S Z E N T S Z I M B Ó L U M O K :::::::::::::::::::::::
[2001. Július 09, Hétfő]
Felrakta: Tronix
Írta: Szlamka Gergely
A szent szimbólumok , nem csak a papi mágia nélkülözhetetlen eszköze, hanem a pap hitének anyagi megtestesülése ami az isteni lényeg egy szikráját is tartalmazza . Ez istenenként eltérő hatalmat-biztosit papjának aki ezeket a különleges képességeket urához intézett imával tud aktiválni (csak is kizárólag a pap kezében működik, és a pap hitével együtt akar el is enyészhet, az ima közben nem lehet harcolni, varázsolni, pszit használni). Adron: a pap szintjével egyenlő erősségű fürkészéssel egyenértékű .Antoh: sokkal hatékonyabban képes használni az időjóslás képzettséget nagyfelületű vízen .Darton: a szimbólum felmutatása hatására szint/ 5m távolságon belül minden nem Darton papja által teremtett tudatlan élőholt elpusztul, és az intelligenciával birok ebbe a körbe nem lephetnek be. (nem érvényes démonokra, vagy jogosan itt tartózkodó élőholtakra pl.: bosszúálló, őrző )Kyel: igazság amulettjével megegyező hatás (a Kyel pap százalékos értéke arra vonatkozik, amikor nem koncentrál a hazugság érzékelésére).Orwella: minden hazugságot érzékelő varázslat ellen +20 E . Ha nem Orwella hivő viseli , akkor a szimbólum naponta (sikertelen egészségpróba eseten) 1 Max ép-t szipolyoz ki. A tárgy viselője nincs, tisztában ennek okával, Uwel: a beteljesedett bosszú helyet szint/ 1km távolságból is megérzik. Ha szimbólumát viselve és egy bosszú beteljesítése közben hal meg, akkor bosszúállóként kel életre, hogy befejezze (megtartja régi értékeit, és mágiáját). Noir: szerencse amulett. Krad: egy meghatározott információ körülbelüli hollétet képes egy- egy órás imával meghatározni. Egy információra egyszer használható. Újból csak a tudás megszerzése után lehet használni. Arel: nem szükséges ima, de a papnak Arel nevét kiáltva kell elkezdenie a harcot, amely kozben csak kétszeres erősítésnél hatnak rá a félelmet vagy a harc megszakítását okozó varázslatok. Sogron: szint/1 E tüzet semlegesít (amíg imádkozik). Erőszakos halálakor (ha nála van a szimbólum) tűzvarázslókhoz hasonló lángrobbanás keletkezik ( ha a pap ezt nem kívánja, akkor nem jön létre).Tharr: vérmágia érzékelése szint/3 m sugarú körben. Szintenkent 1 liter vér alvadását képes meggátolni . Szervezetben található vérre ez nem érvényes. Naponta egyszer használható. Domvik: gyógyítás szint/1 Ép vagy szint/3 Fp. Naponta 3-szor.Ellana: szerelemes élőlény felismerése. Szerelme célját is felismeri ha, egyszerre látja őket. Nincs ellene mágiaellenállás.
V A R Á Z S T Á R G Y A K ÉS E R E K L Y É K :::::::::::::::::::::::::
G y ű r ű k é s T e k e r c s e k :::::::::::
VARÁZSTÁRGYAK:::::::::
A varázstárgyak és ereklyék között a legelterjedtebbek a gyűrűk és tekercsek. Nem tudni, miért alakult ez így - talán "viszonylagosan" könnyebb elkészíthetőségük okán, talán kis helyigényük és egyszerű, könnyed használatuk miatt. A varázshasználók - mágusok és főpapok - előszeretettel ajándékoznak efféle mágikus holmikat követőiknek, olykor jutalomképp, máskor egy-egy küldetés bevégzéséhez nyújtanak így segítséget.
A kalandozó, ha ügyessége egy kis szerencsével párosul, többször is lelhet élete folyamán ilyen tárgyakat, sőt lehet, épp az ő számára készít majd egyszer valaki tekercset, gyűrűt.
Van azonban néhány igen fontos alapszabály, amit illik tudni használatuk, viselésük során.
A gyűrűknek két fajtája ismeretes: az egyik (ritkább és értékesebb) korlátlan ideig használható, míg a másik típus csak meghatározott számú alkalommal. A második típusba tartozó gyűrűk töltete általában hét, kilenc, tizenegy, vagy huszonegy használatra elegendő - a kyr számmisztika szabályai szerint.
Tudni kell azt is, hogy egy kézen legfeljebb egy mágikus tulajdonságú gyűrűt lehet hordani (azaz egy kalandozó mindössze két varázsgyűrűt viselhet úgy, hogy azok működjenek). Amennyiben egyetlen kézre több gyűrűt is húznánk, egyik sem fejti ki hatását.
Megkülönböztethetjük a gyűrűket aszerint is, hogy hatásukat folyamatosan fejtik-e ki, avagy a kellő pillanatban aktivizálni kell őket. Ez utóbbi esetben a használathoz ismerni szükséges az aktivizáló módot, amely lehet bűvige, esetleg egy mozdulat (pl.: a gyűrűt kétszer körbe kell fordítani az ujjon), netán gondolati parancs, ami pszivel adható ki.
Gyakran előfordul persze, hogy a kalandozó találta, "szerezte" a gyűrűjét, és fogalma sincs, mire és hogyan kell használni. Ilyenkor megint két lehetősége van. Az egyik, egyszerűbb, ám jóval kevesebb sikerrel kecsegtető és olykor veszedelmes mód, ha önmaga kezdi próbálgatni. Másik lehetősége, hogy keres valakit, aki mágia segítségével azonosítani tudja a gyűrűjét. Erre a papok és boszorkányok képesek csupán. A papok is több utat járhatnak: vagy Tárgyazonosító mágiát használnak, vagy Transz varázslatuk segítségével próbálnak közvetlenül az istenüktől segítséget kérni (ezt csak ritkán, nagyon nagy szükség esetén teszik meg, ha valami okból egyéb kisérleteik kudarcba fúltak).
A boszorkányok Eredetkutatás nevű varázslatukkal képesek tökéletes bizonyosságra jutni, amennyiben a tárgy erőssége nem haladja meg a 100-at. Amennyiben a tárgy erőssége ennél nagyobb, úgy a boszorkány mágiája csődöt mond.
Azoknál a varázstárgyaknál, ahol külön nincs leírva, a tárgy erőssége 90.
A tekercsek néhány dologban különböznek a gyűrűktől, noha alapvető működési és használati elveik megegyeznek. Tekercset akárhányat hordhat magánál a kalandozó, ám egyszerre csak egyet képes használni. A tekercsek sosem hordozhatnak állandó mágiát (kivételek az ereklyék): egy, három, hét, vagy tizenegy töltetük lehet. A töltetek kisütése között legalább fél órának el kell telnie, közvetlenül egymás után nem használhatóak a felszabaduló mágikus energiák.
Aktivizálásuknak három módozata ismert: a pecsét feltörése, a tekercs kigöngyölése, és a szöveg felolvasása.
A pecsét feltörése a legegyszerűbb, érthető, hisz elég egyetlen kis mozdulat és a tekercs hatalma működésbe lép.
(A feltörés 1 szegmens alatt végrehajtható).
Kigöngyöléskor a tekercset teljes felületében ki kell hajtogatni, s arrafelé mutatni, amerre hatni szeretnénk vele. Hátráltató tényező azonban, hogy hatását csak akkor fejti ki, ha valaki megpillantja - tehát az alanynak látótávolságon belül kell lennie, s jó fényviszonyok szükségeltetnek.
(A kigöngyölés 5 szegmenset vesz igénybe.)
A tekercs felolvasása kissé hosszadalmasabb (1 kör), azonban hatását mindenképpen kifejti. A felolvasásnak egyetlen feltétele van: a tekercs használójának olvasnia kell azon a nyelven, amin a tekercs íródott. A szöveg általában rövid mágikus formula, amit bárki könnyedén ki tud ejteni, s szerepe csupán az, hogy felszabadítsa a rúnákba zárt hatalmat.
A tekercsek mágikus azonosítására ugyanazok a szabályok érvényesek, melyek a gyűrűkre is vonatkoznak.
Az értéknél megjelölt ár a szabadpiaci árat jelöli, azonban csak viszonyítási alap, a KM kedvére eltérhet ettől felfelé.
Gyűrűk
Mágikus tulajdonságú gyűrűket csak és kizárólag aranyból, mithrilből és élő fémből lehet készíteni. Persze gyakorta előfordul, hogy a gyűrű készítője próbálja álcázni ékszerének mágikus voltát, s ezért különböző módon elszínezi a már kész tárgyat, ám ez a fenti tényen mit sem változtat. A gyűrűk azonosításakor ugyancsak jó támpontot adhat, hogy az állandóan működő gyűrűkbe valamilyen tiszta drágakövet kell foglalni, míg a csak töltettel rendelkezőknél ez nem követelmény.
A védelem gyűrűje
Típus: Állandó
Hatásmechanizmus: Folyamatos
Erősség: 105
Érték: 1500 arany
Három egymásba fonódó aranykarika, melynek közepébe egy legalább borsónyi méretű rubint ágyaztak. Hatását azonnal kifejti, amint valaki az ujjára húzta, és mindaddig megőrzi, míg hordozója le nem veszi. A legismertebb gyűrűket úgy készítették el, hogy csak valamely Jellem képviselőin segítsenek, ha más jellemű próbálja használni őket, nem aktivizálódnak.
Viselőjének Egészsége megnő 1 ponttal, Méregellenállásához +2-t adhat, és VÉ-je is nő 10-el. Amennyiben a gyűrű viselője Védekező Harcba megy, a VÉ +15-el nő, és nem kell Állóképesség próbát dobnia, ha ÉP-inek száma négy alá csökken, és nem ájul el, ha elfogynak az FP-i.
