyot, de ltalban mrgezve van. Klsre nem nagyok (kb.10cm), s laposak mintha lemezbl vgtk volna ki ket.
Lier-tr
Tm/Kr:2, K:10, T:14, V:6, Sebzs:1k6+5, Sly:0,4, r:50a
Lier-hrittr
Tm/Kr:2, K:8, T:6, V:20, Sebzs:1k6, Sly:0,3, r:30a
Lier-dobtr
Tm/Kr:2, K:10, T:12, V:2, Sebzs:1k3, Sly:0,2, r:20r
Vrtek kzl csak olyat hasznlnak, melynek nincs MGT-je.
Kpzettsgek:
1.szint ... 3 fegyverhasznlat ........ Af
1.szint ... 1 fegyverdobs ........ Af
1.szint ... vakharc ........ Af
1.szint ... lefegyverzs ........ Af (Lier-trrel)
1.szint ... pszi ........ Af
1.szint ... ktkezes harc ........ Mf
1.szint ... futs ........ Af
1.szint ... mregkevers/semlegests ........ Af
1.szint ... mszs ........ 15%
1.szint ... lopzs ........ 20%
1.szint ... rejtzs ........ 20%
2.szint ... kocsmai verekeds ........ Af
3.szint ... pszi ........ Mf
3.szint ... fegyverhasznlat ........ Mf (Lier-trk)
4.szint ... vakharc ........ Mf
4.szint ... nyomolvass/eltntets ........ Af
5.szint ... htbaszrs ........ Af
Tapasztalati szint:
Tp : TSZ
0-200 : 1
201-400 : 2
401-925 : 3
926-2000 : 4
2001-4500 : 5
4501-8000 : 6
8001-15500 : 7
15501-30000 : 8
30001-55000 : 9
55001-105000 : 10
105001-160000 : 11
160001-220000 : 12
Minden tovbbi szinthez +60000 Tp szksges
Pszi hasznlat:
A trmuvsz a pszi-t pyarroni mdszerrel hasznlja, de az ott lert diszciplnkon kvl van nhny sajtja is.
Pszi pontjait, br a trmuvsz a pyarroni mdszert hasznlja, a Slan-t szerint kell szmolni, fggetlenl az alkalmazs szintjtl.
Slytalansg:
Pszi-pont: 9
ME: -
Meditci ideje: 1 szegmens
Idtartam: 1 kr
Gyakorlati alkalmazsa kizrlag magasbl val essre, ill. magasba ugrsra van korltozva. A test idlegesen szinte teljesen slytalann vlik, gy srls nlkl megszhat egy nagyobb ess vagy knnyebb vlik a magas helyekre trtn bejuts. Az gy lekzdhet szintklnbsg maximum 15 mter lehet.
Srknypikkely:
Pszi-pont: lsd a lerst!
ME: -
Meditci ideje: 1 kr
Idtartam: kr / TSZ.
Az alkalmaz sajt bre idlegesen kemnyebb, egyfajta egsz testet betlt pncll vlik. A br SF-je minden egyes rklttt pszi ponttal eggyel n. Pl.: 1Pp=+1 SF, 2Pp=+2 SF, stb. Tapasztalati szintenknt maximum eggyel nvelhet az SF, teht egy 5. szintu kalandoz ezzel a mdszerrel legfeljebb +5 SF-t adhat magnak
Meggyzs:
Pszi-pont: 7
ME Akaraterprba
Meditci ideje: 1 szegmens
Idtartam: 6 kr
Az alkalmaz kpes brmit elhitetni a clponttal ha az elvtette a prbjt. A clszemly innentl kezdve a megadott trtnetet addig hiszi igaznak, amg valaki ms fel nem vilgostja az llts valtlansgrl. Csakis olyasmit hitethetnk el, ami fizikailag hihet, teht egy harcos frfi nem fogja elhinni, hogy voltakppen tncosn.
rnyjr:
Pszi-pont: 5
ME: mentl
Meditci ideje: 1 szegmens
Idtartam: 1 perc
Alkalmazsa jstt rnykk vltoztatja a hasznl egsz testnek ltvnyt. Csak akkor alkalmazhat eredmnyesen, ha szabadban legalbb szrklet/jszaka van, vagy zrt helysgben flhomly/sttsg. Harcban +10/+20 V-t ad, lopakodsra pedig +20/+40 szzalkot. Sikeres mentdobs felezi a mdostkat.
