HARCMŰVÉSZEK:
Á L O M T Á C O S
Az anim sanol
*(Igrain Reval)
"Volt valahol réges-régen egy város, Tysson Lar. Ott gyûjtöttünk össze mindent, amit a szépségrõl el tudtunk képzelni. Oly légies formák kavalkádja volt ez a hely, amelyek kõbõl elvileg megalkothatatlanok. A fehér márvány és a kristály csodája tündökölt a fényben - még maga a Nap is kedvtelve idõzött itt.
De Tysson Lar múlttá lett, emlék csupán ma már; elveszett az enyészet esõfüggönye mögött. Népem, az igazi Nép, elûzetett falai közül. Szétszóródtunk Yneven. Lassan mi is eltûnünk, akárcsak Tysson Lar.
Miért hagytuk, hogy úrrá legyen felettünk a tehetetlenség? Nem tudnám megmondani. Ma már talán túl késõ harcba szállni, hiszen eddig sem tettük. Idõnk talán valóban lejárt. Új korok, új fajok születtek - jobbak lennének? Aligha hihetem.
Mi lett belõlünk? Hová lett a hajdani Nép? Gyermekeink egy része hátat fordított nekünk, s elveszett az emberek világában. Akik itt maradtak, lenézik, megvetik õket ezért - ám ezeket az érzéseket mi magunk is az emberektõl tanultuk! Lassanként elmorzsolódik a népünk, sehol nincs helye a világban immár. Elfek. Mit jelent ma ez a szó? Mi, akik azt hisszük, hûek maradtunk eleinkhez - visszahúzódó, hajdanvolt nagyságon merengõ, önnön fájdalmuk ködébe burkolózó alakok; köztük néhány kemény, nemes lélek, az ébredõ új erõ. És õk, akik elhagytak minket - emberi vonásokkal fertõzött, nem ritkán kegyetlen, fennhéjázó társaink; helyüket tán még nálunk is nehezebben találók, miránk irigy daccal tekintõk. És azok... azok, akik elárulták az õsi isteneket, akik megtagadták, beszennyezték a fényt - Krán gyilkos bestiái és Tysson Lar elfajzott fiai. „
Elf… Egy nép melynél nemesebbet még nem hordott hátán Ynev. Egy nép mely egykor oly hatalmas volt, hogy az egész déli kontinenst uralták. Uralmuk azonban nem erőszakra és félelemre épült, mint oly sok birodalomé, hanem együtt élésre a természettel, békére és megértésre. Megadták egymásnak amire a másiknak szüksége volt. A fák pedig rejtekhelyet és egyben otthont adtak az elfeknek, az elfek pedig megvédték a fákat, az erdőt és az ott lakókat. Így telt az idő. Így telt majd el tízezer év, békében Kyriával és az aquirokkal. A kyreknek nem volt érdekük a déli kontinens meghódítása, az aquiroknak pedig még kevés volt a hatalmuk, hogy elűzzék az elfeket, fordítva ez nem lett volna igaz, de az elfek swnkit sem űznek el az otthonukból. Azonban semmi sem tart örökké, a béke sem tartott örökké melybe az amund-dzsenn háborúkban meggyengült elfek menekültek. P.e. 2003-ban Krán, Schakallor vezetésével Tysson Lar-ra támadt. Elfek tízezreit áldozták fel a Kosfejes Úr oltárán, orkok és goblinok dúlták a Szent Erdőt és az elfeknek menekülniük kellett. Persze azok jártak jól akik évszázadokkal ezelőtt (Pyarron előtti kb. XXII. században ) elvándoroltak a tizenkét reyhinn-nel. Északra, a mai Sirenar félsziget területére. Most róluk van szó. Északon (távol az aquiroktól) viszonylagos békében éltek az emberekkel és a többi fajjal. Az elfek nem vettek tudomást múlandóságukról és meggyengüléséről, hajdan volt dicsőségükről ábrándoztak, míg a fiatal fajok egyre csak erősödtek és szaporodtak. A 12 reyhinn közül 6 eltűnt, ma sem tudja senki mi történt velük. A megmaradtak ettől megrettentek és vissza húzódtak városukba, többet nem is mozdultak ki onnan. Az elfek ereje tovább csökkent, de még így is elég erősek voltak, hogy megvédjék erdeiket, mert az „Ismerd meg ellenfeled, fél győzelem,…” mondás alapján a reyhinnek egyike rájött, hogy nem maradhatnak meg soká, ha nem lépnek valamit. Ez a lépés volt az anim sanol. Velük és az egész nép összefogásával egykor ismét hatalmasak lesznek és Ők fognak uralkodni.
Magukról az álomtáncosokról:
Harcosok új nemzedéke kiket az erdőkön kívüli területeken vetnek be, speciális feladatokra. Hosszú (majd 60 éves) kiképzésük során felkészítik őket erre a feladatra. Megismertetik őket a fiatal fajok (főleg az emberek) szokásaival. Felkészítik őket a Percnyi Életűek „romlottságára”, önzésére, önteltségére. Az elmét épp úgy meg edzik, mint a kart. Kiképzésük során megtanították őket tolerálni a Percnyi Életűek szokásait, nem hajolnak meg előttük és nem törtnek meg. Hűek maradnak halálukig és utána is. Ön megtartóztatóak, követik a hagyományokat, a kapcsolatot az otthonukkal minden körülmények között fenntartják. Éppen ezért egy álomtáncos soha nem lesz kiszakadott! Mentalitásuk kicsit megváltozik a „kinti” világban élés miatt, de soha nem ferdül el! Jellemükben a Rend minden körülmények között megtalálható. Saját fajtájának soha sem ártana, hacsak nem a korcs „kráni elfekről” van szó. Saját életénél a közösségéét mindig előbbre tartja. Életét bármikor feláldozza a „nagyobb” jóért. Az eszközökben nem válogatnak, ellenfeleiket kíméletlenül és szívfájdalom nélkül pusztítják el. Mindig egyenesek, kerülik a hazugságot, de ha a kitűzött feladatot másképp nem tudják végre hajtani, nem riadnak vissza tőle. Rossz hasonlat, de talán a fejvadászok munkájához hasonló dolgokat tesznek, persze csak az előző fenntartásokkal. Kalandozni egyféle képen indulhatnak, két feladat között. Ezt inkább kényszerűségből teszik, mint saját akaratukból. Ugyanis az álomtáncosok a végső beavatáson kívül (lásd alább) nem léphetnek be a sirenari erdők belsejébe. Ha végre hajtották a feladatot, akkor megkeresik a legközelebbi deinn-t és velük közlik a feladat végeztét. Amíg újra szükség nem lesz rájuk szabadok, mehetnek ahová csak akarnak. Ekkor „kalandozhatnak”.
Erő: 3k6(2x) Szépség: K10+8
Állóképesség: K6+14+kf Intelligencia: 2k6+6
Gyorsaság: K10+8 Akaraterő: K10+10+kf
Ügyesség: K6+12 Asztrál: 2k6+6
Egészség: K10+8
Harcértékek
Ezen a téren leginkább a harc és kardművészekhez hasonlít. KÉ: 10 TÉ: 20 VÉ: 80, CÉ-jük pedig: 15 (+ a faji 30). Szintenként 12 HM-et kapnak, ezt el kell elosztaniuk úgy, hogy kötelesek 4-et VÉ-jükre és 3-at TÉ-jükre tenni.
Életerő és fájdalom tűrés
Ezen a téren a kardművészeket kicsit alulmúlják. Ép alapjuk 6, ehhez jön egészségük 10 feletti része. Fájdalomtűrés tekintetében azonban le is körözhetik őket. Hiszen az elfeknél van „idő” az elmét még tökéletesebbre csiszolni, erősebbé. Ezért a fájdalom tűrésük nagy része ebből ered. Fp alapjuk 7, ehhez jön az állóképesség és akaraterő 10 feletti része, valamint k6+4 szintenként.
Képzettségek
Az álomtáncosok kevés képzettség pontot kapnak alapból. Ez csupán 3. És az intelligencia és ügyesség bonuszoknak is csak a felét kapják meg ( felfelé kerekítve). Ezt azzal magyarázom, hogy mire elsajátítják sajátos harci technikáikat már nem igen jut idő másra. Később viszont viszonylag sok Kp-t kapnak, bár elég sajátosan. Ezt viszont azzal magyarázom, hogy miután végeztek és feladatot kaptak, onnantól kezdve nem kell sokat tanulniuk.. „Csak” gyakorolniuk. Ez a sajátos módszer úgy történik, hogy minden álomtáncos kap szintenként 6-ot, plusz annyit amennyi az intelligenciája 10 feletti részének fele (felfelé kerekítve). Valamint kapnak szintenként (már az első szinten is) 25%-ot a százalékos képzettségeikre (nincs megkötés).
Képzettség Fok/%
Fegyverhasználat (solimar) Mf
2 Fegyverhasználat (szabad) Af
Lefegyverzés (solimar) Mf
Kétkezes harc* Mf
Írás/olvasás Af
Pszi Af
Nyomolvasás/eltüntetés Mf
Lopózás 10%
Ugrás 10%
Rejtőzködés 20%
Mászás 15%
*-Csak a saját fegyvereikre vonatkozik, ha a fiatal fajok fegyvereire akarja használni akkor azt külön meg kell tanulniuk. Saját fegyvereikkel (csak saját!) nem kapják meg a gyengébbik kézre járó levonást.