A légiesség gyűrűje
Típus: 21 töltet
Hatásmechanizmus: gondolati parancsra működik
Erősség: 120
Érték: 900 arany
Mithrilből kovácsolt vastag karika, amelybe topáz lapkákat illesztettek. Igen feltűnő és nehezen összetéveszthető gyűrű, mert a topáz lapocskákat nem szabad semmivel sem elrejteni. Hatását huszonegy ízben képes kifejteni, egy alkalommal legfeljebb negyed órán keresztül. Hordozójának gondolati parancsára aktivizálódik és ugyancsak a gondolati parancsra szünteti be hatását. Amennyiben az egy töltetnél meghatározott negyedórán belül nem "kapcsolják ki", automatikusan belekezd egy újabb töltet felhasználásába. Ha egy töltetet elkezdtek használni, hiába állítják le a hatóidőn belül, a töltet mágikus energiái szertefoszlanak, azaz legfeljebb 21 alkalommal fejti ki hatását, egy-egy alkalommal maximum negyed óráig.
Használata folyamán, a gyűrű hordozója III. fokú légies állapotba kerül (lásd. Természetes Anyag Mágiája, Légiesség.)
Látógyűrű
Típus: 11 töltet
Hatásmechanizmus: mozdulatsorra aktivizálódik
Erősség: 88
Érték: 750 arany
Vékony, rúnákkal díszített aranykarika, melyben két-három smaragdszilánkot foglaltak. Két jobbra fordítás a gyűrűsujjon aktivizálja a mágiát, míg egyetlen balra fordítás megszünteti a hatását. Tizenegy töltetét a fentebb (A légiesség gyűrűjénél) leírt módon lehet felhasználni.
A gyűrű hatása igen közkedvelt, viselőjét negyedóra időtartamra az ultralátás képességével ruházza fel.
Figyelem! Amennyiben a gyűrű hordozója több, mint három töltetet használ fel, 35% esélye van arra, hogy megvakul. Ez az esély minden további töltet felhasználásakor +10%-al nő.
Tekercsek
A tekercseket általában papiruszból, vagy fiatal állat különlegesen cserzett bőréből készítik. Már maga az alapanyag előkészítése is nagy elővigyázatosságot és a mágikus tanokban való jártasságot igényli. Az megtisztított és kellőképp preparált anyagra tintával írják fel a varázsjeleket és rúnákat, ezek lesznek a mágia hordozói. A tinta is különleges, a hatás elérését segítő drágakő finomra őrölt porát kell belekeverni.
A tekercsek egyetlen komoly hibája, hogy megsérülésük (szakadásuk, égésük, kilyukadásuk) esetén azonnal kifejtik hatásukat. Ezt ráadásul kontrollálhatatlanul teszik, és úgy, hogy minden töltetük egyszerre szabadul fel.
A megsemmisítés tekercse
Típus: 1 töltet
Hatásmechanizmus: pecsét feltörése
Erősség: 104
Érték: 600 arany
Barnára pácolt papirusz tekercs, melyen jól látható a fekete, kénsárga, vagy bíborszín pecsét. A tekercs feltörésekor 15k10 Sp veszteséget okozó mágikus robbanás pusztít a 8 méter sugarú körben. A tekercs hordozója védett a robbanástól, azonban rajta kívül mindenki más sebződik, és a tekercs is megsemmisül. Hírlik, hogy egyes toroni boszorkánymesterek elkészítették a Megsemmisítés tekercsének olyan változatát is, amely 25k10 Sp-nyi robbanást képes előidézni, 30m sugarú körben, ám nem kíméli a tekercs felhasználóját sem.
A karaktereknek 3% az esélyük, hogy a megtalált tekercs épp ebből a fajtából való.
A légelemek szólító tekercse
Típus: 3 töltet
Hatásmechanizmus: felolvasás
Erősség: 110
Érték: 4000 arany
Fiatal gödölye bőrére tetovált nagyhatalmú varázstekercs, melynek színe minden esetben égkék, s általában smaragdszínű selyemkötéllel kötik át. Felolvasásakor Levegő elementál harcos jelenik meg, és harminc körön keresztül teljesíti megidézője parancsait. A Levegő elementálok nem kedvelik a Halál jelleműeket, ezért, ha a megidéző ilyen jellemű, a parancsait csak vonakodva, késlekedve teljesítik, s mindig megpróbálják szavait kiforgatni, megtalálni azt a módot, ahogyan a legkevésbé hasznos a cselekedetük.
A félelem tekercse
Típus: 7 töltet
Hatásmechanizmus: kigöngyölés
Erősség: 80
Érték: 800 arany
Feketére cserzett óriáskígyó bőre, melyre vérvörös színnel a rettegés rúnáit rótták. Kigönyölés után azonnal kifejti hatását, aki megpillantja Asztrális ME-re jogosult 80-as erősítés ellen. Ha ME-je sikeres, a tekercs nincs rá hatással. Amennyiben elvéti AME-jét, a boszorkány Rettegés varázslatánál leírtak érvényesek. A tekercs akkor is kifejti hatását, ha infra- vagy ultralátással néznek rá. A mágia 6 körön keresztül érvényesül.
Amennyiben a tekercs megsérül, és a hét töltet egyszerre szabdul fel, úgy a látótávolságon belül állók 160 erősség ellen kell AME-t tegyenek, mely elvétése esetén visszavonhatatlanul megőrülnek és a boszorkánymesteri Agyhalálés Sötétté gyalázás hatásai érvényesülnek rajtuk.
EREKLYÉK
FIGYELEM! Az ereklyékre vonatkozó alapvető információk a RÚNA I. évfolyamának 5. számában találhatók!
Tekidia gyűrűje
Ego: 75
Jellem: Káosz, Élet
Kommunikáció: Emocionális
Tekidia Mey Twaalreth Ynev Hatodik (Káosz) korának neves személyisége, Berkano sötét boszorkányrendjének mesternője volt. A legenda szerint kétszáz évig élt, és egy félaquir Korcsot választott párjául - talán ez magyarázza, hogy bilincset formázó ónixköves gyűrűjének hatalma az Ediomadból elragadott varázsszerekével vetekszik. Eredeti rendeltetése bizonytalan. A bölcsek némelyike szerint Tekidia azért készítette, hogy semlegesítse vele az ágyába fogadott Korcs másvilági energiáit, hogy ne kelljen elpusztulnia egy-egy indulatból felcsattanó hatalomszó hallatán. Mások a hatodkori szexuálmágia agyafúrt relikviájának vélik, s odáig merészkednek, hogy kijelentik: a boszorkányúrnő e gyűrű segítségével kötötte magához a földmélyi világ vonakodó teremtményét.
Tény, hogy aki ezt az ötvösremeket viseli, bizonyos befolyásra tesz szert az aquirfajzatok felett. Az ónixban megkötött mágia hatása a hetedkori varázslatok közül leginkább az Engedelmesség - állatok nevű litániáéra emlékeztet, de természetesen nem azonos vele: az ereklye felmutatásakor tüstént működésbe lép, hatótávja 30 méter, időtartama állandó, ellene ME nem tehető. Az aquir Hatalomszavak elleni védettséget oly módon fokozza, hogy hatásuk ellen +20-szal ME tehető, melynek sikeressége esetén a szó nem fejti ki hatását.
Tekidia gyűrűje kincs lehetne valamennyi Ediomadot járó felvilági portyázó számára - sajnálatos tény azonban, hogy a mesternő lelkének lenyomatát hordozza. Az a Rend jellemű játékos, aki magához veszi, 24 óránként asztrális ME-t köteles tenni a Kis Arkánum rituáléjára, az Intő jelre emlékeztető mágia ellen (a hatásokat lásd M.A.G.U.S. 137. old). Ha az átélt szörnyűségek súlya alatt görnyedezve sem hajlandó megválni a gyűrűtől, a harmadik napon már az ereklye Egója ellen kell felvennie a harcot, s kudarc esetén Tekidia bábja, lélek nélküli, eleven hulla válik belőle.
Hannemar papirusza
Ego: 89
Jellem: Káosz
Kommunikáció: Emocionális
Dereg Hannemar, a P.sz. II. évezredben élt utazó és földrajztudós alakját számos legenda övezi. A hagyomány szerint egyike volt azon keveseknek, akik eljutottak az Isteni Igazság Forrásaként emlegetett kolostorhoz, ahol Ynev kalandozóinak minden cselekedete számon tarttatik - ám a falak közé csak élete utolsó órájában nyert bebocsátást, s testét is itt helyezték örök nyugalomra.
A neki tulajdonított tekercsről a P.sz. 3458-ban esik először említés. Mondják, egy erioni kereskedő ötvenezer aranyat fizetett érte egy meg nem nevezett kóborlónak, aki az ezt követő két esztendőben nagy lábon élt a Kalandozók Városában, majd egyik napról a másikra eltűnt, és vissza sem tért többé. A kereskedőnek és öt hajóból álló magánflottájának eltűnése sokkal kisebb visszhangot keltett: egyes források szerint északnak indultak, hogy a Mer'Daray-t átszelve, úgyszólván egész Észak-Ynevet megkerülve jussanak el a Quiron-tengerre, ahol - a szóbeszéd szerint - nagy titok és felmérhetetlen gazdagság várta őket.
A bölcsek a századok során összegyűjtött adatok alapján arra a következtetésre jutottak, hogy Hannemar a mitikus kikötőváros, Arguren helyét (bővebben lásd Wayne Chapman Észak lángjai II. kiadás függeléke) jelölte meg papíruszán, melyet titokzatos hatalmak utóbb, vagy még az ő életében mágikus hatalommal telítettek. A titok birtokosa szabadon értékesítheti az ereklyét, melyet az abból sugárzó 5O-es erősítésű Meggyőzés varázs (lásd M.A.G.U.S. 134. old) jelentős mértékben megkönnyít, élvezheti az anyagi jólét összes hetedkori áldását - ám csak ideiglenesen, maximum két esztendőn át. Az eltűnési esetek bizonyítják, hogy mindazok, akik a tekercsre pillantanak, bizonyos idő elteltével leküzdhetetlen vágyat éreznek, hogy, akár gyalogszerrel, útra keljenek Arguren felé, ahonnét - a távolság, a megpróbáltatások, avagy a célnál leselkedő iszonyat miatt - sosem térnek vissza többé.