Mreghasznlat:
Csakis egyfajta fegyvermrget hasznlnak, melynek ksztst csak a trmuvszek ismerik. sszetevinek ra adagonknt egy ezst. ltalban a dobtreiket preparljk vele, de elszeretettel hasznljk fvcshz is.
Vrdermeszt:
Tpus: fegyvermreg
Szint: 6.
Hatid: rvid
Vrramba kerlve fejti ki hatst. Izomrendszerre hat, enyhbb esetben bdulatot, slyosabb esetben az egsz testben kialakul grcst okoz, a test lebnul. Hatsa 3 krig tart.
T R T N C O S N
A niarei kultra gyngyszemei nemcsak a harcmûvszek, hanem a tõrtncosnõk is. E klnleges mûvszet ûzõi egsz Yneven elõfordulnak, hogy tncukkal gynyrkdtessk a kznsget. A palotk, udvarhzak s egyb szalonok mûvszei õk, csak ritkn klnleges alkalmakkor lpnek fel kocsmkban (ilyen pldul a parti rdekben vllalt fellps). A kaszt az lomtncoshoz hasonl, m mentalitsban kzelebb ll a Harcmûvsz fõkaszt tagjaihoz. Tanitsuk iskolkban trtnik Niareban s Tiadlanban , de nem olyan nagy intzmnyekben, mint a harcmûvszek iskoli. Ez magyarzza kis szmukat.kalandozni a tanuls s az nmutogats miatt jrnak, de ez korntsem azt jelenti, hogy kevely, magamutogat dmkrl van sz. Jellemk brmilyen lehet, de az let a legjellemzõbb. Mentalitsuk a mûvsznõtõl, a kalandozn, a brdszerû lhûtõn, a kmen keresztl a drga m hallos fejvadszig brmi lehet.
Er 3k6
Gyorsasg k6+12
gyessg k6+12
llkpessg k10+8
Egszsg 3k6 (2x)
Szpsg k6+14
Intelligencia 2k6+6
Akaraterõ 3k6 (2x)
Asztrl 2k6+6
K alap 10
T alap 20
V alap 73
C alap 0
HM/szint 7(2)
Kp alap 7
Kp/szint 8
p alap 6
Fp alap 6
Fp/Szint k6+2
Kpzettsgek 1. szinten
Kpzettsg fok/%
Fegyverhasznlat (tõr) Af
Fegyverdobs (tõr) Af
Vakharc Af
Pszi (specialis) Slan-t
nekls/zenls Af
Tnc Mf
Etikett Af
Szexualis kultra Mf
Ugras 20%
Ess 10%
Zsonglõrkds Af
Szintenknt 20%-ot kapnak, amit szzalkos kpzettsgeik kzt eloszthatnak.
Kpzettsgek a tovbbi szinteken
Tsz Kpzettsg fok/%
3. Zsonglõrkds Mf
3. Fegyverhasznlat (tõr) Mf
3. Fegyverdobs (tõr) Mf
5. Vakharc Mf
6. nekls/zenls Mf
A Slan diszciplinkbl nem tudjk alkalmazni: a Chi-harcot, a Hallos ujjat, a Kiltst s a Levitcit.
________________________________________
Egy sajt diszciplna
Darutnc
Pszi-pont: 1
Hatidõ: 1 perc szintenkent
Erõssg: 20+Tsz
Meditci ideje: 1 kr
Erõsts: -
ME: Asztral
A tõrtncosnõk tnca elbûvlõ , az ember belefeledkezik a tncos nzsbe, ennek a hatsnak a tncosok tudsa s a diszciplna a magyarzata. A hozzrtõ s a laikus szmra is csodlat a tnc, lekti õket. A diszciplna is egyfajta csel a tncos szmra, hiszen ha harc kzben alkalmazza akkor +40 VE-t kap, mert a tnc kzben a szablyos mozdulatok, tmadsok elõl "eltncolnak".... A T-t nem befolysolja a diszciplna hasznlata.