Tsz Képzettség fok/%
2. Álcázás/álruha Af
2. Etikett Af
3. Lélektan Af
4. Pusztítás Af
5. Történelem ismeret Af
6. Fegyverhasználat (Allonúrn) Mf
6. Lefegyverzés (Allonúrn) Mf
6. Legendaismeret Af
7. Történelem ismeret Mf
7. Pusztítás Mf
Mana
Az álomtáncosok 1. szinten 6, és minden további szinten 5 mana pontot kapnak. Ne értsük félre! Ennek vajmi kevés köze van a köznapi értelemben vett manához. Egyszerűen talán ehhez áll a legközelebb. Ez az energia belőlük fakad, a testük hordozza azt. Legjobban talán az aquir od-hoz hasonlít, azonban természetében nagyon messze áll tőle és hatalma meg sem közelíti azét, azonban vannak akik azt gondolják, hogy az Od-ból alakult ki, talán igen, talán nem. Egy azonban biztos, hogy ez az energia Urriától ered és a testük csak hordozója. Fél óránként töltődik vissza egy mana pont, de minden alvás (minimum 2 óra) után feltöltődik maximumra. Tehát nem függ a mana hálótól. Ezt használják fel az álomtáncosok táncaikhoz, ha elfogyott, nem képesek használni a speciális mozdulatokat.
Szintlépés
Viszonylag könnyen lépnek szintet hiszen hihetetlenül alkalmazkodóak és tanulékonyak.
Szint Tp
1 0-200
2 201-400
3 401-800
4 801-1600
5 1601-3200
6 3201-6400
7 6401-16000
8 16001-32000
9 32001-59000
10 59001-90000
11 90001-135000
12 135001-185000
Többi +53000
Különleges képességek
A legfontosabbak a: táncok, ez képezi minden álomtáncos harci tudásának legjavát, nélküle valószínűleg nem tudnák véghez vinni feladataikat. Urria ajándéka ez, melyet a kiválasztottak rendelkezésére bocsát, hogy azt a közösség javára használjon. Persze ezt bármikor el is veheti, ha a táncos öncélú vagy az elfek ellenére cselekszik.
*A Halál Tánc
Különleges rítus ez, mely egy percen át egyre növeli a táncos harci képességeit. Számokkal kifejezve: Ké-je és sebzése minden körben +1-gyel növekszik, Té-je, Vé-je az első körben +4, a másodikban +8, a harmadikban +16, a negyedikben +32, az ötödikben +64, míg a hatodikban +128. Amikor az egy perc letelik, a harcos Elf elájul, teljesen védtelenné válik. Aki a Haláltáncba belekezd, nem hagyhatja abba. Minden megkezdett kör 2 mana pont. 20 mínusz állóképesség órára ájul el, de minimum fél órára.
A Megtartás Tánca
A legalapvetőbb táncforma és egyben a legkevesebb mágikus energiába is kerül. Harmonikus mozgás melyben az Elf egész teste összhangban van. Gyors, pontos vágások és védések. VÉ, TÉ szint*3-mal nő, KÉ szint*2-vel, a sebzés pedig szint/2-vel nő (felfelé kerekítve). A tánc megszakítható és 6 körönként kerül 1 manába. Mindig a megkezdett perc első körében vonódik el a mana.
Az Álom Tánc
Ez a tánc forma az ellenséget gyengíti még hozzá úgy, hogy szinte meg „hipnotizálja”. A mozdulatok tökéletessége, harmóniája által ilyen hatásos ez a harc forma. Az ellenfél Vé-je és Té-je szint*3-mal csökken. Ké-je pedig szint*2-vel. A sebzés változatlan. A tánc fél percenként (3 körönként) kerül 1 manába.
Az Őrjöngés tánc
Messze áll az Elf mentalitástól és jellemtől, de a kényszer nagy úr. A táncos csendes őrjöngésbe hajszolja magát amely sokkal nagyobb hangsúlyt helyez a támadásra és a védelmet pedig elhanyagolja. Ahhoz, hogy az Elf elkezdhesse legalább az ¼ Fp-jének el kellett, hogy vesszen. TÉ szint*6-al nő, míg VÉ szint*3-vel csökken. A KÉ és sebzés változatlan. A „jobbik” kézzel +1 támadás adható le. Körönként kerül 1 manába és sikeres akaraterő próba után bármikor megszakítható.
*Az Élet Tánc
Ha egy Elf el akarja hagyni e világot, istene ebben is segítségére van. Eltáncolja az Élet táncát, s megszűnik létezni, beleolvad a természetbe; meghal és mégis tovább él. Örökre eltávozik.
A Kínok Tánca
Talán az egyedüli eset amikor a harcosnak a célja a fájdalom. Az álomtáncosok leginkább akkor használják ezt a táncot amikor elakarnak fogni valakit. Komoly sérüléseket nem okoz, fájdalmat kínok viszont annál inkább. Számokban: A sebzés a normál Fp sebzés másfél szerese, Ép max 1 csúszhat át. Túlütés esetén sincs több Ép sebzés, hanem az Fp sebzés 2 és fél szeres. Három körönként kerül 2 mana pontba, bármikor abba hagyható.
A másik különleges képességük, hogy hűségüket nagyon nehéz megingatni. Legalább kétszeres erősítés kell hozzá.
A végső beavatás:
A végső beavatás, végső próba, a kalahorák tesztje, ezekkel és ehhez hasonló nevekkel illetik ezt a „vizsgát”. A tapasztalt álomtáncos (min 6.Tsz) utoljára visszatérhet a reyhinnek városába, ünnepélyes keretek között és hatalmas megbecsüléssel. Az elf a Nagy Tanács elé áll, ott felsorolja eddigi tetteit a reyhinnek előtt. Azok eldöntik a harcos méltó-e az ősök áldására és fegyverzetére. Ne értsük félre, nem minden táncos kapja meg ezeket. Csak azok akik igazán hűségesek és csak jót cselekedtek népükért.
Ők megkapják a *Gho’mallan-t és az *Allonúrn-t. Megkapják továbbá az ősök áldását: egy képességet melyet a *Könnyek Áldozataként említenek, ezt hetente max. háromszor képesek alkalmazni 20 manapont ráfordításával. Leírása: A szavak elhangzását követően az elf szeméből könnycseppek hullnak rá a sebesültre. Az visszanyeri eszméletét, s életerejének ¼ részét. Ami maximum 3 Ép és 20 Ft lehet. A sebek azonnal beforrnak, a törött csont összeforr, a mérgezés elmúlik. Az igazán hatalmas álomtáncosok (min. 12.Tsz) képesek havonta egyszer alkalmazni ennek a varázslatnak az erősebb verzióját. Ez 40 manába kerül és a célpont lelkét is képes vissza adni, ezáltal az újra életre kelhet, persze csak Urria (a Km) engedélyével, ésszerű keretek között ( pl. egy hatodkori káosz mágust nem biztos, hogy feltud vagy érdemes feléleszteni). A 7. Tsz.-től kezdve (akkor az elsőt) minden 3. szinten kérheti (persze csak ha kiérdemelte), hogy páncéljára VAGY kardjára elf mágikus varázsjeleket véssenek. Ezt a játékos alakíthatja ki, de csak is a Km szigorú ellenőrzése mellett (ne essünk túlzásokba).
Fegyvertár
Az álomtáncosok tradicionális fegyvere a solimar, más néven időkard. Ugyan az idő szövedékéhez nincs köze, csak az eltelt idők során alakult ki a neve, mert az évszázadok során semmit sem változott, alapjaiban. Ugyanis nincs két egyforma solimar, illetve van. Mivel a táncosok két fegyvert használnak a táncaikhoz. Táncosonként különböző a kard, hiszen részben saját maguk készítik őket a kiképzésük alatt. A kard így hozzájuk nő és testük részévé válik. A lelkük kiterjeszti rájuk a védelmét így nem lehetnek alanyai a természetes anyagok mágiájának. Az értékeik: KÉ: 8 TÉ: 13 VÉ: 11 seb.: 1k6+3. tám/kör: 1. Vértezetként olyan páncélt hordanak amely nem akadályozza őket stílusuk gyakorlásában. Ez leginkább egy külön nekik készített láncinghez hasonlít, bár szemei apróbbak. Tökéletesen rá szabták, így az értékei: SFÉ: 3 MGT: 0, ha más akarná fölhúzni akkor (ha csak nem Elf az illető) elég szűknek érezheti, ezért értékei: SFÉ: 2, MGT: 1. Saját íjuk nincsen, mivel elég feltűnő lenne. De bármilyen íj kerül is a kezük ügyébe, annak használatában alapfokon képzettek.
*Elf kard: Allonúrn:
KÉ: 9 Té: 18 Vé: 18 sebzés: k6+6 Súly: 0.5 kg
Halvány kékes- ezüstös színű penge alkonyatkor egészen finoman (1E) kékesen dereng. Kinézetre leginkább a dzsenn szablyára és a jatagánra hajaz, de az ívek finomabbak, kecsesebbek. A különleges anyaga rendkívüli könnyedséget ad forgatójának (innen a magas KÉ), külső élre fent kard, de fokél itt is van (Szúrásra, gyors visszarántásos -vágásra). Keresztvasa akár a Khossas -é, csak a leveleknek bonyolultabban fonódnak, hogy a csuklót jobban védjék. Súlya 0.5 kg, legalább 5 évig készül, kereskedelmi forgalomba sohasem kerül. Ha megölnék hordozóját, és mégis eladásra kerülne, úgy 100-140 aranyat kérnének érte a (mindjárt halott) orgazdák. A hordozó hasonló szertartás során válik eggyé a fegyverrel, mint más elf az íjával. Tehát a személyes aurájának része. Táncolás közben ezek a kardok mágikusak.
*Elf vért: Gho’mallan:
SFÉ: 6 MGT: 0 súly: 5 kg
Anyaga akár a kardé, szintén egész finoman dereng éjszaka. Rendkívül finom munka, mintha a viselőjére öntötték volna, követi minden mozdulatát. Habkönnyű, szinte együtt mozog a gazdájával. Szintén rengeteg időbe telik elkészítése, a legegyszerűbb, leg dísztelenebb darabjaira is minimum 50 évet kell várnia a megrendelőnek. Ha valamilyen oknál fogva orgazdákhoz kerülne, 500 – 1000 aranyat is megkérnének érte.
Mind a kard, mind a vért elvesztése iszonyatos megaláztatás, amit csak visszaszerzésével és a tolvaj halálával lehet lemosni. Ha a viselője meghalt, akkor azt a vért és a kard azonnal tudatja a kováccsal, aki nem habozik a Sereneyákat segítségül hívni visszaszerzésükre.