Tárgyazonosítás
Szféra: Természet, Lélek
Mana-pont: 19
Erősség: 80
A varázslat ideje: 1 óra
Hatótáv: 1 tárgy
Időtartam: végleges
Mágiaellenállás: Speciális
Ez a papmágia a Kis Arkánum Rituáléi közé tartozik. Segítségével a pap képes meghatározni egy mágikus tárgy tulajdonságait, használatának módját, (amennyiben van) tölteteinek számát.
A papnak az oltárára kell helyeznie, a vizsgálni kívánt tárgyat, és felette kántálni a varázslat szavait. Amennyiben a tárgyba foglalt mágia erőssége meghaladja a varázslat erősségét, úgy a pap hibás eredményre jut. (A valótlanságot a KM találja ki). A pap nem lesz tudomással arról, hogy varázslata sikerrel járt-e.
A Tárgyazonosítás nem működik ereklyékre, és olyan tárgyakra, amelyekbe lélek van zárva.
A varázslat 2 Mana-pontonként 1E-vel erősíthető.
Draquor 'Shoen
________________________________________
Draquor'Shoen - a közös nyelven annyit tesz, a Sárkánynagyurak Szeme.
A Sárkánynagyurak botja, egy óidei bot, valószínuleg az Elf-aquir háborúk előttről. Ezekben az időkben az őssárkányokat, náluknál még hatalmasabb, erősebb sárkányurak irányították. Ezekről ma már csak a legbölcsebbek tudnak, és ők draquorokként emlegetik őket. Bizton állíthatjuk, hogy öten voltak összesen, ám mára már jó, ha egy megmaradt belőlük. Nem az évezredek fiatalabb civilizációi végeztek velük, hanem egymással vívtak szüntelen háborúkat. Ez az egy aki megmaradt, valószínuleg Karaoku, akit a ferdeszeműek még mindig tisztelnek. Elképzelhető, hogy még él talán ez az egy példány, esetleg az Ediomadi barlangokban, de senki sem látta - az elmúlt három nagy korban. Ezeket a hatalmas lényeket emlegetik az elf krónikák Sárkánynagyurakként. Ők az Elf-aquir háborúk idején az elfekkel szövetségben, egymás közötti örökös harcaikat felfüggesztve, kezdtek Ynev eddigi legnagyobb, és legvéresebb háborújába. Ez a háború az elf luminatarok szerint majdnem két és fél ezer mai esztendőn át tombolt. Ezekben a harcokban csak egyetlen nagyúr halt meg. Valószínuleg a nagyurak ezt adományozták az akkori elfeknek szövetségük, és barátságuk jeléül. Az elfek hatalmas becsben tartották, ám lassacskán feledésbe merült.
Öt korral később egy elf mágus talált rá, az - egy barlangban addigra már teljesen elporladt tetem maradványai közt - az egyik szemgolyóra a mai Yllinor területén. Azóta, immáron ezerhatszáz éve nála van, és mint az elfek mondják, az egyetlen olyan halandó lett, aki "Oly bölcs, mint egy halhatatlan, mégsem áhít örök életet.". Ránézésre egy szabványosnak mondható, körólbelül két méter hosszú varázslói botról van szó, csak az igen sok, és ismeretlen rúna utal eredetére, no meg a jól megtermett alma méretű szemgolyó a végén, mely anyagát tekintve fekete opál, ennek ellenére állandóan vöröses árnyalatban izzik. Ezt egy sárkánykarmot mintázó foglalat veszi körül. Alatta két másfél arasz hosszúságú szalagon apró sárkánypikkelyek függnek. A szalagokról a figyelmes és hozzáértő vizsgáló kitalálhatja, hogy óidei elfek arany, illetve ezüstszín hajszálai. A két pikkely állandóan változtatja színét. A botról még fontos tudni azt is, hogy csak és kizárólag az őssárkányok mindent elemésztő lehelete tehet benne kárt, ám elpusztításához egy nagyúr erejére volna szükség.
A botnak lelke van, és ennek ellenére semmilyen mágiával nem lehet rá hatni. Csakis annak a kezében hajlandó rendeltetés szerint "működni", akit ő erre érdemesnek talál :-), ekkor viszont a varázslatok kulcsszavait maga árulja el. Amennyiben valaki mégis méltatlanul nyúlna hozzá, az illetőre - akár tanulta használni, akár nem - mindenképpen érvényesek a képzetlen fegyverforgatásból származó levonások.
TULAJDONSÁGOK
(CSAK AZ UTÓDFAJOK SARJAINAK KEZÉBEN):
- Sárkánynagyurak lehelete: 15k6-os sebzésű tűzcsóva, k10*10 perces újratöltési idővel.
- Varázstörés: 100 Mp-ig minden használója által ismert varázslat (nem papi-, és nem is ómágia) eliminálható.
- Telekinézis: Maximum 100 kg tömegű (kötetlen anyagú) tárgy lebegtethető vele korlátlan ideig.
- A fény botja: 13 E-ű fénykupola korlátlan ideig.
- A teremtés botja: Maximum 20 kg-s tárgy (kötetlen anyagú) teremthető vele (kötetlen forma).
- A pusztítás botja: Maximum 50 kg-os tárgy (kötetlen anyagú) megsemmisíthető vele.
- Ezenkívül maximum 200 Mp tárolható benne, valamint használójának összes harci képességéhez +10 módosító járul.
- Minden, a használójára idézett varázslat (nem papi-, és nem is ómágia) csak 50% eséllyel jön létre.
S Z E N T S Z I M B Ó L U M O K 2.
Ez alkalommal két klasszikus kultúra Szent Szimbólumait mutatjuk be olvasóinknak. A kyrek a világ Ötödkorának urai, a kontinens mai arculatának aktív formálói voltak. Civilizációjuk számos vívmánya feledésbe merült, mitológiájuk, felsőbb lényeik zömét azonban ismeri a hetedkori tudomány. Megmaradt isteneikről (mert némelyikük a Birodalom bukásával kiszorult az Elsődleges Anyagi Síról) elmondható, hogy szélsőségeket testesítenek meg, és sokkalta misztikusabbak a Pyarroni Panteon lakóinál. Óidőkből származó Szent Szimbólumaik titokzatos erők forrásai lehetnek, a manapság készülők (néhány kivételtől eltekintve) jelképek csupán; rendszerint nem a kyrek által használt matériákból, de a hagyományos eljárással állítják elő őket. Az amundok, akiket Ynev lakói "Ősi Nép"-ként félnek, valóban régóta vannak jelen a nap és a holdak alatt. Civilizációjuk az aquirokéval mutat rokon vonásokat, isteneik könyörtelen, vérszomjas istenek. Közülük egy, Amhe Ramun a P.sz. 3692. esztendőben a halhatatlanok Nagy Egyezményét kijátszva testet öltött a kontinensen, s az embernépek ellen vezette fanatikusait - Szent Szimbóluma a M.A.G.U.S. jelenében talán a legismertebb és leginkább rettegett mind közül. Az alábbiakban azokat az ódon jelképeket soroljuk fel, melyekkel a kalandozók utazásaik során találkozhatnak, s amelyeket az 1. TSZ felett már ismerniük - és felismerniük - illik.
KYR SZIMBÓLUMOK
Sogron Kígyója
A kyr panteon ellentmondásos istenalakja átvészelte a Birodalom és az ötödkori civilizáció bukását. Természete keveset változott, s változatlan maradt Szimbóluma is; a szétfeszülő csuklyával ágaskodó, körbe foglalt érckobra manapság sem fest másként, mint az írott történelem hajnalán. A hagyomány úgy tartja, hogy a Tüzek Urának jelképét a "hősi időkben" vöröslunírból, e sajátos tulajdonságokkal bíró, a Hetedkorban már nehezen fellelhető matériából készítették - ez annál valószínűbb, mivel a lunír a kyr anyagmisztika szerint "forró" és "beszédes" fém, ideális a nagyhatalmú tűzisten számára. (Tipikusan "hideg" és "néma" az ón, "hideg" ám "beszédes" az ezüst, az acél; míg az aranyat, a rezet egyaránt "forró" és "néma" anyagnak tartotta Kyria népe.
Tharr Hármassága
Tharr a vallástörténészek szerint valaha a mindenség könyörtelen közönyének jelképe lehetett - erre enged következtetni állandó jelzőinek egyike, a Néma. Orwella feltűntekor, az univerzumot mozgató erők egyensúlyának módosulásával torzult el végletesen a természete; groteszk, taszító és hiányosvolta tükröződik Szent Szimbólumában is. Sosem foglaltatik keretbe: az önmagába visszatérő, "örök újrakezdés" értelmű görbék éppoly idegenek tőle, amilyen idegen lett ő maga egykori dicsősége színterén. Tharr három feje a Szimbólumban egyetlen életformaként anyagiasul, a három alkotó (kecske, kígyó, oroszlán) dominanciája attól függően változhat, hogy a készítő szűkebb hazájának Tharr-kultuszában melyik állat a szentebb. Bármely nehéz fémből készülhet; a kikovácsolt formát (sajna, de való) oltáron kiontott vérrel hűtik le, melytől maga a Szimbólum rőtes árnyalatot kap.
AMUND SZIMBÓLUMOK
Themes Fényessége
Az Ősi Nép napistenének Szent Szimbóluma - magától értetődőn - a domború napkorong, melyből sugárkarok nyúlnak a föld felé. Feltételezések szerint a karok száma (5) misztikus jelentőséggel bír, a vallástörténészeknek azonban nem sikerült elméletüket tényekkel alátámasztani. A Szimbólum hagyományosan vert sárgarézből készül, azt kívülállóknak (ti. bármely más nép szülötteinek) tilos kezükkel illetniük.