H A R C O S O K :
B A R B R
Barbr a Harcos fkaszt egyik specilis alkasztja. Specilis azrt, mert a tbbi M.A.G.U.S.-kaszttal ellenttben npcsoporthoz kttt. Civilizlt ember vagy ms humanoid nem lehet barbr - erre nemcsak fizikumnak hinyossgai, de vilgltsa s ismeretanyaga sem teszi alkalmass.
A Barbr kaszt, ahogyan Ynev laki megismerhettk, a J'Hapina s a k'Harkad kzt elterl vidken s Keleti Barbrok kzl szrmaz harcosok rvn vlt ismertt.
A Keleti Barbrok trzsi csoportokban, szigor hierarchia szerint lnek, e trzseket fogja ssze idnknt, mikor pp sikerl neki - a kn. A hierarchi a megklnbzteti az n. szabad harcosokat s a korgokat. A korg hozzvetleges fordtsban vadszt, kborlt jelent - a nagyvilg szmra azonban a korgok kasztja a Barbr kaszt.
A korgok a trzseken bell megklnbztetett bnsmdban rszeslnek. Nem tartoznak egyetlen trzshz sem, de mindentt szvesen ltjk ket s nagy tisztelettel viseltetnek irnyukban. Egy korgnak nem parancsol a trzsf, mg a kn is csak krhet tle - igaz, az effle krsnek nem illik ellentmondani, s mg egy korg is meggondolja, hogy szembeszlljon-e a tejhatalm kn akaratval.
A korgok letk nagy rszt a szabadban kborolva tltik, vadsznak, vagy trzsi csetepatban segtkeznek. Kivl fegyverforgatk, flelmetes fizikiai ervel s llkpessggel rendelkeznek, m mentlis s asztrlis tulajdonsgaik men valami fnyesek.
A korogk szigor hagyomnyok szerint lik letket, s noha szmtalan jdonsggal s hasnos tudssal rendelkeznek mra a Keleti Barbrok - e tudst a krnyaz civilizlt npektl szereztk -, ezek jrszt egyltaln nem hasnljk, vagy egszen ms ltsmddal.
A korgokat a civilizci mg nem rontotta meg, egyfajta - klns - inkbb llatias - erklcsisggel rendelkeznek. Az intrikk, a hazugsgok idegenek tlk, mint ahogyan a jzan belts, s a megfontols is - feltve ha az harccal lenne kapcsolatos. Ha egy Barbr fegyvert hz, addig nem teszi le, mgy ellenfelt le nem gyzte, vagy maga meg nem halt. Miutn Asztrljuk gyakran nagyon alacsony, knny ket felimgerelni, s a nemtetszsket csupn egyfle mdon tudjlk kifejezni - fegyverrel.
Mondjk, bartnak kevs jobbat tallni nluk - feltve ha valaki elfogadja nehzfejsgket s babonssgukat -, de ellenflnek felettbb szrnyek. A korg sosem felejti srelmt, s kpes az egsz vilgot bejrni, hogy megtallja, akit keres. Ha ez hsz vbe kerl, akkor hsz v mlva jn el a pillanat, mikor megemelkedik a csatabrd...
Harcrtk
A korgok igen kivl fegyverforgatk, hagyomnyaik azonban tiltjk a slyos, nehz pnclok viselett. Harci technikik jelents rsze minl tkpesebb tmadsok vgrehajtst tmogatja, a vdekezsre kevesebb figyelmet fordtanak. Egy korg sosem visel teljes- vagy flvrtezetet, az ennl knnyeb pnclok is dupla MGT-vel szmtanak esetkben. K alapjuk 10, T alapjuk 26, V alapjuk pedig 70. jakat s ms lszerszmokat nem szeretnek hasznlni - vadszat s harc kzben az effle eszkzket drdval s kopjval helyettestik. C alapjuk ezrt 0. Minden Tapasztalati Szinten (mr az elsn is) 12 Harcrtk mdostt |