B O T M Ű V É S Z E K (Szoták)
Erő: k10+8
Állóképesség: k10+8+kf
Gyorsaság: k6+14
Ügyesség: k6+12+kf
Egészség: 2k6+6
Szépség: 3K6 (2×)
Intelligencia: 3k6 (2×)
Akaraterő: k6+12
Asztrál: k6+14
KÉ 10
TÉ 20
VÉ 75
CÉ 0
HM/ Szint 12(4)
Kp alap 4
Kp/ szint 5
Ép alap 5
Fp alap 8
Fp/ Szint k6+5
Botművész:
A botművészek a Slanok egy másik speciális alkasztja. Nevüket legelső mesterükről kapták Szota Lao Chanről. Amíg a Kardművészek a Slan karddal való harcművészetet fejlesztették tökélyre addig a Botművészek a bottal, való küzdelemmel tették ugyanezt. Fegyverük a Vasfából készült hosszú bot és a Nundzsaku melyeknek a használatát fejlesztették tökélyre, és csakúgy a testük meghosszabbításának tekintik fegyvereiket, mint a Kardművészek kardjaikat. Ha tehetik, akkor a 1,7 láb körüli hosszú botjaikat használják, de ugyebár nem kaphatják elő mindenhol azt a „rövidke” botot ezért szűkebb terepen (folyosó stb.) Nundzsakuikat használják. Yneven egyetlen Botművész iskola létezik: ez pedig Tiadlan egy eldugott erdejében, senki sem tudja, hogy hol van de ők (egyesek szerint mágusok segítenek nekik) mindig tudják, hogy hol vannak a tehetséges és alkalmas leendő növendékek, kizárólag férfiakat vesznek fel az iskolába.
Renegát Botművészek nem léteznek mivel annyira szigorú a neveltetésük. De állítólag létezett egy renegát, sem, nevét,sem faját semmit nem tudni róla csak annyit, hogy csak 2 hátig élvezhette szabadságát, mert különös okok folytán eltűnt… Miután végeztek tanittatásával a Mesterek ez kb. 20 év (tanításukat kb. 5 éves korukban kezdik meg és így a legfiatalabbak 24 a legidősebbek pedik 27 évesen végeznek) akkor alávetik egy mágikus eljárásnak melynek segítségével bármikor jelentést tehet feljebvalójának, mesterének; vagy segítséget erősítést kérhet mely a szimpatikus mágiaának segítségével 3 kör alatt meg is kap. Fontos, hogy ezt nem szeretik alkalmazni és csak akkor alkalmazzák ha az akit védenek veszélyben van és egyedül nem bírnák megvédeni. A JK ezt nem fogja alkalmazni kivéve ha kalandban az van, hogy védenie kell valakit és nem képes egy harcban a Parti megvédeni az illetőt. A Szoták a Tiadlani uralkodói család személyi testőrei. De előfordul hogy egy követet védenek aki igen fontos ügyben jár veszélyes vidékeken. Ezek mellet gyakran el is kell vegyülni és ezt általában szolgáik közt teszik.(pl.: személyi szolga, etc.)
Játszható fajok: Ember, Félelf
Életerő & fájdalomtűrés: Egészségük alacsonyabb, mint többi Harcművész társaiknak mivel szigorú és sokszor kegyetlen neveltetésük során életerejük megcsappant, de fájdalomtűrésük annál inkább megnőtt, mivel a sok verés, ütés, szigorú büntetések ezeket hozták ki belőlük.
Jellemük, Mentalitásuk: Jellemük szigorúan csak három fajta lehet: Rend (Draco), Rend, Élet (Griff), ritkán Rend, Halál (Hastin). A leggyakoribb a Rend ez is a neveltetésből fakad Mentalitásuk szerint szinte nem tesznek semmit parancs nélkül. A küzdelmet a Hasitnokon kívül, ha lehet, elkerülik, a Hastinok sem keresik, de ha valami gond van, akkor nem kerülgetik a kását, hanem rögtön fegyvert ragadnak. Mint már mondtam Renegát Szota nincsen, kalandozni csak akkor indul, ha feltámad benne ez az ösztön, de ezt a bölcs mesterek időben észre veszik és mielőtt valami baj, történhetne, megadják neki az engedélyt, hogy elinduljon és így gyüjtsön tapasztalatokat melyeket majd késöbb kamatosztathat. A kirendelt mesterének minden 40-60-adik napon jelenteniük kell. Ha nem jelentkezik 60 napon keresztül, akkor szintén a szimpatikus mágiának a segítségével odaküldik 4-5 estvérét.
Képzetségek, első szinten:
Ökölharc Af
Vakharc Af
2 fegyverhasználat(Slan bot,
Nundzsaku) Af
Pszi Slan
Kínzás elviselése Af
Írás/olvasás Af
Lovaglás Af
Úszás Mf
Futás Mf
Álcázás/Álruha Af
Mágiaismeret(általános)* Af
Fegyvertörés (Slan bot) Af
2 Nyelv ismerete(3,3) Af
Mászás 20%
Esés 15%
Ugrás 20%
Szintenként 25%-ot oszthat
el, egy képzetségre maximum 15%-ot tehet
Képzetségek, magasabb szinten:
2. Sebgyógyítás Af
4. Vakharc Mf
5. Fegyverhasználat (Slan bot) Mf
6. Álcázás/Álruha Mf
7. Kínzás elviselése Mf
7. Fegyvertörés (Slan bot) Mf
*A mágiaismeretet azért kapják, mert neveltetésük folytán sok mágikus gyakorlatban vesznek részt, és ez náluk nem tanult képzetség,hanem ösztönös.
Különleges képességek:
Elsődleges különleges képességük
a pszi Slan út használata. Aki olvasta a harcművészek, kiegészítés az tudja, hogy el kellene felejteni a Chi-harcot és a Belső időt, ha ezzel akarsz játszani. Itt is érvényes a kitérés és a farkasügetés.
Megtévesztés(ez még nincs kész): Legfontosabb különleges képességük az, mint már említettem, hogy elhitetik ellenfelükkel, hogy gyengébbek és utána hajtanak végre egy erős ellentámadást. Ezt egy ember ellen csak egyszer alkalmazhatják. Minden körben csökken a Támadóértékük, majd aminnyi lememt minuszba az hozzáadódik az alaphoz a következő körben.(pl.:1.kör:alap-10TÉ, 2.kör:alap-20TÉ,3.kör:alap-30TÉ,4. kör: alap+30 TÉ).(alap:fegyverrel és mindennel értve) Addig csökkentik a Támadóértéküket ameddig akarják de nem mehet 10 alá. Ezt egy ellenfél ellen csak egyszer használhatja. Ha ugyanazon ember ellen használja egy másik alkalommal az Intelligencia próbát tehet és ha sikerül akkor a végén csak a felét kapja meg pluszba (az elöbbi példánál maradva a 4. körben nem alap+30 hanem csak alap+15).
Fegyverzet:
Tám. Sebzés TÉ VÉ KÉ
Slan bot: 1 1k6+4 17 15
6 Nundzsaku 1 1k6 10 18 12
Ha teheti csak a 1,7 láb körüli hosszú vasfából készült Slan botját használja, más fegyverhez nem is nyúl. De ha szűk helyre kerül ahol nem férne el a hosszú bottal akkor veszi elő Nundzsakuit. A botjuk (hála a mágikus beavatkozásnak)Törhetetlen. A Nundzsaku harci stílusából adódóan (melyből mindig 2 van náluk) nem kell kétkezes fegyverhasználat ahhoz, hogy egyszerre hasznáják a kettőt mert ezt így tanulták, gyakorolták gyerekkoruk óta. Speciálisan készített bőrpáncélt viselnek melynek ruhájukba beleolvadó sötétbarna színe van: SFÉ MGT
Szota Vért 2 0
Ezenfelül (ismét mágikus beavatkozásoknak hála) a páncélba bele van foglalva egy rúna mely napi egy alkalommal képes 1k10 körre 2E-s elemi erő aurát vonni viselőjére. Ezt egy mentális üzenettel lehet aktiválni.
Viselet: Sötét barna könnyű nadrág, ugyanilyen színű ing ami alá húzzák a Szota Vértet (fel sem tűnik még az alapos szemlélőnek sem). Ujja buggyos, csakúgy mint a nadrág szára. Fejük tar, vagy egy varkocsot hagynak meg hátul melyet hagynak megnőni akér 0,5 láb hosszúra. Botuka folyton kezük ügyéban tartják, és oldalukon függnek a Nundzsakuik.
A Nundzsaku harci stílusából adódóan (melyből mindig 2 van náluk) nem kell kétkezes fegyverhasználat ahhoz, hogy egyszerre használja a kettőt és ezzel 2 támadást intézzen körönként.
Shalafi, a Nekromanta
H A R C M Ű V É S Z
A Slan kifejezést először Tiadlanban kezdték használni a Niaréből odatelepedett szerzetesek. Így hívták azokat a tanulókat, akik nem a sárgák népéből származtak, mégis igen tehetségesnek bizonyultak a harcművészetek elsajátítása terén. A szerzetesek fél évszázad múltán - uruk kívánságára - hazatelepültek, a kifejezés azonban maradt. Azóta Slaneknek nevezik a harcművészeket.
A Slan technikák mára már nem teljesen azonosak forrásukkal; a niarei módszerekkel ötvöződtek a helyi küzdőművészetek egyes elemei, s a Slan mesterek tudatosan is tovább fejlesztették azokat.
A Harcművészek kasztjába azok tartoznak, akik elsősorban a pusztakazes harcot alkalmazzák, testüket éppúgy halálos fegyverként használják, mint mások a kovácsok által készített kardot vagy csatabárdot. Öklük ha kell, buzogány, ám ha úgy hozza a szükség, egyetlen ujjukkal atlyukasztják a legjobb minőségű páncélt is. Akrobatikus mozgásuk harc közben lenyűgöző látvámyt nyújt: a kardcsapások elől félreszaltóznak, a rájuk lőtt nyilvesszőt röptében elkapják, a legváratlanabb pillanatban söprik ki ellenfelük lábát. Állóképességük, erejük legalább ennyire megdöbbentő. Puszta kézzel zúznak szét pajzsokat. hosszú órákon keresztül képesek kitartóan futni, a legkiválóbbak közül az ügető lovat is utólérik. Noha a kilenc alapfegyver - bot, tőr egyeneskard (nem összetévesztendő a Slan karddal), kétkezes harcibárd, dárda, tonfa, cséphadaró, Slan csillag, buzogány - mindegyikét megtanulják használni, alkalmazásukra csupán szélsőséges helyzetekben folyamodnak.