Refis Két Köre
A földanya Szimbóluma egész kis kozmosz-modell, a maga nemében egyedülálló az ynevi szent jelképek között. Külső része valamely nehéz fémből vert, tenyérnyi keret, melynek közepébe egy második, jobbára ritka fémből készült szelencét foglalnak. Refis minden papja, minden híve egy-egy csipetnyit helyez a szelencébe annak a városnak a földjéből (homokjából) ahol a világra jött; a Szimbólum tulajdonosa így biztosítja az éteri kötődést otthonához, tágabb értelemben véve az Ősi Nép egészéhez. Mondják, a Titkos Városok nagyjainak birtokában olyan Szimbólumok találhatók, melyek a Hosszú Háború előtt készültek, s az ibarai pusztaság helyén egykor sötétlett televény egy-egy morzsáját rejtik.
Amhe Ramun Arca
Az első hold könyörtelen istenének Szimbóluma a felsőbb lény stilizált képmása; ezüstből, ritkábban hasonló árnyalatú és textúrájú ősi fémekből készül, ráadásul viszonylag kicsiny, amiért is az avatatlanok gyakorta pénzérmének vélik. Amhe Ramun arca szokványos amund vonásokat mutat, hatalmas szemei azonban mindenkor üresek - a hagyomány szerint csak az istenség újbóli megtestesülésekor telnek meg kékezüst ragyogással... (Figyelem! A P.sz. 3692-ben vagy ezután felbukkanó Szimbólumok már sugározzák ezt a különös energiát!)
Nesire Bélyege
A második hold istennőjének sajátos szertartásairól számos szóbeszéd járja szerte a kontinensen. Papjai kevesen maradtak, hívei zömét átcsábította Amhe Ramun kultusza, Szent Szimbóluma felettébb ritkán látható El Ibarán kívül - akik mégis megpillantják, egyhamar aligha felejtik el. A vörösrézből készült ovális külső lapja sík, csak a belső kidolgozott: három ujj (madárláb?) domborulatait rejti. Kikovácsolása után pillanatokkal, még izzó állapotban helyezik a beavatandó nyakába, akinek mellén jellegzetes alakú sebet éget - e bélyeget az illetőnek egész életén át viselnie kell. Az Érintés hege éppoly szent, mint a Szimbólum maga; Nesire szolgái ezer közül is megismerik, melyik a valódi, melyik a hamis.
M É R G E K G Y Ü J T E M É N Y E :::::::::::::::::::::::::::
VÉRES SZEMEK
Típus: Idegrendszerre ható fegyverméreg.
Szintje: 7
Hatóidő: Gyors ( 1K6 kör )
Hatás időtartam: Közepes ideig tartó, és maradandó károsodással járhat.
Elkészítése: MF Méregkeverés
Elkészítési ár: Természetből összeszedhető "MF Herbalizmus" (5 arany, 5 ezüst)
Eladási ár: 8.5 arany/adag
Hatása:
Súlyosabb esetben:
Kábulat lesz úrrá az áldozaton, a sebzést követő körben. Ez a hatás fokozatosan következik be, de 1-2 kör alatt kiteljesedik.
TÉ:-20 VÉ:-25 KÉ:-15 Erő:-2 Állóképesség:-2 Gyorsaság:-2 Ügyesség:-2 Akaraterő:-5 Asztrál:-5
Ezt követő 5. körtől a hatás tovább fokozódik. Az áldozat szeme ekkor már vérben forog, látása elhomályosodik, és kettős látásban szenved.
TÉ:-10 VÉ:-10 KÉ:-5 Gyorsaság:-1 Ügyesség:-1
Ha ez a hatás már 1 - 2 órája fennáll, (azaz nem kezelik rendesen, ez történhet herbalista (MF) által készített matériákkal, vagy mágiával, esetleg mással) akkor súlyosbodik. Látáskárosodás, esetleg vakság. Ilyen állapotban varázslatot nem tud alkalmazni.
Ha a méregellenállás sikeres:
Kábulat 2-3 órán át.
TÉ:-20 VÉ:-25 KÉ:-15 Erő:-2 Állóképesség:-2 Gyorsaság:-2 Ügyesség:-2 Akaraterő:-5 Asztrál:-5
Tünetei:
Bevérzett szemek, zavarodottság.
Papi Mágiával és Herbalista (MF) által készített szerekkel gyógyítható. JK is ismerheti a receptet.
VALÓS ÁLMOK
Típus: Idegrendszerre ható fegyverméreg
Szintje: 6
Hatóidő: Gyors ( 1K6 kör )
Hatás időtartam: Hosszan tartó (1 K6 óra) hatás.
Elkészítése: MF Méregkeveréssel lehetséges
Elkészítési ár: Természetből összeszedhető "MF Herbalizmus" ( 5 arany )
Eladási ár: 7 arany/adag
Hatása:
Méregellenállás elvétése esetén:
Kábulat
TÉ:-20 VÉ:-25 KÉ:-15 Erő:-2 Állóképesség:-2 Gyorsaság:-2 Ügyesség:-2 Akaraterő:-5 Asztrál:-5
Majd 1k6+2 kör múlva erős félelmet kezd érezni mindenki iránt. Hallucinál különféle szörnyeket lát.
KÉ:-25 TÉ:-30 VÉ:+15 CÉ:-40
Ha a méregellenállás sikeres:
Félelmet érez 1-2 órán át.
KÉ:-25 TÉ:-30 VÉ:+15 CÉ:-40
Papi Mágiával és Herbalist (AF) által készített matériákkal gyógyítható. JK is ismerheti a receptet.
A VÉRZÉKENYSÉG ÁTKA
Típus: Keringési rendszerre ható fegyverméreg
Szintje : 4
Hatóidő : Azonnali 2 szegmens
Hatás időtartam : Lásd leírás
Elkészítése : AF Méregkeveréssel lehetséges
Elkészítési ár : Természetből összeszedhető "MF Herbalizmus" ( 2.5 arany )
Eladási ár : 2 arany/adag
Hatása :
Az elkészítési ára azért 2.5 arany, mert rendkívül sok munkát és türelmet igényel az alapanyag összeszedése, habár közforgalomban nem is igen beszerezhető, mivel nem éri meg megvásárolni az alapanyagot. Ellenben ha valaki felkeresi a növényt, akkor a lentebb említett méreg alapanyaga miatt teszi azt, de ha már ott van az illető, akkor ebből is gyakran elrak egy jókora adagot. Csak is így kerülhet megvásárlásra és elég ritkán. Olyanra még nem volt példa, hogy csak ezért a méregért indult volna csapat az Elátkozott Vidékre. „A leveleken található horgocskákat leszedve (elég macerás sok-sok türelmet igényel és MF Herbalizmust) s csak azokat megfőzve majd leszűrve készíthető el” Az eladási ár ellenben azért alacsony, mert nem egy túl erős szer, akadnak tőle olcsóbb és jobb anyagok. Ehhez a matériához a klánok vagy esetleg vállalkozó szellemű egyének, csak a legritkább esetben szedik össze a szükséges anyagokat, mivel a növénynek, amiből ezt a mérget kinyerik (Töviscsavaró bozót) nem ez a fő mérge, hanem a Valós álmok alapanyaga.
Hosszantartó hatás, amely az egészségpróba elvétésének mértéke szer 20 percig (Pl.: Egészség: 12 és 6-ot dobott K10-en, akkor 4X20, azaz 1 óra 20 percig hat a méreg) vagy gyógyításig tart. Az egészség ellenállás vétésének mértékében percenként 1 - 2 Fp intenzitással vérzik, de egy jó erős kötéssel ezt le lehet csökkenteni 1 FP/5 percre, ha viszont az illető, aki ellátja a sebet, bír MF sebgyógyítással, akkor a kezelt seb nem vérzik tovább. De az időtartam lejártáig szerzett minden újabb seb esetleges elvérzéssel fenyeget.
Papi Mágiával, MF sebgyógyítással vagy Herbalista által készített körömvirág kivonattal gyógyítható. JK is ismerheti a receptet.
KRÁNI KÍNZÓMESTER
(Kráni Nyelvoldóként is ismert)
Típus: Több komponensű Kínméreg / Idegrendszerre ható
Szintje: 8
Készíthető: MF Méregkeveréssel
Hatóidő: Gyors
Hatás időtartama: Rövid
Ár elkészítési: 8 Arany
Ár eladási: 13.5 Arany
Leírás:
Kráni méregkeverők gyöngyszeme akkor szokták használni, ha máshogy nem lehet szóra bírni az áldozatot vagy bármely más helyzetben, amelyben hasznosnak ítélik. Ezzel szinte mindig sikerül szóra bírni az ellenfelet. A méreghez hozzászoktatni a szervezetet gyakorlatilag lehetetlen. Fegyverméregként nem használható. Erősen hat az idegközpontra és rendkívül megterheli az áldozat elméjét is. A dinamikus Pszí pajzsok lebomlanak a hatásától.
Kezdeti tünetei hozzávetőleges sorrendben:
Gyomor és főleg rekeszizom görcsök (Légzéskimaradás, légszomj) (de lehetnek végtag és egyéb görcsei is az áldozatnak), bevérzett szemek, kifehéredett (sápadt) bőr, habzó erősen ellilult remegő száj, erős kínzó fejfájás, verítékezés és remegés az egész testen.
Súlyosabb esetben:
Az áldozat körönként 1K6/2 FP-t veszít (Felfele kerekíts), és sokkos állapotba kerül, ha elfogynak az FP-i, akkor kómába esik 1K6 * 10 Percre, ha ez idő alatt nem adják be neki az ellenmérget, akkor meghal. A kóma beálltáig viszont iszonyatos kínokat kell kibírnia. Az áldozat gyakorta összevizeli magát a sokk alatt, valamint 10 % annak az esélye, hogy megőröl, már ha túléli. Az FP vesztés nem jelenik meg fizikailag az áldozat testén. A kóma előrehaladtával, a fokozódó izomgörcsök folyamatosan szétterjednek az egész testen és elérik a szívet, ami szívritmuszavart, később pedig a szív megállását eredményez.
Gyengébb esetben:
Émelygés, rosszullét és erős fejfájás 1K6 órán át.
Elkészítéséhez szükséges anyagok:
- Verszelszki Kaktusz mérge.
- Gránitkobra mérge.
- Lycoperdon Insaniae (Őrület pöfetege).
- Némi (közönséges házi) patkány (ürülék, agyvelő, vér, nyál).
Kizárólag Kránban ismerik, és féltve őrzik a recept titkát.
A VÉR SZAVA
Típus: Több komponensű étel, italméreg
Szintje: 4
Hatóidő: Nagyon lassú vagy lappangó
Hatás időtartam: Hosszú ideig ható és Maradandó
Elkészítése: MF Méregkeveréssel lehetséges
Elkészítési ár: 6 arany
Eladási ár: 8 arany/adag
Hatása:
Leírása:
Elsősorban a vérre fejti ki átkos hatását. A vér ettől a méregtől enyhén savassá válik (Nincs sebzése ennek a vérnek a bőrfelületen. De a véráramba kerülve illetve a gazda saját ereiben erős ingerlő és bizsergető érzést érez), és színe is halványodik egy kicsit (enyhén szürkés zöldes árnyalatú lesz). Az áldozat maradandó belső szervi károsodásokat szenved a matéria hatásától.
A következő szervezetrendszereket roncsolja:
- az érhálózatot
- a szívet (fáradékonyság, aluszékonyság)
- a tüdőt (fáradékonyság, zihálva veszi a levegőt az áldozat)
- az agyat (itt bármilyen hatás létrejöhet, persze csak enyhébbek, ennek kiszámítását K100-al dönthetjük el)
K100 Hatás:
01 - 25 Mozgásközpontban koordinációs zavarok jelentkeznek.
26 - 50 Beszédközpontban fellépő zavarok nehézkes hangformálást és artikulálást eredményeznek.
51 - 75 Érzékszervi (érzékelési) központ részleges és időleges zavarai, érzékkiesést okoznak.
76 - 99 Emlék(ezési) központban fellépő zavarok, rövid ill. hosszú távú memória kiesést eredményez.
00 A fent felsoroltak közül minden hatás érvényesül.
Hozzávalók 1 adag főzethez:
- egy csipetnyi Krán kő
- egy zápfog méretű, mészpor adag
- zöld nyílméreg-béka bőrváladéka
- és egy valamilyen tetszőleges fajtájú mérges kígyó mérge és őrölt fogai
- elátkozott vidék és Taba el Ibara homokjának egy parányi adagja
- a synmen-denevér 1 kanálnyi: vére, nyála, köpete
Történet:
A recept titkát egykoron egy neves toroni szekta (Jáspiskígyók) kaparintotta meg, mikor a Pidera hegység mélyén egy ősi romra leltek. A romokat átkutatva fedeztek fel egy titkos kazamata rendszert, ahol egy rég elfeledett és ismeretlen kultúra töredékes maradványaira bukkantak. Innen származik több titkos feljegyzés is, melyek egy részét csak nemrég sikerült megfejteniük, és amit életük árán is megvédelmeznek. A feljegyzésekben néhány titkos varázslat, méreg, rituálé, harctechnika és meg nem fejtett leírás szerepel.E fóliánsok és vaskos bőrkötetes (ismeretlen eredetű bőrből készítették) könyvek a toroni Ikrek és a Kobrák klánja birtokában vannak.
A L K Í M I A ::::::::::::
- A Prima Materia keresőinek tudománya
...A laboratórium alig tenyérnyi ablakain nehezen találtak utat a lenyugvó nap sugarai. Sötét, ólomnehéz füst ülte meg a helyiséget; a bent tüsténkedő köpenyes alak ajkát halk szavak hagyták el, melyek nem dicsérőleg emlékeztek meg a laboratórium kéményeinek egykori tervezőjéről. Egy elhamarkodott mozdulat következményeképp a tudósnépet már messziről megkülönböztető köpeny ujja lesodort egy kémcsövet a sárgaréz forralóállványról. Az alak lassan a zaj irányába fordult, majd csendes átkozódás után arra gondolt: ez ma már a harmadik... Továbbszőtte a gondolatot:...de csak víz volt benne. Ezenközben a kamra padlójának egy pontjára meredt, ahol kékes folyadék fortyogott már fertály órája. Az alkimista már elfelejtette, mi is volt a kérdéses anyag, nem siette hát el feltörlését...
Ismerkedjünk most meg részletesebben az alkímia, a nemtelen anyag tudományával. Ynev kalandozói közül sokan tudják, milyen segítséget jelenthet egy-egy jókor alkalmazott keverék, por, őrlemény még a legkilátástalanabb helyzetekben is. Ám ezek az anyagok meglehetősen drágák, mi több, beszerzésük sem egyszerű feladat. A leghíresebb, legnagyobb tudású alkimisták ugyanis birodalmi udvarok, nemesek szolgálatában állnak, akik elegendő pénzt biztosíthatnak olyan kutatásokra is, melyeknek gyakorlati haszna kétségbevonható ugyan, ellenben elméleti jelentősége megkérdőjelezhetetlen. Egy állandó laboratórium fenntartása ugyanis meglehetősen költséges, ennél már csak a bérleti díjak elképesztőbbek. Ez utóbbihoz tudni érdemes, hogy Ynev nagyobb városaiban felszerelt laboratóriumokat találhat a kalandozó, melyek nem csekély összegért kibérelhetőek. Ezeket elsősorban az utazó herbalisták, vándoralkimisták igényeinek kielégítésére szerelték fel - segítségükkel utazásaik alatt is pótolni tudják árukészletüket, anélkül, hogy haza kellene térniük. A megfelelő alapanyagokból bárhol új főzeteket, keverékeket készíthetnek, útjuk rövid megszakításával. Ezt a lehetőséget kalandozók is igénybe vehetik - például boszorkányok, boszorkánymesterek - akiknek szükségük van a megfelelő felszerelésre mágikus italaik (Hatalom Itala!), esetleg mérgeik vagy gyógyfőzeteik elkészítéséhez. A jól felszerelt laboratórium ugyan elengedhetetlen feltétele az összetettebb anyagok előállításának, de egyszerűbb főzetek akár néhány edény segítségével is elkészíthetők.
Az alkímia képzettség sikeres alkalmazásában fontos szerep jut a megfelelő felszerelésnek. Azokat az anyagokat, melyeket alkímia segítségével készíthetünk el, egy fontos szám, az Alkímiai Szint jellemzi. Ez megmutatja, milyen tudás, illetve felszerelés szükséges az adott vegyület, keverék előállításához, amennyiben annak pontos összetételével tisztában vagyunk. Az Alkímiai Szint (továbbiakban ASz) értéke 1-től 8-ig változhat; minél nagyobb a szám, annál összetettebb az előállítandó anyag.
Az előállítás sikerességét három körülmény határozza meg: a kívánt anyag ASz-e, a készítő tudása (Alap vagy Mesterfok), továbbá a felszerelés minősége. Ez utóbbiban négy kategóriát különböztetünk meg, ezek sorban:
1 - Alkalmi felszerelés
2 - Alapfelszerelés
3 - Bővített felszerelés
4 - Laboratórium
A fenti adatok alapján a következőképpen határozható meg a sikeresség:
ASz: 1 2 3 4 5 6 7 8
Af: 1 2 2 3 3 4 -- --
Mf: 1 1 2 2 3 3 3 4
A fenti táblázatban az Alap és Mesterfok mellett szereplő számok a kívánt körülményeket jelölik. Látható, hogy a Mesterfokon képzett alkimista "többet hozhat ki" az azonos minőségű felszerelésekből, mint képzetlenebb társai. A képzettség két foka között természetesen nem csak ennyi a különbség. Ezek az adatok ismert összetételű, esetleg elkészítési módú anyagokra vonatkoznak. A Mesterfokon képzett nem csak ügyesebben, otthonosabban bánik a laboratóriumi eszközökkel, több alapismerettel is rendelkezik, azaz többféle anyag, vegyület létrehozására képes. Lássuk, mit is takarnak a felszerelési kategóriák:
1, Alkalmi felszerelés:
Teljesen hétköznapi tárgyak, csak éppen nem ételt vagy teát, hanem kémiai anyagokat állítanak elő bennük. Megfelel erre a célra egynéhány bögre, lábos, kanalak, esetleg tűzhely. Következésképpen azok az anyagok, melyek nem igényelnek ennél komolyabb hátteret, út közben, kalandok közepette is előállíthatóak - kellő mennyiségű idő ráfordításával.
2,Alapfelszerelés:
Általánosságban a következő eszközöket foglalja magába - 5 kémcső (1 ezüst/db), 5 tégely (25 réz/db), 5 különböző méretű lombik (5-15 ezüst/db), 2 olajjal vagy alkohollal működő égő (45 réz/db - egy adag alkohol vagy olaj fél órára elegendő), kis rézmozsár (15 réz), 5 kanálka (2 réz/db), 20 üvegcse az oldószereknek, kész anyagoknak (2 ezüst/db), kis mérleg súlyokkal (2-15 ezüst, a pontosság függvényében). Az alapfelszerelés ára tehát 10-11 arany, ha minden kémcső megfelelő minőségű üvegből készült, a mérleg pontos, a réz nem szennyezett olyan anyagokkal, melyek reakcióba lépnének a készülő vegyületekkel. Az alapfelszerelés csak zárt helyiségben használható, legalább egy asztalt igényel, segítségével pedig egyszerre negyed liter vagy kilogramm anyag készíthető.
3, Bővített felszerelés:
A következőket tartalmazza: 1 gázégőt (2 arany), kis lepárló készüléket (3 arany), 2 porcelánedényt erős savaknak (2 arany/db), nagy rézmozsarat (25 réz), 3 kémcsőfogó csipeszt (25 réz/db), két anyagfogó csipeszt (35 réz/db), 3 tölcsért (8 réz/db), 5 speciális lombikot (2 arany/db), 5 lombikállványt (1 ezüst/db), 3 légfogót (lásd a leírásban - 5 arany/db), sav és hőálló tálcát (3 arany), az alapfelszerelés kémcsöveinek, egyéb eszközeinek dupláját. Ára összesen 55-60 arany körül mozog, a laboratóriumi helyiség pedig alapvető követelmény, legalább két szekrénnyel, két asztallal. A szellőzés kielégítő megoldása igen fontos. 4, Laboratórium: Minden fellelhető benne, ami a Bővített felszerelésben megemlítésre került, továbbá speciális forralók, párlók, mérőedények, szigetelt gázfelfogó kamrák, stb - ennek csak a KM fantáziája és kémiai ismeretei szabhatnak határt.