A harcművészek vallják, hogy a fegyver behatárolja használója lehetőségeit, egyetemes harci eszköz csak egy van: az emberi test.
A harcművészek gyakran magányos mestereknél tanulnak, Tiadlanban azonban több híres iskola is létezik, ahol egyszerre húsz-harminc tanulóval foglalkoznak a mesterek. Tudásukat általában titokként őrzik, s nem szívesen adják tovább a - nem a kasztjukba tartozó - kívűlállóknak.Az egyes iskolák növendékei legtöbbször összetartoznak: a szenvedések közepedte együtt töltött hosszú órák, az embertpróbáló gyakorlatok, no meg a tudás közös titka szoros köteléket von a Slan harcművészek köré.
Tiadlanban - mely a Slanek hazája, s a harcművészetek központja ma is - a harcművész rendek és iskolák felett s Dorcha, a Harc Nagyasszonya uralkodik. Őt minden Slan, legyen férfi vagy nő, a rajongásig tiszteli, s egyetlen szavára bármit megtesz. Ez így persze nem áll az Ynev más tájain élő és gyakorló harcművészekre, ám bizonyos, hogy a Dorcha említésére még a legtávolabbi zugokban felnőtt és harcművészetet tanult ember szívét is megdobogtatja.
Harcérték
A harcművész harcértéke alaphelyzetben nem számít a legjobbak közé: pusztakezes sebzése mindössze 1k6 Sp. Ő akkor válik mindenkinél különbbé, ha küzdelem során pszijének különleges diszciplináit alkalmazza. Pszi nélkül KÉ alapja 10, TÉ alapja 20, VÉ alapja 75, CÉ alapja 0; amihez minden Tapasztalati Szinten (már az 1. szinten is) 8 harcérték módosítót kap, amit tetszés szerint szétoszthat felsorolt négy értéke között. Az egyetlen megkötés, hogy TÉ-je és VÉ-je növelésére minden szinten 3-mat 3-mat kell fordítania.
Életerő és fáljdalomtűrés
A harcművészek kemény kiképzésen esnek át, mely fájdalomtűrésüket ugyan fokozza, életerejüket azonban meglehetősen igénybe veszi. Így azután a kaszt tagjai kevésbé életerősek, ellenben szinte mindenki másnál jobban bírják a kínt. A harcművész Ép alapja 4, Fp alaja pedig 8, amihez Tapsztalati Szintenként még K6+5 Fp járul.
Képzettségek
A harcművészek számtalan képzettséggel eleve bírnak. Neveltetésük során sok mindent kell elsajátítaniuk, ami minden idejüket és energiájukat leköti, akár utóbb ugyanezen képzettségek gyakorlása és fejlesztése. A pszi Slan-útja még ezek közül is kiemelkedik. Így azután nem csoda, hogy a harcművészeknek nemigen nyílik módjuk egyebek tanulására - ami a M.A.G.U.S. szabályai szerint annyit tesz, hogy kevés Képzettség Pontot kapnak. Kp alapjuk 4, amihez minden Tapasztalati Szinten (már az 1. szinten is) további 5 járul.
A harcművész karakter 1. Tapsztalati Szinten a következő képzettségeket kapja:
Képzettség fok/%
vakharc Af
10 fegyverhasználat Af
4 fegyverdobás Af
fegyvertörés Af (puszta kézzel)
pszi Slan-út
lovaglás Af
úszás Af
futás Af
mászás 20%
esés 35%
ugrás 30%
A harcművész minden Tapasztalati Szinten 22%-ot kap, amit eloszthat a felsorolt tíz Százalékos Jártasságban mért képzettsébe között. Ha kívánja, bármelyiket részesítheti előnyben a többi hátrányára, akár azt is megtwheti, hogy némelyiket egyáltalán nem növeli. Azt azonban szem előtt kell tartania, hogy egy képzettségre szintenként maximum 15%-ot szánhat.
A további szinteken a következő képzettségekben részesül:
TSZ Képzettség fok/%
2. sebgyógyítás Af
4. fegyvertörés Mf (puszta kézzel)
5. vakharc Mf
6. sebgyógyítás Mf
Különleges képességek
A harcművészek elsődleges különleges képessége, higy a pszi Slan útját használják. Ennek segítségével lehetnek különb harcossá minden más fegyverforgató kaszt tagjainál.
A harcművészek képesek arra, hogy kitérjenek a rájuk kilőtt nyílvesszők és egyéb lövedékek útjából. Ennek feltétele, hogy számítsanak a lövésre, és összpontosítsanak a kitérésre. Ez esetben a céllövő Célzó Dobásával Szemben a harcművész VÉ-je érvényesül, nem a távolgág.
A harcművészek kitartó farkasügetésre képesek, melynek sebessége 16 mérföld/óra, s ezt annyi órán keresztül bírják, ahanyadik Tapasztalati Szintűek.
A harcművészek keze, amikor a Chi-harc diszciplina alkalmazásával harcolnak, a 6. TSZ-től mágikus fegyvernek számít, s minden, az efféle fegyverekre és tárgyakra vonatkozó szabály rájuk is érvényes
Tapsztalati Szint
A harcművésznek számtalan képzettségét kell fejlesztenie ahhoz, hogy Tapasztalati Szintet lépjen. Ez annyit tesz, hogy sok tapasztalati pontot kell összegyűjtenie, mind alacsony, mind magas TSZ-en, az alábbiak szerint:
Tapsztalati Pont Tapsztalati Szint
0-220 1
221-442 2
443-950 3
951-2000 4
2001-4500 5
4501-9000 6
9001-16000 7
16001-32000 8
32001-65000 9
65001-120000 10
120001-170000 11
170001-240000 12
Minden további szinthez +65000 Tp szükséges.
A harcművész fegyvertára
A harcművészek számtalan fegyver forgatásában járatosak. Ezek neveltetésüktől függően nyugati avagy keleti típusúak, netán mindkét csoportból származók. Elsődlegesen azonban puszta kezüket használják, azon elvet követve, hogy a fegyver rákényszeríti forgatójára saját stílusát, s ezáltal csökkenti szabdságának fokát.
A harcművész, ha puszta kézzel küzd, soha nem ölt semmilyen páncélt. Ha fegyveres küzdelemre készül, előfordul, hogy vértet visel; ám ez mindig hajlékony, nem nehezíti meg a mozgást. Harcművész merev vérteket hord.
K A R D M Ű V É S Z
A kardművészek a Slanek egyik specializált csoportját alkotják. Ők a karddal való küzdőművészetet vitték tökélyre. Fegyvereik a Slan kard és Slan tőr hosszú évszázadok munkájával kikísérletezett kovácsolási eljárássan készült, de anyaga és formája is tökéletes - azóta sem sikerült jobbat találni. A Kardművészek szellemisége sokban megegyezik a Harcművészekével, ők azonban nem testüket és öklüket használják fegyver gyanánt, hanem kardjukat. Vallják, hogy a kard használatához nem elég megtamulni a vívás szabályait. Lélekből - Chiből - kell harcolni. Módszereik, technikáik legalább olyan különlegesek, mint harcművész társaik pusztakezes tudása; kardjuk - mint mondják - hozzájuk nőtt, s ugyanúgy érzik, mint más ember a végtagjait. Vívótudományukról legendákat zengenek, s való igaz; mozgásuk csiszoltsága, módszereik letisztultsága gyönyörködtető, igazi élményt ad a műértőknek. A Kardművészek szinte sosem cseleznek fegyvereikkel, vágnak és védenek - a hatékonyság az időzítésben, a mozdulatok hibátlan kivitelezésében rejlik. Gondot fordítanak minden egyes apró mozdulat begyakorlására, hisz a kéztartás tisztasága, a helyes lépés, vagy a csípő pontos mozgása a Kardművész életét mentheti meg.
A Kardművészek, ellentétben a Harcművészekkel csak a legritkább esetben tanulják tudományukat iskolákban: a kard művészetét magányos mestereke oktatják, egyszerre legfeljebb három-négy tanítványnak. Az azonos mesternél tanult Slanek éppúgy összetartoznak, mint Harcművész társaik, s a Dorcha tiszteletében sem maradnak el tőlük.
Kardművészetet Tiadlanon kívül csak elvétve oktatnak. Néha Pyarronban, néha az Északi Szövetség területein, olykor a Déli Városállamokban bukkan fel egy-egy magányos mester.
Harcérték
A kardművész harcértéke - a harcművészhez hasonlóan - alaphelyzetben közel sem számít a legjobbak közé. Csak akkor válik mindenkinél különbbé, ha küzdelem során pszijének különleges diszciplináit alkalmazza. Pszi nélkül KÉ alapja 10, TÉ alapja 20, VÉ alapja 75, CÉ alapja 0; amihez minden Tapasztalati Szinten (már az 1. szinten is) 8 Harcérték Módosítót kap, amit tetszés szerint szétoszthat felsorolt négy értéke között. Az egyetlen megkötés, hogy TÉ-je és VÉ-je növelésére minden szinten 3-mat 3-mat kell fordítania
Életerő és fáljdalomtűrés
A kardművészek kemény kiképzésen esnek át, mely fájdalomtűrésüket ugyan fokozza, életerejüket azonban meglehetősen igénybe veszi. Így azután a kaszt tagjai kevésbé életerősek, ellenben szinte mindenki másnál jobban bírják a kínt. A kardművész Ép alapja 4, Fp alaja pedig 8, amihez Tapsztalati Szintenként még K6+5 Fp járul.