Mint látjuk, a különböző üvegedények elképesztően drágák. Ennek az az oka, hogy Yneven ritka az igazán jó minőségű üvegtárgyakat készítő mester, munkáját ennek megfelelően jól meg kell fizetni. A legszebb és legjobb minőségű lombikok, kémcsövek toroni üvegfúvó mesterek kezének munkáját dicsérik, ám ezek ára akár 10-15-szöröse is lehet a fent leírtaknak. Egyes alkimista iskolák hajlamosak az eszközök silány minőségét okolni kudarcaik miatt, és egyre tökéletesebb, szabályosabb, tisztább üvegedényeket szeretnének. Nem egy iskola varázslók segítségével készíttette laboratóriumainak eszközeit - mindenki könnyen elképzelheti ezek árát. Egy-egy ilyen helyiségben alkalmasint nagyobb értékek lehetnek, mint egynémely főnemes kincstárában. Nem véletlen hát, hogy a legnagyobb alkimisták királyi, hercegi udvarokban tevékenykednek - elképesztő összegeket fizettetnek ki a felszerelésért. Most álljon itt néhány anyag leírása, melyet a képzettség birtokosai előállíthatnak a megfelelő tudás, alapanyag és felszerelés segítségével.
Légfogó
ASz: 5
Idő: 40 perc
Nem más, mint egy különlegesen kezelt széndarab. A megfelelő oldószer hozzáadásával a kívánt gázból 20 liternyit szippant magába. A légfogó puha, könnyen alakítható, így üvegcsébe is behelyezhető. Ha tudjuk, a felfogni kívánt gáz könnyebb-e avagy nehezebb, mint a levegő, a légfogót alá vagy fölé helyezve és a rendszert megfelelően szigetelve, a kérdéses gázunkat elnyelethetjük. Az oldószer eltávolítása után a légfogó újra felhasználható.
Oldószer
ASz: 2
Idő: 5 perc
A legkülönfélébb - nem maró, vagy szerves anyagot egyéb módon roncsoló - oldószerek készíthetőek el, melyek további munkánkhoz lehetnek szükségesek. A legegyszerűbb oldószer a tiszta víz, ez egyben az egyik leggyakrabban használatos is - ám egyes anyagok előállításához nem megfelelő. Ekkor a vízbenkülönféle kristályokat, esetleg porított növényeket kell feloldani.
Gázfejlesztő
ASz: 5
Idő: 60 perc
Különböző eljárások alkalmazásával készülő anyag, melynek segítségével a gázégő működtethető. Az ezzel táplált gázláng hőfoka 500 celsius lesz, egy gázfejlesztő tömb 10 perc használatra elegendő.
Gyenge sav
ASz: 2
Idő: 15 perc
A módszerrel gyenge szerves illetve ásványi savak állíthatóak elő. Ezek maró ereje nagyon kicsi, de bőrre kerülve égető fájdalmat okoznak. Egy pohárnyi sav sebzése k6 Fp, semmiképpen sem csúszhat át Ép-be. A savval fém tárgyakat feloldani szinte lehetetlen - de legalábbis nagyon sokáig tart.
Közepes sav
ASz: 4
Idő: 25 perc
A közepes erősségű savak erős szerves illetve közepes erejű szervetlen savak. Vízben jól oldódnak, így egy adag közepes erejű savból víz óvatos hozzáadásával 3 adag gyenge sav nyerhető. Még ez a sav sem okoz túl komoly károsodást fém tárgyaknak, de a hatás már mérhető. Egy pohárnyi sav 3k6 Fp-t sebez, melyből legfeljebb 3 csúszhat át Ép sebzésbe. A fémeken poharanként k6 STP-t sebez.
Erős sav
ASz: 7
Idő: 25 perc
Tömény szervetlen savakat nevezünk erős savaknak. Ezeknek szállítása törékeny edényekben kifejezetten veszélyes, az üveggel bélelt fémfiolák pedig meglehetősen drágák (2 arany/db). A savból egy adagnyi (egy pohárnyi) 3k10 Sp-t sebez, ez Ép vesztést is okozhat. A sav fémtárgyakon 2k6+3 STP-t sebezhet. A sav vízzel közepesen erős savvá hígítható, egy pohárnyi erős savból 3 adag közepes nyerhető.
Gyógyszer
ASz: 5-8
Idő: 25-150 perc
Különböző betegségekhez az alkimista - ha jártas a Sebgyógyításban legalább Alapfokon - gyógyszereket készíthet. Ezek az anyagok a KM megítélése és az alkimista ismeretei szerint +1 - +4-et adhatnak az Egészségpróba dobásakor.
Enyv
ASz: 6
Idő: 50 perc
Az alkimista ásványi alapú ragasztószert készíthet. Ez valójában persze nem enyv, hiszen azt csontból, inakból főzik, de hatásában ahhoz hasonló. A különbség, hogy keményebb kötést tesz lehetővé az összeillesztett felületek között. Száradási ideje 15 perc, ezalatt a két összeragasztandó felületnek össze kell nyomódnia, nem elég csak illeszkednie.
Vízálló kenőcs
ASz: 3
Idő: 25 perc
Az alkimista kenőcsével mindenféle szövet vagy bőr, mely képes azt beszívni, vízállóvá tehető. A szövet kissé merevebbé válik ugyan, de a vízállóság tökéletes lesz. Az így készített tartókban papírok, iratok szállíthatók.
Tűzálló kenőcs
ASz: 8
Idő: 90 perc
A kenőcs mindenben hasonló a Vízálló kenőcshöz, de a tűz ellen hatásos. Bőr és posztóvértek is kezelhetőek vele. A védelem nem teljes, az így kezelt anyagon a tűz sebzésének fele érvényesül. A kezelt vért viselőjének tűz ellen 2 SFÉ-t ad.
Alkímia segítségével még sok egyéb vegyület, kenőcs készíthető - többek közt mérgek is. Ezek pontos meghatározása természetesen a KM feladata, de a továbbiakban tervezzük több kidolgozott méreg és egyéb főzet leírásának közlését is._
E L F F E G Y V E R E K É S V É R T E K:::::::::::::::::::
Az elf vérteket csak elfek, és félelfek tudják használni, hiszen az ő fizikumukhoz, alakjukhoz lett kialakítva, más fajúnak soha nem készítenek. A fegyvereket ellenben már mások is használhatják büntetlenül, feltéve ha valaki megtanította őket a helyes használatra, ami félelfek esetében előfordul, egyébként igen ritka.
A vérteket bármelyik elf kovács el tudja készíteni, de sok elf település (pl. Yllinor, Haonwell) közelében élő félelf kovács is ismeri az elkészítésük módját. Kereskedelemben nagyon ritkán bukkannak fel, általában jutalomból vagy ajándékként készítik el. A felhasznált ötvözetek előállításához nincsen szükség különleges anyagokra, csak hosszú és aprólékos munkára. Játéktechnikai szempontból jó minőségű acélvérteknek felelnek meg.
Elf láncing (MGT: 0, SFÉ: 2, Súly: 10 kg, Ár: 15 arany)
Könyékig és háromszögformában térdközépig erő láncing. Az elf szerencsevadászok kedvelt vértezete.
Elf sodronying (MGT: 0, SFÉ: 3, Súly: 15 kg, Ár: 18 arany)
Könyékig és háromszögformában térdközépig erő sodronying. Az elf harcosok ideális vértezete.
A fegyverek elkészítésének módja elterjedtebb. Számos félelf, és rajtuk keresztül számos ember kovács ismeri elkészítésük módját. Minden szempontból hagyományos, jó minőségű acélfegyvereknek felelnek meg.
Elf keskenykard (TÁM: 2, KÉ: 11, TÉ: 13, VÉ: 13, SEB: k6+1, Súly: 0,6 kg, Ár: 5 arany)
Vékony, három lapos szalagszerű pengéje indaszerűen többszörösen csavarodik egymásra , markolata enyhén hajlított, nincs keresztvasa. A penge hossza 60-80 cm.
Elf levélkard (TÁM: 1, KÉ: 8, TÉ: 15, VÉ: 15, SEB: k6+3, Súly: 1,1 kg, Ár: 4 arany)
Elnyújtott levél formájú, sűrűn erezett penge, levelet formázó kézvédővel és markolattal. A levéltőr nyújtott, hullámos változata. A penge hossza 60-80 cm.
Az elfeknek van egy ősi, különleges kardjuk is, melynek elkészítését már csak Sirenarban ismerik. Az aquír-elf háborúkban még ilyen kardokkal vívták csatáikat, de az elf birodalom későbbi szétszakadásával a tradíciókhoz szigorúan ragaszkodó kovácsok Sirenarban kerestek, és találtak új hazát. A kardot csak elf tudja forgatni (ha elsajátította a különleges kard forgatását, ami csak Sirenarban lehetséges), a többi faj könnyen megsebezheti magát vele. A sirenari fejvadászok kivétel nélkül ilyen pengéket használnak, végleges elvesztésük vagy megsemmisülésük nagy szégyen, de a kovácsok készítenek számukra másikat.
Ősi, tradicionális kard (TÁM: 1, KÉ: 10, TÉ: 15, VÉ: 15, SEB: 2k6+1, Súly: 0,9 kg, Ár: ismeretlen)
1 méteres enyhén hullámos, törhetetlen pengével, és 20-30 cm-es markolattal ellátott, keresztvas nélküli fegyver. A fejvadászok általában párban forgatják. Suhintáskor semmilyen hangot sem hallat.
T O L V A J F E L S Z E R E L É S E K ::::::::::::::::::::::::::::::::::
A M.A.G.U.S. lapjait figyelmesen forgatók észrevehették, hogy a képzettségek leírásakor többször is utalunk különféle tolvajeszközökre, a felszerelések között ellenben nem történik róluk említés. Ezek az eszközök nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a tolvaj - s mindenki, aki zárnyitás vagy mászás képzettséggel rendelkezik - eleget tehessen feladatának. Nélkülük a falak megmászása sokkalta nagyobb erőpróba, a zárnyitás pedig jobbára lehetetlen vállalkozás. Összefoglaló néven tolvajfelszerelésként kerül említésre az a kisebb táskányi eszköz, szerszám, amellyel minden szerencsevadász rendelkezik. Ebben benne foglaltatik mindaz, ami alapfeltétele az alvilági képzettségek alkalmazásának.
A zárnyitásnak, amennyiben kulcs nem áll rendelkezésre, több elterjedt módja ismeretes Yneven - a legegyszerűbb, ám nem feltétlenül legbiztosabb és legelegánsabb az ajtó módszeres elpusztítása. Erre remek lehetőséget kínálnak a nagy erőkifejtést kívánó csákányok, balták, fejszék, esetleg buzogányok és kalapácsok. Az alaptechnika nem túl összetett, gyorsan elsajátítható, bár ebben is vannak szakmai fogások-a tapasztaltabbak a zár környékér kezdik csépelni, bízva abban, hogy a zár lesz a küzdelem vesztese, s enged. Ha ez nem következne be, az ajtó még mindig szétverhető. ]óval elegánsabb és főként csendesebb módja a zár kinyitásának a finom szerszámokat, tapasztalatot és kézügyességet igénylő eljárás. Tolvajok közismerten járatosak ebben a technikában. Mindehhez szükségük van azonban egy erős, lehetőleg acélból való drótra vagy álkulcsra. A hétköznapi zárak Yneven nem jelentenek különösen komoly kihívást egy tapasztalt tolvajnak, tekintve hogy felépítésüket nemes egyszerűség jellemzi. Komolyabb értékek védelme komolyabb zárakat, Feltörőiknek pedig alaposabb Felkészülést igényel. (Ilyen esetekben sokszor előfordulhat, hogy a KM negatív módosítóval dobatja a képzettségpróbát.) A tolvajok tehát szükségesnek érezték, hogy tegyenek valamit az esélyegyenlőség érdekében. A szerszámkészlet egyre specializáltabbá vált, s ez egyet jelent a táska növekedésével. A tapasztaltabbak hosszabbító hornyokkal (mély zárak esetére), pöckökkel, támasztékokkal és ki tudja, még miféle csodamicsodákkal szerelik fel magukat. (Ezek mind növelik a zár kinyitásának esélyét, pozitív módosítót adva a képzettségpróbára.) Nem csupán méretük, alakjuk, sokszor anyaguk is különleges ezeknek a speciális zárnyitó készségeknek. Elterjedt módszer a zárról lenyomatot készíteni, például viasz segítségével, majd kulcsot reszelni hozzá. Kissé nehézkes eljárás, mivel vissza kell menni a "tett színhelyére" egy alapos lakatosmunka után - kalandozáskor igen ritkán alkalmazható. Maradnak tehát a jól ismert álkulcsok és kampók. Az alapfelszerelésben 10 féle, méretben különböző kampó található. Ezek kiegészíthetőek továbbiakkal, nem szabad azonban megfeledkezni arról, hogy csomagunk minden egyes újabb eszköz beszerzésekor tovább növekszik. A részletes ár- és hatásleírás a táblázatban olvasható.
Falat, Fát mindenki mászhat - ez így igaz. ,A kérdés pusztán annyi, ki meddig jut el? A fára mászás sikerét kevesen kérdőjelezik meg, holott ez esetben is adódhatnak problémák (csak ki kell próbálni egyszer mondjuk egy jegenyét). A felszerelések szempontjából azonban valóban fontosabb a falmászás. Akik rendelkeznek ezzel a képzettséggel, meglehetős magabiztossággal haladnak természetes sziklákon, de még nagy kövekből rótt falakon is. Nem létezik azonban ember, aki mágia vagy szerszámok segítsége nélkül felmászna egy tükörsima falon. A magyarázat ebszerű: a mászás akkora támasztékokat, kapaszkodókat igényel, ahová a felfelé haladó beakaszthatja legalább két ujját. Fontos még, hogy a réseknek egy-másfél méterenként kell követniük egymást, különben a feladat lehetetlen. Sokat segítenek a különféle, falba verhető kampók, kis vésők és kalapácsok. Természetes szikla megmászásánál is biztonságosabb ezek használata, bár nagyban csökkenti a mászás sebességét. Építmények megmászásakor legtöbbször fontos a nesztelenség is, ekkor kampók nem használhatóak-bár néha nincs más megoldás. Vésővel a kapaszkodásra kiszemelt rés nagyobbítható meg, a bevert szög vagy kampó pedig maga szolgálhat kapaszkodóul. Használnak kézre és lábra rögzíthető mászókampókat is, ezek olyan felületek megmászásakor jelentenek előnyt, melyek elég puhák-a kampó beléjük akaszkodhat, nincs szükség támasztékra. Ilyen anyag a fa, vagy puha kőzet, például a mészkő. Sokszor egyszerűbb kampós kötelet felhajítani a megmászandó hely tetejére, s azon felkapaszkodni, ha az elég biztonságosan tart. Érdemes mászás előtt néhányszor erősen megrántani, mert ki tudja... a KM és az ördög sosem alszik. Előfordulhat, hogy a kampó nem akadt he elég erősen, s mászás közben zuhan le a próbálkozó.
A csapdakeresés és semlegesítés is könnyebb egy-egy hasznos eszköz segítségével. Megjegyzendő, hogy a csapdák felfedezésére használt szerszámok előnyt jelenthetnek titkos ajtók felderítésekor is, ha a KM is így látja jónak-ez akkor valószínű, ha az ajtó elrejtése hasonlatos a csapdáknál tapasztaltakhoz. Segíthetnek a kisebb-nagyobb tükrök, vékony fémrudak, csövek, vagy a hallgatózást segítő tölcsér. A semlegesítésben mindenképpen hasznos a csavarhúzó, feszítővas, szögkihúzó, kés, kenőolaj, netán kis kézifúró. A csapda hatástalanítása merőben más jellegű feladat, mint a megkeresése; míg a felfedezés inkább megfigyelőképességet és hatodik érzéket igényel, a semlegesítésben a mechanikai érzék és gondolkodás segít.
Más alvilági képzettségek támogatására is használnak szerszámokat, de ezek már eszközök nélkül is majd' minden esetben alkalmazhatóak. Az eszköz itt inkább csak az eljárás szépségét vagy gyorsaságát növeli, esetleg a siker esélyeit javítja. Gondoljunk csak a zsebmetszésre: sokat jelent egy kiélezett pénzérme, vagy pengével felszerelt gyűrű. Használhat a tolvaj kis pengét vagy ollót is a zseb, erszény vagy hátizsák kimetszésére, vékony, hajlékony fémhuzalt tárgyak kihalászására. A lopott értékek elrejtésére tökéletes a dupla fenekű táska. A lopakodást segíti a vastag, puha lábbeli, mely a lépés zajait tompítja. Korommal bekenve az arcot és kezet, könnyebbé válik a rejtőzés a sötétben - bár nappal, ha észreveszik, elég meghökkentő lehet. A biztonságos menekülést segítik az elszórható fém- vagy márványgolyók, ha a tolvaj üldözői elé veti őket. A hatás csak kemény padlón, kövön látványos, de ott nagyon. Hasonló célokat szolgál a vassulyom is. Ezt a gonosz kis tárgyat legkönnyebben úgy képzelhetjük el, mint egy tetraéder csúcsaiból kiinduló, s a középpontban egyesülő fémtüskék együttesét. Bárhogy érjen is földet, egyik hegye mindenképp a levegőbe mutat- meglehetősen kellemetlen élménnyel szolgálva annak, aki belelép. Bár sebzése nem komoly, csúnya talpsebeket okozhat, s a gyalogos haladási sebességét felére csökkenti, mintegy 5-10 (4+k6) órára.
Le kell szögeznünk azonban, hogy az összes létező eszköz, felszerelési tárgy sohasem lehet egyszerre egy kalandra induló tolvajnál. Hiszen úgy nézne ki, mint egy mozgóárus, aki apró portékákkal kereskedik, s hátizsákja alig nagyobb egy söröshordónál. Ezért különböztetjük meg az alapfelszerelést, amivel minden alvilági képzettség módosítók nélkül játszható, és a kiegészítő felszereléseket, amelyek segítenek egy-egy feladat elvégzésében. Sok leírt tárgy csak céhbeliek számára elérhető, vagy saját kezűleg kell elkészíteni őket. Ezeket a táblázatokban csillaggal jelöltük. Fontos tudni, hogy a tolvajok akár harcolhatnak is néhány szerszámmal, ha nincs más lehetőségük. Természetesen ezt a Képzetlen fegyverforgatás idevonatkozó negatív módosítóival teszik. Hasznos lehet, ha a tolvajt lefegyverzik, de nem törődnek eszközeivel. Egy kis kalapács például jó szolgálatot tehet nem csak a mászószeg, de az őr fejének beverésekor is. Amennyiben az eszköz számottevő harci értékkel bír, ez is feltüntetésre kerül a táblázatban. Egyes városok, várak urai nem nézik jó szemmel a tolvajok ténykedését otthonukban, így az őrség sokszor veti alá motozásnak az újonnan érkezetteket, akik át szeretnék lépni a hely kapuját. Ha álkulcsot, fojtóhurkot, zárnyitó drótot találnak, könnyen elvesztik Fejüket, s ennek bizony a tolvaj látja kárát. Ezen incidensek elkerülése végett örvendenek nagy népszerűségnek a különféle rejtett zsebek, erszények, üreges fegyvermarkolatok és más, hasonló megoldások. A kis tolvajeszközök számára készített övek ugyan nem segítenek az ellenőrzések alkalmával, viszont könnyen elrendezhetőek bennük a szerszámok. Ha egy tolvaj rendben tartja Felszerelését, mindig tudja, melyik rekeszből szedje elő az éppen szükséges holmit, meggyorsítva ezzel munkáját. Amennyiben valamely oknál fogva eszközei összekeverednek, keresgélnie kell köztük, s máris értékes pillanatok vesznek kárba. Többnyire a zárnyitó felszerelések, egy kis csavarhúzó és a drótvágó vannak az övben, erre akasztva pedig a feszítővas és szögkihúzó, a többi felszerelést jobbára a hátizsák rejti. Következzen most a szerszámok és eszközök listája, a teljesség igénye nélkül. Ha a KM-nek vagy egy játékosnak bármilyen egyéb ötlete támadna, bátran egészítse ki e felsorolást.