Képzettségek
A kardművészek számtalan képzettséggel eleve bírnak. Neveltetésük során sok mindent kell elsajátítaniuk, ami minden idejüket és energiájukat leköti, akár utóbb ugyanezen képzettségek gyakorlása és fejlesztése. A pszi Slan-útja még ezek közül is kiemelkedik. Így azután nem csoda, hogy a kardművészeknek nemigen nyílik módjuk egyebek tanulására - ami a M.A.G.U.S. szabályai szerint annyit tesz, hogy kevés Képzettség Pontot kapnak. Kp alapjuk 4, amihez minden Tapasztalati Szinten (már az 1. szinten is) további 5 járul.
A kardművész karakter 1. Tapsztalati Szinten a következő képzettségeket kapja:
Képzettség fok/%
vakharc Af
3 fegyverhasználat Af
ökölharc Af
fegyvertörés Af (Slan karddal)
pszi Slan-út
lovaglás Af
úszás Af
etikett Af
birkózás Af
hadvezetés Af
futás Af
mászás 20%
esés 35%
ugrás 30%
A kardművész minden Tapasztalati Szinten 18%-ot kap, amit eloszthat a felsorolt tíz Százalékos Jártasságban mért képzettsébe között. Ha kívánja, bármelyiket részesítheti előnyben a többi hátrányára, akár azt is megtwheti, hogy némelyiket egyáltalán nem növeli. Azt azonban szem előtt kell tartania, hogy egy képzettségre szintenként maximum 15%-ot szánhat.
A további szinteken a következő képzettségekben részesül:
TSZ Képzettség fok/%
2. lovaglás Mf
4. fegyvertörés Mf (Slan karddal)
5. vakharc Mf
6. fegyhasználat Mf (Slan kard)
Különleges képességek
A kardművészek elsődleges különleges képessége, higy a pszi Slan útját használják. Ennek segítségével lehetnek különb harcossá minden más fegyverforgató kaszt tagjainál.
A kardművészek képesek arra, hogy kitérjenek a rájuk kilőtt nyílvesszők és egyéb lövedékek útjából. Ennek feltétele, hogy számítsanak a lövésre, és összpontosítsanak a kitérésre. Ez esetben a céllövő Célzó Dobásával Szemben a kardművész VÉ-je érvényesül, nem a távolgág.
A kardművészek kitartó farkasügetésre képesek, melynek sebessége 16 mérföld/óra, s ezt annyi órán keresztül bírják, ahanyadik Tapasztalati Szintűek.
A kardművész Slan kardja, amikor a Chi-harc diszciplina alkalmazásával harcolnak, a 7. TSZ-től mágikus fegyvernek számít, s minden, az efféle fegyverekre és tárgyakra vonatkozó szabály rájuk is érvényes
Tapsztalati Szint
A kardművésznek számtalan képzettségét kell fejlesztenie ahhoz, hogy Tapasztalati Szintet lépjen. Ez annyit tesz, hogy sok tapasztalati pontot kell összegyűjtenie, mind alacsony, mind magas TSZ-en, az alábbiak szerint:
Tapsztalati Pont Tapsztalati Szint
0-200 1
201-400 2
401-925 3
926-1900 4
1901-4000 5
4001-8250 6
8251-15500 7
15501-31000 8
31001-62500 9
62501-115000 10
115001-165000 11
165001-230000 12
Minden további szinthez +62000 Tp szükséges.
A kardművész fegyvertára
A kardművész legfotosabb fegyvere a Slan kardkészlet. Ez két enyhén görbe, keskeny pengéjű, kétkezes markolatú kardmól áll, egy rövidebből és egy hosszabból. Mindkettő része gazdája Személyes Aurájának, így a lélek védelmét élvezi, mintha csak a kardművész teste lenne. Ezeken kívül a kardművész olykor használ tőröket és egyéb fegyvereket, ám nehéz küzdelemben, főképp párviadalban tradicionális kardjait alkalmazza.
A kardművész vértjei egymásra erősített fémlemezekből, pikkelyekből állnak; mindig hajlékonyak, nem akadályozzák a szabad mozgást. A tradicionális kardművész vért SFÉ-je 4, MGT-je 1 - azonban csak akkor mutat ilyen kíváló tulajdonságokat, ha kardművész viseli.
L A V O N N A I
Ami mára már történelem...
A Ködből Születő. Az ynevi halandók számára semmitmondó név, bár néhány kolostorban és varázslórendben még fellelhetők róla adatok. Beriquel leghosszabb folyója, átszeli egész Larredant, hogy aztán az Igazság Száján keresztül hagyja el a Völgyet. Összegyűjti a hegyek vizeit, s sziklát áttörve hömpölyög a Mer’Daray tenger felé. Ereje hatalmas, hegy nem állhat ellen neki, ha mégis nála erősebbel találkozik megkerüli, s századokon át koptatva emészti el erejét. A mester, ki iskolájának a folyó nevét adta hozzá hasonló harcosokat akart nevelni. Türelmes, rendíthetetlen férfiakat akik a hegyek állóképességével és Lavonnai elsöprő erejével bírnak.
Niel cwa Carmelyn P.sz.3830-ban született Tiadlanban elf anya és ember apa gyermekeként. Anyja belehalt a szülésbe, apja tízéves koráig nevelte a fiút, amikor is egy határvillongásban életét vesztette. Nielt egy harcművész mester fogadta fiává és tanítványává, kitűnő mestert nevelt belőle. A ’60-as években kalandozni indult, 60 évig járta Ynevet tapasztalatokat szerezve, mikor hatalmas tudással hazatért. Itt újabb tanulóévek következtek, P.sz.3900-ban Nielt Slan-mesterré avatták. Tíz esztendeig tanított tehetségesnél tehetségesebb tanítványokat nevelve, s közben saját tudását is fejlesztve. Nevéhez fűződik az Aranyharang Diszciplina magasabb szintű alkalmazásának kifejlesztése. A tökéletességet keresve hamarosan arra az álláspontra jutott, hogy az puszta elmélkedéssel nem érhető el. Meg kell találni az összhangot a természettel, s annak kiemelkedő tagjával, az emberrel. Újra kalandozni kezdett, s kitapasztalta, hogy az emberi kapcsolatok nagyban segítik a lélek fejlődését. Forró vérétől hajtva egy Beriquelre induló expedíció tagjai között találta magát. Ott, míg a többiek az egyetlen kikötőváros újjáépítésén fáradoztak ő felfedező útra indult. Az eredmény legmerészebb álmait is fölülmúlta. Éjszaka telepatikus üzenetet észlelt, valaki segítséget kért. Hamarosan a forrást is megtalálta, több tucat törpeforma lény harcolt két hatalmas fehérbundájú farkassal. Niel a farkasok segítségére sietett, s pillanatok alatt szétszórta a támadókat. A sebesült nőstényt hosszan ápolta, s végül meggyógyította. A farkasok hálája az elméjében zengett, meglepte az állatok intelligenciája. Különös kérést tolmácsoltak neki, tartsa távol a távolról jött idegeneket a folyó felső szakaszától. Ahogy ők mondták, veszélyes hely az az ynevi halandóknak. Niel segített nekik, a felderítők nem mentek arra, nem mertek ellenszegülni a mester határozott parancsának, s a folyótorkolatban épülő kis kikötőváros lakossága is hamar megunta a fagyos beriqueli életet. Alig fél év múltán a kolónia induláshoz készülődött. Niel még indulás előtt visszatért oda, ahol a farkasokkal találkozott. A tisztáson különös sziklát talált, mikor megérintette a Világ kifordulni látszott önmagából. Niel zuhant, zuhant az Univerzum sötétjében nem tudva mi a következő állomás...
Felébredve különleges helyen találta magát, egy gyönyörű réten. A farkasok újra megjelentek neki, s valami olyasmit mondtak, hogy jutalmul szabad átjárást nyert a Hálón. Mivel Niel nem tudta ez mit jelent, elindult, hogy megtudja hol van. Hosszú történet lenne a mester Larredani élete, a Beriquel hegyei által határolt királyság nyelvét hamar megtanulta, s beilleszkedett. A főváros, Sel’aiar lenyűgözte szépségével s lakóival. A Táncosok mentalitása s a Harcosok csatabárdforgató tudása volt az a két dolog, amit el akart sajátíani ittartózkodása során. Laroan ron Navan’Nion, a Harcosok Körének főmentora le volt nyűgözve tudásától. Együtt kezdtek el dolgozni egy új harci stíluson, mely mindkét mester tudását egyesíti. A stílus nevét Niel találta ki. Kifejlesztették a csatabárdhasználat legmagasabb fokozatát, miben az elme, a test s a fegyver egybeforr, s tökéletes harcost alkot. A két férfi jóbaráttá vált, de a többi harcos, s a Táncosok Köre nem nézte jó szemmel a jövevény tevékenykedését. A bírálatok arra késztették Nielt, hogy elhagyja Larredant, a dhole mégis barátjaként bocsájtotta útjára, s a Tűzkígyó Köre tiszteletbeli tagjává fogadta, mondván a mester élete, tudása s viselkedése érdemessé teszi erre. Tehát Niel távozni akart, de nem volt határozott terve, hiszen fogalma sem volt hogyan kerülhetne vissza Ynevre. Végül a Védők segítettek neki, olyan dimenzióban juttatták haza, amiről valószínűleg a Fehér Páholy tagjai sem rendelkeznek információval. Búcsúzóul egy medált kapott: akinek gyermekkorában az izzó medál Lángliliomot formázó képét égetik alkarjába szabad bejárással bír Larredanba. Talán ez ihlette a mestert arra, hogy az új stílus-iskola jelképévé a tűzliliomot válassza, mely Larredan szent jelképe is.
A Védők segítségével Niel Doranba érkezett egy cipész legnagyobb meglepetésére, akinek a műhelyében bukkant elő a semmiből. Elindult tanítványt keresni. Nehéz dolga volt, hiszen olyan harcost szeretett volna nevelni, aki már fizikálisan is kitűnik a tömegből s nincs híján a humornak sem- Niel szerint a harc előtt jókor elsütött poénnál nincs jobb feszültség- és félelemoldó. Hosszas vándorlás után az erigowi hercegi palota mellett találta meg a megfelelő gyermeket, con Ruinan, a Belsőváros egyik legbefolyásosabb Ekossa fiatalabb fiának a személyében.