I. táblázat: Alapfelszerelés
Tárgy Ár Megjegyzés
Zárnyitó készlet (l0 darabos)* 1a Közönséges zárak nyitására alkalmas
Szögkihúzó kiskalapács 3e Harci értékei: KÉ: -7 TÉ: -19 VÉ: -17 sebz: 1k6
Feszítővas/nagy csavarhúzó 1e Harci értékei: KÉ: -9 TÉ: -19 VÉ: -16 sebz: 1k6-1
Drótvágó 2e Hasonló a most használatosakhoz
Ár 9r Harci értékei: KÉ: -3 TÉ: -23 VÉ: -19 sebz: 1k6/2
Csavarhúzó 15r Harci értékei: mint az ár
Vésők 2e/db Harci értékei: mint az ár
Finom kalapács 1e Harci értékei: KÉ: -6 TÉ: -21 VÉ: -18 sebz: 1k6/2
Acél fémfűrész 2e -
35m zsineg 4r -
Kis erszények, öv és egyéb hordozók az eszközöknek 3e Ezekben érdemes tartani a szerszámokat
Összesen: 2a 1e 28r - egy alapfelszerelés ígyy nagyjából két aranyba és két ezüstbe kerül
II. táblázat: Kiegészítő felszerelések
Tárgy Ár Megjegyzés
Nagy feszítővas* 9e Gyenge ajtók +35%-kal nyithatóak, harci értékei mint a kis kalapácsnak
Hosszú zárnyitó kampók* 1 a Zárnyitás + 10%, ha a zárszerkezet mélyre süllyesztett volt
Nyers kulcsok (10 db)* 8e Ezekből lehet megfelelő kulcsot reszelni
Kis reszelők (6 db) 7e Zárnyitásra +5%, kulcsreszeléshez szükséges
Viasz 25r Kulcslenyomat készítéséhez
Mászókampók kézre* 6e Mászás +4%, ha a fal mészkő vagy annál puhább
Mászókampók lábra* 7e Mászás +4%, ha a fal mészkő vagy annál puhább
Kézi fúró 1a Csapda semlegesítés és zárnyitás +4%
Hosszú kampók és csövek 6e Csapda keresés és semlegesítés +4%
Vizsgáló tükör 7e Csapda keresés és semlegesítés +5%
Kocsikenőcs ill. sűrű olaj 25r Csapda semlegesítés +3%
Hallócső 4e Csapda semlegesítés +3%
Dupla fenekű táska* 1 a
Kis kéziolló 4e Zsebmetszés +4%
Kampós drótok le Zsebmetszés +3%
Kiélezett pénzérme* 3r Zsebmetszés +3%
Pengés gyűrű* 45r Zsebmetszés +4%
Bélelt szövet lábbeli* 7r Lopakodás +5%
2 tucat márvány- vagy fémgolyó 35r Ellenfél lassítására
2 tucat vassulyom 2e Ellenfél lassítására, sebzése 1 Fp sulymonkét
* -Ezek a tárgyak csak tolvajcéhen keresztül elérhetőek, vagy saját kezűleg kell elkészíteni őket, esetleg külön megrendelésre elkészíttethetők
A szerszámok harci értékei a képzetlen fegyverforgatásból eredő negatív módosítót már magukba foglaják!
Kovi
H A R C M Ű V É S Z F E G Y V E R E K ::::::::::::::
Nem ismertek félelmet, bajnokok.
Lelketek rezdületlen tó, hitetek a tökély üressége.
Talán csodálnom kellene.
(Arval d'Incarra)
Jóllehet, a harcművészek mindenekelőtt a pusztakezes harc avatott tudói, egyáltalán nem elhanyagolható a különféle fegyveres küdelmeket oktató iskolák, mesterek száma és jelentősége sem. A kardművészek pengéinek halálos villanását széles körben ismerik Yneven, ám a sokféle eszköz, amit a harcművészek forgathatnak, már korántsem olyan közismert. Igazán jól bánni velük általában csak hosszú évek kitartó munkája után lehetséges, így mesterfokon csupán egyet, legfeljebb kettőt kezelhet a harcművész - a többi csak amolyan "kiegészítés" lehet.
A szabályrendszer tízféle fegyver forgatását engedélyezi, ám ezekről külön leírást mindedddig nem találhattatok. Ezt a hiányt szeretnénk pótolni.
Elsőnként a kardokról ejtünk szót. Bár az általános elképzeléseknek ellentmond, a harcművészek számos változatát forgathatják a pengéknek. Egyes iskolák páros, mások egykezes technikákat részesítenek előnyben, s akadnak olyanok is, ahol több irányzatott oktatnak.
1. Széles kard (khot): Viszonylag széles pengéjű, kissé szablyára emlékeztető, a hegy felé ívelő, egyélű, egykezes fegyver. Kezelése kilenc alaptechnikára épül, a mozdulatok zömét vállból hajtják végre. A vágások során csaknem a teljes pengét felhasználják, így a technikák az élre koncentrálnak. Kezelését nem túlságosan nehéz elsajátítani, ezért bizonyos irányzatok szívesen alkalmazzák kiegészítő fegyverként az alapvető, pusztakezes tecnikák mellé. Ismeretesek két kardot egyszerre forgató stílusok is .(Felvont Szemöldök, Acélkar, stb.) KÉ: 9 TÉ:13 VÉ: 10 Sp: K6+1
2. Sárkányfullánk (khiel): Egyenes, kétélű, egykezes fegyver. A markolatánál viszonylag vastag a penge, alkalmas nagyobb erő kifejtésére is - ha véletelenül "összeakaszkodnának" a vívók, lökhetnek is vele; hárításra a középrészt használják. Ám az igazi szakértő egyáltalán nem ér ellenfele kardjához ! A hegytől számított tíz centimétert borotvaélesre fenik, ezzel támadnak; metszenek és döfnek. Tizennyolc alaptecnika ismeretes, ezek mindegyike a hegyre koncentrál. Párbaj közben az egész test mozog, akár valami különös táncban, ám minden támadás csuklóból robban ki. Használatát hihetelenül nehéz elsajátítan; belső erőre épül, formagyakorlatai kívűlállók számára lassúnak és túlságosan lágynak tűnnek. Azok a harcművészek, akik a khielt forgatják, pusztakezes küzdelemben bizony alul maradnak majd' minden egyéb stílussal szemben. Vívótudásuk azonban lenyűgöző; könnyedek és kecsesek, viadaluk igazi élmény a szakértő számára (bár gyakran igencsak rövid ideig tart ). KÉ:8 TÉ:15 VÉ:14 Sp k6+3
3. Hollószárny (khrin-kao): Párban használt, körülbelül alkar hosszúságú, széles pengéjű, egyélű kard; egykezes, kfejezett keresztvassal, a mai kardvívók fegyverének kosarához hasonló kézvédővel. Kis helyen vívott belharcra is alkalmas. Használata fürgeséget, harmonikus mozgást igényel, ám ha a küzdő elég közel kerül ellenfeléhez, a széles pengékkel igen komoly sebeket okozhat. A két kardforgás közben a madárszárnyak suhogásához hasonlatos hangot ad, innen ered az elnevezés. KÉ:8 TÉ: 15 VÉ:12 Sp: k6+1
4. Ívkard (sho-khot): Pengéje a slan kardéra hasonlít, keresztvasa kör alakú, éppen ökölnyi. Egykezes, egyélű fegyver; töbnyire párban forgatják, bár Tiadlan északkeleti területein több iskola is egyedüli használatát tanítja. Kedvelt eszköze a színes, könnyű selymekben járt "Bíbordaru" táncnak, mely amellett, hogy lenyűgöző látványosság, alkalmat ad a harcművészek tudásának bemutatására is. Az ívkard tizenegy alaptecnikája kizárólag vágásokra épül; egy szúrástípust ismer, ámbár ennek számtalan (meglehetősen tágan értelmezett ) váltotata létezik. KÉ: 6 TÉ:14 VÉ:16 Sp: k10
5. Sryn tőr: Keskeny, borotvaéles és igen hegyes pengéje 25-30 cm hosszú, néha enyhén hullámos; markolata szögbe törve illeszkedik hozzá, akár a pisztolyagy. Kiképzése is inkább ahhoz hasonlatos- a sryn markolat mindig "tulajdonosa tenyeréhez kell elkészíteni'', hogy mikor ráfog a lehető legtökéletesebben illeszkedjék. Úgy mondják, a sryn markolat gazdája lelkénel lenyomata. Kiegészítő fegyver, szorosan értelmezett küzdésirányzat nem alakult köré; noha szakavatott harcos képes vele vívni is, voltaképpen egyetlen célt szolgál: fenyegetett helyzetben szemkáprázatató gyorsasággal előrántani ( úgy, mint földünk revolverhősei ), és az ellenfele mellébe döfni. KÉ: 10 TÉ: 14 VÉ: 5 Sp: K10/2
6. Egyéb pengék: Az fent kiemelteken kívül számtalan kard- illetve tőrforma létezik, ezek ismertetésétől most eltekintünk (hiszen akadnak köttük olyanok is, amit csupán egy-egy eldugott iskola használ), ám ízelítőül néhány rajzát közöljük. KM-ek, tiétek a pálya.
7. Nyeles fegyverek:- jobb híján fogadjuk el ezt a meghatározást azokra az eszközökre, melyek hosszabb-rövidebb nyéllel, s valamilyen fémrésszel rendelkeznek. Ezek voltaképpen a reguláris seregek lándzsáinak és alabárdjainak elképesztő változatosságát mutató testvérei. A nevesebbek többnyire egyeduralmat élveznek, alkalmazásukre külön irányzat épült, ám sokuk használatát majd ' mindenütt "csokorba szedve" oktatják, |