S ami csak a jövőben válik azzá
Nephiss con Ruinan több mint tizenöt évig tanult Nielnél, együtt járták be az Északi Szövetség országait útközben gyakorolva, tanulva. A hajdan ötéves gyermek húszévesen tért vissza atyja házába, a lovag örömmel fogadta, s büszkén szemlélte mi lett a fiából. Niel harcművész-iskolát építtetett a Belsővárosban az Ekoss támogatásával, s jelenleg ott tanítja az új stílust maroknyi kiválasztottnak. Ezenközben Nephiss járja Ynevet, s csak néha-néha tért vissza öreg mesteréhez. A Lángliliom jele csak Nephiss alkarján látható, Niel senki mást nem avatott be a medál titkába, őt is cak mikor megérett rá.
Képzés
Az iskola elvei szerint „csak az válhat folyammá, aki már csermelyként dagadni kezd”. Lefordítva: a tanulást legkésőbb hatéves korban el kell kezdeni. Tízéves korukig a tanítványok elsajátítják a pusztakezes harc és a Slan pszi alapjait. Erejük és állóképességük fejlesztésére nagy hangsúlyt fektetnek, a csatabárdos technikákhoz mindkét tulajdonság elengedhetetlen. Tizenegy évesen bottal kezdenek gyakorolni, tizenhárom évesen már kardot és csatabárdot is a kezükbe vesznek. Tizennyolc éves korukra elmondhatják magukról, hogy kitűnő harcművészek. Két éves vándorlás következik, a tanítványok mesterükkel utazgatva ismerik meg Északot a maga valóságában, igen, bizony a kocsmákat is. Részegre soha nem isszák magukat, holott hatalmas mennyiségű italt képesek vedelni; mindíg szín józanok maradnak. Talán a világi örömök közül ezt kedvelik a legjobban. Ez is a képzéshez tartozik, Niel magáévá tette a Táncosok életfilozófiáját, miszerint az élet azért van, hogy élvezzük, persze maximális önkontrolt gyakorolva.. A mester megköveteli a folyamatos figyelmet és harcrakészséget, húszéves korára minden tanítvány megtanulja, hogy még a legintimebb pillanatokban is bármikor meg tudja védeni magát.
Jellem
A Lavonnai türelmes, rendíthetetlen, hegyként tűri a csapásokat s folyóként söpri el a neki ellenszegülőket. A harcosok lelkükben mindíg tiszták maradnak, holott a külvilág felé sokszor furcsa arcot mutatnak. Legtöbbjük egyszerű iszákos barbárnak tetteti magát, s mikorra kiderül kiléte, általában már késő. Csatabárdjuktól, ha tehetik soha nem válnak meg, de puszta kézzel is kitűnő harcosok. Niel a Természet Útjára tanítja őket, jellemük elengedhetetlen része a Rend. Életük során igyekeznek minél többféle dologban jeleskedni, miközben kiemelt figyelmet szentelnek csatabárdos technikáik tökéletesítésének. Tehát Niel tanítványaiak jelleme Rend, Élet- ritkábban Élet, Rend.
Jelkép
Az iskola jelképe Larredan címere, a Lángliliom. Három lángnyelv egy kört ölel, a szimbólum virágot formáz. Ezen kívül Nephiss nagy előszeretettel használja jelképként a Lavonnai és az Igazság Szája stilizált képét, barlangba aláömlő folyamot.
Játéktechnika
Képességek
Erő k6+14
Állóképesség k6+12+kf
Gyorsaság k10+8
Ügyesség k10+8
Egészség k10+10
Szépség 3k6(2x)
Intelligencia 3k6(2x)
Akaraterő k6+12
Asztrál k10+8
Érzékelés k6+12
Harc és egyéb alapértékek és módosítók, Tapasztalati szintek pontértékei
Ld. A Harcművész kaszt ide vonatkozó részeit
Képzettségek Fok/%
Vakharc Af
3 fegyver használata(hosszú bot, Af
hosszú kard, egykezes csatabárd)
Fegyvertörés(csatabárddal) Af
Földharc Af
Belharc Mf
Kínzás elviselése Af
Pszi Slan-út
Lovaglás Af
Úszás Af
Futás Af
Mászás 10*
Esés 40*
Ugrás 25*
A Lavonnai stílus követői szintenként kapnak 22%-ot, amelyet szétoszthatnak a három százalékos képzettségük között, de egyre-egyre maximum 15%-ot tehetnek. Azt is megtehetik, hogy egyiket-másikat nem növelik.
A további szinteken a következő képzettségekben részesül:
Tsz Képzettség Fok/%
3. Lovaglás Mf
4. Fegyvertörés(csatabárddal) Mf
5. Vakharc Mf
5. Fegyverhasználat(csatabárd) Mf
Különleges képességek
A Harcművész kasztnál leírtak itt is érvényesek (Slan pszi, Kitérés, Farkasügetés)
Chi-harcban puszta kezükön kívül egykezes csatabárdjukat is képesek használni, 7.TSZ- től, mikor ezt a harcmodort alkalmazzák csatabárdjuk mágikus fegyvernek minősül, s minden, az efféle fegyverekre és tárgyakra vonatkozó szabály rájuk is érvényes.(Figyelem! A Lavonnai stílus követőinek keze Chi-harcban sem minősül mágikus fegyvernek!)
A Lavonnai harcosok fegyvertára
Niel követői három elsődleges fegyver forgatását sajátítják el. Ezek fontossági sorrendben az egykezes csatabárd, a hosszú bot és a hosszú kard. Páncélt, vértet nem szeretnek viselni, ha mégis megteszik csak olyanhoz nyúlnak, mely nem akadályozza őket a szabad mozgásban. Szeretnek lovagolni, de harcba ritkán bocsátkoznak lóhátról. Pajzsot soha sem használnak.
A stílus fegyvereinek játéktechnikai jellemzői:
Fegyver Tám. Sebzés KÉ TÉ VÉ Súly
Puszta kéz/láb 2 k6+1 9 11 8 -
Egykezes csatabárd* 1 k10+1 6 13 12 2
Hosszú bot** 1 k6+1 4 10 16 1,2
*Lavonnai kezében bármely egykezes csatabárd ezekkel az értékekkel bír
**Lavonnai kezében bármely hosszú bot ezekkel az értékekkel bír
Végezetül…
A Lavonnai harcosok tradícionális viselete a Beriquelről származó serrat. Széles, keményített válla kissé felfelé hajlik, háromszögletű szárnya elöl-hátul csúcsban végződve a térdekig ér. Ujja, oldala nincs; a köntös fölé öltik, széles övvel fogják össze. Hátán az iskola címere, a Lángliliom képe látható.
CHANÓK
Az információk Beriquelről Dr.Szalkai László(Ryan Hawkwood)regényeiből származnak.
® M.A.G.U.S., avagy a Kalandorok Krónikái, Ynev, p, Mp, Ép, Fp, KÉ, TÉ, VÉ, CÉ, MGT, SFÉ,
a Valhalla Páholy felirat és logo a Valhalla Holding Kft. Bejegyzett védjegye.
Nem hivatalos M.A.G.U.S. kiegészítő
M Á G U S V A D Á S Z
Mindenben megegyezik a harcmuvész kaszttal kivéve:
negatívum:
- Etikett Af --->nincs
- Hadvezetés Af --->nincs
- Asztrál dobása 3k6(2x)
- K6+4 Fp/szint
- Toron, Krán, Gorvik kivételével mindenhol üldözik oket
pozitívum:
- pusztítás Af (5.szinten Mf)
- mágiaismeret (varázslói) Af (7.szinten Mf)
Különleges képességek:
- Minden 4.Tsz.-en kap 1 pontot a mágikus rezisztációjára (1.Tsz.-en 1 van)
- Mágikus rezisztáció : ahány pont van ezen annyi -E az ellene irányuló varázslat E-jére (a pozitívokra is)
- 10 Kp/ +1 pont a mágikus rezisztációra
- Minden Tsz.-en kap 1.5%-ot a mágikus prevencióra
- Mágikus prevenció: ahány százalék van ezen annyival csökken a varázslat sikerességének esélye (k100-zal dob a varázsló ha a százalékos érték értékével megegyezik vagy alacsonyabb a varázslat NEM RÁ hanem a legközelebbi emberre hat (lehet hogy a varázslóra)
N I N D Z S A
Ero: K10+8
Allokepesseg: K6+12
Gyorsasag: K6+12+KF
Ugyesseg: K10+10
Egeszseg: K10+8
Szepseg: 3K6 (2X)
Intelligencia: 2K6+6
Akaratero: K10+10
Asztral: K10+8
KE alap: 10
TE alap: 20
VE alap: 75
CE alap: 0
HM/szint: 9 (0, 3, 3, 0)
Kp alap: 4
Kp/szint: 9
Szazalek/szint: 30
Max. szazalek egy kepzettsegre: 15
Ep alap: 5
Fp alap: 8
Fp/szint: K6+5
+Pp alap: 0
+Pp/szint: 0
Mp alap: 0
Mp/szint: 0
Vagyon: k6 arany
TSz Kepzettseg Fok/%
1. okolharc Mf
1. 8 fegyverhasznalat Af
1. 2 fegyverdobas Af
1. vakharc Af
1. pszi (specialis Slan-ut) Mf
1. lovaglas Af
1. uszas Af
1. futas Af
1. kotelekbol szabadulas Af
1. maszas 40%
1. eses 30%
1. ugras 30%
1. lopozas 28%
1. rejtozkodes 32%
1. csapdafelfedezes 10%
2. okolharc Mf
2. hatbaszuras Af
3. 1 fegyverhasznalat Mf
3. ketkezes harc Mf
4. vakharc Mf
4. nyomolvasas/eltuntetes Af
5. kotelekbol szabadulas Mf
5. hatbaszuras Mf
Szint lepes:
TSz Tapasztalati pont
1. 0-190
2. 191-400
3. 401-900
4. 901-1800
5. 1801-3500
6. 3501-7500
7. 7501-15000
8. 15001-30000
9. 30001-60000
10. 60001-110000
11. 110001-160000
12. 160001-220000
Minden tovabbi szinten: +60000
Valaszthato fajok:
Ember
Felelf (Csak KM engedelyevel)
Amund
Wier (Csak KM engedelyevel)
Leiras:
A nindzsak a tiadlani fejvadaszok. Ugyanugy, mint a fejvadaszok ok is alvilagi szemelyek. Nem ismerik a kegyelmet. Fekete ruhajukban osonnak a fekete ejszakaban, neha nagyokat ugranak, de az aldozat semmit sem vesz eszre, csak egy eles fajdalmat a hataban... Mar ugyis mindegy... O mar a gilisztake. Kardjuk hasonlit a Slan-kardra, bar ez nem olyan tokeletes.
Minden ninzsa alma, hogy legyen egy Slan-kardja. A nindzsak gyakran ket Nindzsa-kardot forgatnak, melyeket, ha nem hasznalnak, akkor a hatukra X alakban egymasra helyezett tokban hordanak, hogy ne akadalyozza oket a mozgasban.
Pszi tudasuk megegyezik a Slan-uttal, de mivel nem tudjak olyan jol kihasznali elmejuket, ezert ugy kapjak a Pszi-pontjaikat, mint a mesterfoku Pyarroni modszernel. A harmadik szinten, 6 Kp raaldozasaval tovabb kepezhetik magukat es a negyedik szinten mar ot Pszi-pontot kapnak.
Kardjuk, a Nindzsa-kard ugyanazzal az eljarassal keszul, mint a Slan-kard, de nem ugyanolyan minosegben, es nagyobb atmeroju (kor alaku) keresztvassal. Ezt a kardot tanuljak meg 3. szinten mesterfokon hasznalni. Az elso szinten a kovetkezo fegyvereket tanuljak meg hasznalni: Nindzsa-kard, nunchaku, specialis hosszubot, sarkanyfullank (khiel), horgaskard (a tobbi harom fegyver tetszoleges). Az elso szinten a kovetkezo fegyvereket tanuljak meg dobni: dobocsillag, dobotor.
Ertekeik:
Nindzsa kard: Tam./kor: 1, Sebzes: k10+2, KE: 7, TE: 18, VE: 14,
Suly, 1.4 kg, Ar: 70 arany.
Nunchaku: Tam./kor: 2, Sebzes: k6+2, KE: 9, TE: 19, VE: 13
Specialis hosszubot (a bot belsejeben acelrud van): Tam./kor: 1,
Sebzes: k6, KE: 5, TE: 10, VE: 16
Sarkanyfullank: Tam./kor: 1, Sebzes: k6+3, KE: 8, TE: 17, VE: 14
Horgaskard: Tam./kor: 1, Sebzes: 2k6+2, KE: 4, TE: 16, VE: 18
A nidzsa kikepzesehez tartozik az Cse-Tsung-Li fele harctechnika elsajatitasa. Megtanulasahoz minimum 20% ugras es 10% eses kepzettseg szukseges. Ebben a tehnikaban labbal es kezzel tamadnak es kezzel vagy elugrassal vedekeznek. Alkarvedok is hasznalhatoak, de pancel legfeljebb sodronying lehet. Nagy a hangsuly az ugrason es az esesen.
Cse-Tsung-Li fele harctechnika:
Tam./kor: 2, Sebzes: k6+2, KE: 10, TE: 14, VE: 16.
Ezt a harctechnikat barki elsajatithatja 10 Kp-ert es 10 arany tandijert Tiadlanban. Ezt a harctechnikat egyebkent nem nindzsak fejlesztettek ki, hanem harcmuveszek, csak a nindzsak atvettek toluk. Egy harcmuveszt 4 aranyert es 10 Kp-ert megtanitjak erre a technikara.
T Ő R M Ű V É S Z
A Tôrmuvész a fejvadász és a kardmuvész egy speciális keveréke. Iskolák sosem, csakis magányos mesterek oktatják a kiválasztott keveseket. Egy mester egyszerre három-négy növendéket tanít. életfilozófiájuk, hogy a világot állandóan egyensúlyban kell tartani, ezért ha azt tapasztalják, hogy valahol két ellentétes hatalom harcában valamelyik kimagasló erôfölénybe került, sosem haboznak beavatkozni a másik fél oldalán, legyen az egy kocsmai verekedés, vagy akár országok csatája. Megvetik a túlzott jólétet, mely szerintük a hanyatlás legfôbb forrása, de kiállnak az oktalan pusztítás és káosz ellen is.
Tôrmuvésszé válni nem egyszeru dolog. Mivel a mesterek tartózkodási helye titkos, a már kitanult, kalandozó tôrmuvészek választják ki az általuk érdemesnek talált keveseket, s ajánlják fel számukra a lehetôséget. Egy tôrmuvész évente csak egy fôt küldhet mesteréhez, és ezután még a mester is el kell, hogy döntse, érdemes-e tanítani a kiválasztottat. A kiválasztásnál a legfôbb szempontok a gyorsaság és ügyesség, valamint a személy világhoz való hozzáállása.
Származási megkötés nincs, fajok közül azonban csak a már alapban is kiemelkedôen magas gyorsaság és ügyesség a szempont. Pl.: ember, elf, félelf. Törpe, ork és más erôs, de nehézkes fajok sosem jöhetnek számításba.
Képességek
Erô : 2k6+6
Állóképesség : k10+8
Gyorsaság : k10+10
Ügyesség : k6+14
Egészség : k10+8
Szépség : 3k6
Intelligencia : 3k6(2x)
Akaraterô : k6+12
Asztrál : k10+8
Harcértékek
KÉ alap:10;
TÉ alap:20;
VÉ alap:75;
CÉ alap: 0;
HM/Szint:11(4)
Kp alap:5
Kp/Szint:7(21%)
Ép alap:6
Fp alap:7
Fp/Szint:k6+4
Különleges képességek
Elsôdleges különleges képessége egyfajta haláltánc, melynek alkalmazásakor Té-je és Vé-je megnô a karakternek. Ezt a támadási formát egy harcban csak egyszer alkalmazhatja, és közben nem használhat pszi-t. A tôrmuvész tôrei, amint elérte a 6.TSZ-et és haláltáncot alkalmaz, mágikus fegyvernek minôsülnek.
Haláltánc:
TSZ IDÔ MÓDOSÍTÓK Sp
1. 2 kör Té+5 Vé+5 +0
2. 3 kör Té+10 Vé+5 +1
3. 4 kör Té+10 Vé+10 +1
4. 5 kör Té+15 Vé+10 +2
5. 6 kör Té+15 Vé+15 +2
6. 7 kör Té+20 Vé+15 +3
7. 8 kör Té+20 Vé+20 +3
8. 9 kör Té+25 Vé+20 +4
9. 10 kör Té+25 Vé+25 +4
10. korlátlan Té+40 Vé+40 +6
Minden további szinten csak a sebzés nô +1-gyel.
Fegyverzet:
A tôrmuvész különleges fegyverei a Lier-tôrpár, melyhez legalább úgy kötôdnek, mint a Slan-ek a kardjukhoz. A Lier-tôröket csak tôrmuvész használja, késztésének titkát szigorúan ôrzik. A tôrpár áll egy vágó tôrbôl, melynek hosszúsága kb.60cm, és leginkább egy Sequorra hasonlít. A másik egy háritótôr, melynek különleges ívelésu és széles a keresztvasa. A pengéjén egyáltalán nincs él - leginkább egy rapirra emlékeztet az éle - de remekül lehet vele szúrni.
Ezeken kívül dobótôröket is használ, mely nem sebez nagyot, de általában mérgezve van. Külsôre nem nagyok (kb.10cm), és laposak mintha lemezbôl vágták volna ki ôket.
Lier-tôr
Tám/Kör:2, KÉ:10, TÉ:14, VÉ:6, Sebzés:1k6+5, Súly:0,4, Ár:50a
Lier-háritótôr
Tám/Kör:2, KÉ:8, TÉ:6, VÉ:20, Sebzés:1k6, Súly:0,3, Ár:30a
Lier-dobótôr
Tám/Kör:2, KÉ:10, TÉ:12, VÉ:2, Sebzés:1k3, Súly:0,2, Ár:20r
Vértek közül csak olyat használnak, melynek nincs MGT-je.
Képzettségek:
1.szint ... 3 fegyverhasználat ........ Af
1.szint ... 1 fegyverdobás ........ Af
1.szint ... vakharc ........ Af
1.szint ... lefegyverzés ........ Af (Lier-tôrrel)
1.szint ... pszi ........ Af
1.szint ... kétkezes harc ........ Mf
1.szint ... futás ........ Af
1.szint ... méregkeverés/semlegesítés ........ Af
1.szint ... mászás ........ 15%
1.szint ... lopózás ........ 20%
1.szint ... rejtôzés ........ 20%
2.szint ... kocsmai verekedés ........ Af
3.szint ... pszi ........ Mf
3.szint ... fegyverhasználat ........ Mf (Lier-tôrök)
4.szint ... vakharc ........ Mf
4.szint ... nyomolvasás/eltüntetés ........ Af
5.szint ... hátbaszúrás ........ Af
Tapasztalati szint:
Tp : TSZ
0-200 : 1
201-400 : 2
401-925 : 3
926-2000 : 4
2001-4500 : 5
4501-8000 : 6
8001-15500 : 7
15501-30000 : 8
30001-55000 : 9
55001-105000 : 10
105001-160000 : 11
160001-220000 : 12
Minden további szinthez +60000 Tp szükséges
Pszi használat:
A tôrmuvész a pszi-t pyarroni módszerrel használja, de az ott leírt diszciplínákon kívül van néhány sajátja is.
Pszi pontjait, bár a tôrmuvész a pyarroni módszert használja, a Slan-út szerint kell számolni, függetlenül az alkalmazás szintjétôl.
Súlytalanság:
Pszi-pont: 9
ME: -
Meditáció ideje: 1 szegmens
Idôtartam: 1 kör
Gyakorlati alkalmazása kizárólag magasból való esésre, ill. magasba ugrásra van korlátozva. A test idôlegesen szinte teljesen súlytalanná válik, így sérülés nélkül megúszható egy nagyobb esés vagy könnyebbé válik a magas helyekre történô bejutás. Az így leküzdhetô szintkülönbség maximum 15 méter lehet.
Sárkánypikkely:
Pszi-pont: lásd a leírást!
ME: -
Meditáció ideje: 1 kör
Idôtartam: kör / TSZ.
Az alkalmazó saját bôre idôlegesen keményebbé, egyfajta egész testet betöltô páncéllá válik. A bôr SFé-je minden egyes ráköltött pszi ponttal eggyel nô. Pl.: 1Pp=+1 SFé, 2Pp=+2 SFé, stb. Tapasztalati szintenként maximum eggyel növelhetô az SFé, tehát egy 5. szintu kalandozó ezzel a módszerrel legfeljebb +5 SFé-t adhat magának
Meggyôzés:
Pszi-pont: 7
ME Akaraterôpróba
Meditáció ideje: 1 szegmens
Idôtartam: 6 kör
Az alkalmazó képes bármit elhitetni a célponttal ha az elvétette a próbáját. A célszemély innentôl kezdve a megadott történetet addig hiszi igaznak, amíg valaki más fel nem világosítja az állítás valótlanságáról. Csakis olyasmit hitethetünk el, ami fizikailag hihetô, tehát egy harcos férfi nem fogja elhinni, hogy ô voltaképpen táncosnô.
Árnyjáró:
Pszi-pont: 5
ME: mentál
Meditáció ideje: 1 szegmens
Idôtartam: 1 perc
Alkalmazása éjsötét árnyékká változtatja a használó egész testének látványát. Csak akkor alkalmazható eredményesen, ha szabadban legalább szürkület/éjszaka van, vagy zárt helységben félhomály/sötétség. Harcban +10/+20 Vé-t ad, lopakodásra pedig +20/+40 százalékot. Sikeres mentôdobás felezi a módosítókat.
Méreghasználat:
Csakis egyfajta fegyvermérget használnak, melynek készítését csak a tôrmuvészek ismerik. összetevôinek ára adagonként egy ezüst. általában a dobótôreiket preparálják vele, de elôszeretettel használják fúvócsôhöz is.
Vérdermesztô:
Típus: fegyverméreg
Szint: 6.
Hatóidô: rövid
Véráramba kerülve fejti ki hatását. Izomrendszerre hat, enyhébb esetben bódulatot, súlyosabb esetben az egész testben kialakuló görcsöt okoz, a test lebénul. Hatása 3 körig tart.
T Ő R T Á N C O S N Ő
A niarei kultúra gyöngyszemei nemcsak a harcmûvészek, hanem a tõrtáncosnõk is. E különleges mûvészet ûzõi egész Yneven elõfordulnak, hogy táncukkal gyönyörködtessék a közönséget. A paloták, udvarházak és egyéb szalonok mûvészei õk, csak ritkán különleges alkalmakkor lépnek fel kocsmákban (ilyen például a parti érdekében vállalt fellépés). A kaszt az álomtáncoshoz hasonló, ám mentalitásában közelebb áll a Harcmûvész fõkaszt tagjaihoz. Tanitásuk iskolákban történik Niareban és Tiadlanban , de nem olyan nagy intézményekben, mint a harcmûvészek iskolái. Ez magyarázza kis számukat.kalandozni a tanulás és az önmutogatás miatt járnak, de ez korántsem azt jelenti, hogy kevely, magamutogató dámákról van szó. Jellemük bármilyen lehet, de az Élet a legjellemzõbb. Mentalitásuk a mûvésznõtõl, a kalandozón, a bárdszerû léhûtõn, a kémen keresztül a drága ám halálos fejvadászig bármi lehet.
Erő 3k6
Gyorsaság k6+12
Ügyesség k6+12
Állóképesség k10+8
Egészség 3k6 (2x)
Szépség k6+14
Intelligencia 2k6+6
Akaraterõ 3k6 (2x)
Asztrál 2k6+6
KÉ alap 10
TÉ alap 20
VÉ alap 73
CÉ alap 0
HM/szint 7(2)
Kp alap 7
Kp/szint 8
Ép alap 6
Fp alap 6
Fp/Szint k6+2
Képzettségek 1. szinten
Képzettség fok/%
Fegyverhasználat (tõr) Af
Fegyverdobás (tõr) Af
Vakharc Af
Pszi (specialis) Slan-út
Éneklés/zenélés Af
Tánc Mf
Etikett Af
Szexualis kultúra Mf
Ugras 20%
Esés 10%
Zsonglõrködés Af
Szintenként 20%-ot kapnak, amit százalékos képzettségeik közt eloszthatnak.
Képzettségek a további szinteken
Tsz Képzettség fok/%
3. Zsonglõrködés Mf
3. Fegyverhasználat (tõr) Mf
3. Fegyverdobás (tõr) Mf
5. Vakharc Mf
6. Éneklés/zenélés Mf
A Slan diszciplinákból nem tudják alkalmazni: a Chi-harcot, a Halálos ujjat, a Kiáltást és a Levitációt.
________________________________________
Egy saját diszciplína
Darutánc
Pszi-pont: 1
Hatóidõ: 1 perc szintenkent
Erõsség: 20+Tsz
Meditáció ideje: 1 kör
Erõsítés: -
ME: Asztral
A tõrtáncosnõk tánca elbûvölõ , az ember belefeledkezik a táncos nézésébe, ennek a hatásnak a táncosok tudása és a diszciplína a magyarázata. A hozzáértõ és a laikus számára is csodálat a tánc, leköti õket. A diszciplína is egyfajta csel a táncos számára, hiszen ha harc közben alkalmazza akkor +40 VE-t kap, mert a tánc közben a szabályos mozdulatok, támadások elõl "eltáncolnak".... A TÉ-t nem befolyásolja a diszciplína használata.
H A R C O S O K :
B A R B Á R
Barbár a Harcos főkaszt egyik speciális alkasztja. Speciális azért, mert a többi M.A.G.U.S.-kaszttal ellentétben népcsoporthoz kötött. Civilizált ember vagy más humanoid nem lehet barbár - erre nemcsak fizikumának hiányosságai, de világlátása és ismeretanyaga sem teszi alkalmassá.
A Barbár kaszt, ahogyan Ynev lakói megismerhették, a J'Hapina és a k'Harkad közt elterülő vidéken éső Keleti Barbárok közül származó harcosok révén vált ismertté.
A Keleti Barbárok törzsi csoportokban, szigorú hierarchia szerint élnek, e törzseket fogja össze időnként, mikor épp sikerül neki - a kán. A hierarchi a megkülönbözteti az ún. szabad harcosokat és a korgokat. A korg hozzávetőleges fordításban vadászt, kóborlót jelent - a nagyvilág számára azonban a korgok kasztja a Barbár kaszt.
A korgok a törzseken belül megkülönböztetett bánásmódban részesülnek. Nem tartoznak egyetlen törzshöz sem, de mindenütt szívesen látják őket és nagy tisztelettel viseltetnek irányukban. Egy korgnak nem parancsol a törzsfő, még a kán is csak kérhet tőle - igaz, az efféle kérésnek nem illik ellentmondani, és még egy korg is meggondolja, hogy szembeszálljon-e a tejhatalmú kán akaratával.
A korgok életük nagy részét a szabadban kóborolva töltik, vadásznak, vagy törzsi csetepatéban segítkeznek. Kiváló fegyverforgatók, félelmetes fizikiai erővel és állóképességgel rendelkeznek, ám mentális és asztrális tulajdonságaik men valami fényesek.
A korogk szigorú hagyományok szerint élik életüket, s noha számtalan újdonsággal és hasnos tudással rendelkeznek mára a Keleti Barbárok - e tudást a környaző civilizált népektől szerezték -, ezek jórészét egyáltalán nem hasnálják, vagy egészen más látásmóddal.
A korgokat a civilizáció még nem rontotta meg, egyfajta - különös - inkább állatias - erkölcsiséggel rendelkeznek. Az intrikák, a hazugságok idegenek tőlük, mint ahogyan a józan belátás, és a megfontolás is - feltéve ha az harccal lenne kapcsolatos. Ha egy Barbár fegyvert húz, addig nem teszi le, mígy ellenfelét le nem győzte, vagy ő maga meg nem halt. Miután Asztráljuk gyakran nagyon alacsony, könnyű őket felimgerelni, s a nemtetszésüket csupán egyféle módon tudjálk kifejezni - fegyverrel.
Mondják, barátnak kevés jobbat találni náluk - feltéve ha valaki elfogadja nehézfejűségüket és babonásságukat -, de ellenfélnek felettébb szörnyűek. A korg sosem felejti sérelmét, s képes az egész világot bejárni, hogy megtalálja, akit keres. Ha ez húsz évbe kerül, akkor húsz év múlva jön el a pillanat, mikor megemelkedik a csatabárd...
Harcérték
A korgok igen kiváló fegyverforgatók, hagyományaik azonban tiltják a súlyos, nehéz páncélok viseletét. Harci technikáik jelentős része minél ütőképesebb támadások végrehajtását támogatja, a védekezésre kevesebb figyelmet fordítanak. Egy korg sosem visel teljes- vagy félvértezetet, az ennél könnyeb páncélok is dupla MGT-vel számítanak esetükben. KÉ alapjuk 10, TÉ alapjuk 26, VÉ alapjuk pedig 70. Íjakat és más lőszerszámokat nem szeretnek használni - vadászat és harc közben az efféle eszközöket dárdával és kopjával helyettesítik. CÉ alapjuk ezért 0. Minden Tapasztalati Szinten (már az elsőn is) 12 Harcérték módosítót |