A Harcmvszek mgija
A harcmvszet - tantvnyait egsz Yneven legendaknt tisztelik. Azonban csak nagyon kevesen tudjk, honnan erednek a legendk a Slanek erejrl, m k oly fltve rzik titkukat, hogy elbb vgnk el sajt torkukat, semmint kiadnk a titkot.
Ltezik Yneven nhny harcmvszeti g, amely kpess vlt a Chi energiinak felszabadtsa mellett az univerzumot krbefog energikkal is manipullni, teht mgit alkalmazni. Ezek az gak sohasem a rend nevtl, illetve a mester szrmazstl fgg, hiszen a harcmvsz stlusa a dnt tnyez: a Nisen-nid-to mesterei tantjk. Ez a mgia Niarbl ered, s nem veheti fel a versenyt a varzslk formulival, m jval ersebb, mint a tolvajok varzstrkkjei.
Elsajttsnak mdja sokban hasonlt a tolvajok trkkjeihez. (Rna III/4) Csak Elyban oktatjk, kizrlag a Nisen-nid-to stlus nagymesterei az arra alkalmas tantvnyoknak. A beavatottak mind legalbb 5. Tapasztalati Szintek, Akaraterejk s Asztrljuk 15 felett van, mg Intellegencijuk elri a 17-et. Ha valakit megtantottak a mgia hasznlatra, az szintenknt az Intelligencija 15 feletti rszvel megegyez szm Mp-t kap. Ezen fell viszont nem ismernek minden varzslatot automatikusan, meg kell tanulniuk. Mgpedig gy, hogy egy varzslat Mp-ignynek hromszorost kell ldozniuk Kp-ik szmbl. Azaz egy 4 Mp-os varzslat 12 Kp-ba "kerl".
A varzslatok:
Villm
Mp: 5
Erssg: 5
Sebzs: 1k6
Idtartam: egyszeri vagy 5 kr
A varzsls ideje: 2 szegmens
Nemrg kifejlesztett varzslat, aminek kt alkalmazst oktatjk. Az els szinte semmiben sem klnbzik a Boszorknymesterek Villmvarzs II nev mgiaformuljtl. A Slan testt 1 szegmens alatt villmok jrjk vgig, majd a kvetkez szegmensben a tenyerben sszegylve, egy pontbl csap ki a villm. A villm C-je 50, sebzse alapesetben 1k6. Figyelem! A villm P-t nem sebezhet! Azonban minden 40 Fp sebzs utn az ldozatnak ktelez Egszsgprbt tennie, ha elvti, teste k6 krre grcsbe ll, minden krben k6 Fp-t sebzdik. A villm ellen nem tehet ME, nem rvnyesl a pnclok SF-je, s flretni sem lehet. Az ersts (a k6-ok szma a sebzsben) nem haladhatja meg az alkalmaz Tapsztalati Szintjt.
A msik alkalmazs csak megflemltsre szolgl. A Slan testn rtalmatlan villmok fognak cikzni, mintegy 5 krig. Ez ellen Intelligencia-prba tehet, m kizrlag akkor, ha mr legalbb egyszer tallkozott ilyennel az illet. Ha elvti, vagy ha elszr lt ilyet, az ldozat ( hacsak nem JK ) flni fog a harcmvsztl. Ez mind harcrtkeiben, mind viselkedsben megmutatkozik.
A varzslat minden nehzsg nlkl hasznlhat harc kzben, m az els tpus hasznlat utn a harcrtkek 10-zel cskkennek, annyi krre, amennyi az erstse volt.
Energiagmb
Mp: 10
Erssg: 10
Sebzs: 1k10
Idtartam: egyszeri
A varzsls ideje: 1 szegmens
Mgiaellenlls: -
Egy viszonylag egyszernek mondhat varzslat. A Slan egy olyan gmbt hoz ltre, ami leginkbb egy csvra hasonlt, m erejt csak a clbarskor hasznlja fel. Teht amikor a clponthoz tkzik, felrobban, mint egy ilyen erssg kitrs. A tmads a Slan kt tenyere kzl indul ki, amint fgglegesen nyitja azokat. A gmb kb. 0,5 lb tmrj, zld, vibrl energibl pl fl. Ez valjban az Elemi Er egyik klnleges megtesteslse. Sebzse 1k10, de mivel Elemi Erknt sebez, p vesztesget is okozhat, ha tltnek vele. A tmadshoz mindssze egy Sikeres Tmad dobst kell tenni, DE a clpont vdrtkhez addnak mindazok a mdostk, amik a Clzs rsznl le vannak rva. me egy plda:
A Slan clbavett egy mrgez rovart, ami kiszmthatatlanul repl. Vdrtke eredetileg 40 ( ez egy ismersm agyszlemnye), ehhez jn +65 ( pnzrme nagysg ) +35 (kiszmthatatlanul mozog). A Vdrtke teht 140. Sok szerencst!
A fent lert szably a harc kzbeni alkalmazsrl itt is rvnyes.
Szguld rgs
Mp: 20
Erssg: 20
Sebzs: eredeti + k6/2
Idtartam: egyszeri
A varzsls ideje: 10 szegmens
Mgiaellenlls: -
Egy rendkvl bonyolult s sszetett tmads. A Slan a Bels id nev diszplicnt kombinlja ezzel a varzslattal (azaz a 20 Mp-on kvl mg 10 Pszi-pontot is ignyel), gy az eredmny az lesz, hogy a Slan rgsa hihetetlenl gyors lesz, mikzben a lba ltszlag a talajon csszik mindenfle erkifejts nlkl. Lehetetlen vdekezni ellene, teht tltsnek minsl, p vesztesget okoz s a Slan eredeti sebzshez mg +k6/2 jrul. Az ldozat szemszgbl a Slan elmosdik egy cskk, majd egy szempillants mlva a rgst rzi meg. A diszplicna nem ersthet, a levonsok, ami a Bels Id utn rvnyesek, itt is fennlnak!
Lngcsva
Mp: 5
Erssg: 5
Sebzs: 1k6
Idtartam: egyszeri
A varzsls ideje: 1 szegmens
Mgiaellenlls: -
A varzslat hatsra egy lng-gmb jelenik meg a Slan teste eltt s becsapdik az ldozatba. Tmad dobst nem ignyel, de szinte mindig clba tall, mert csak akkor tveszt clt, ha a dobs 10 vagy annl kisebb. Minden tekintetben megegyezik egy varzsli tzcsvval, (azaz mgikus tznek szmt) kivve, hogy ez egyetlen gmbben fejti ki hatst.
Lthatatlansg
Mp: 2
Erssg: 5
Sebzs: -
Idtartam: 5 kr
A varzsls ideje: 10 szegmens
Mgiaellenlls: Mentl
Minden tekintetben megegyezik a hasonl nev boszorknyvarzslattal, csak az idtartam s a varzsls ideje "gyengti". (a boszorknyvarzslatot lsd: E.T. 216. o.)
Repls
Mp: 2 / 3kr
Erssg: 10
Sebzs: -
Idtartam: lsd a l.
A varzsls ideje: 5 szegmens
Mgiaellenlls: -
A Slan kpes lesz e varzslat segtsgvel a levegbe emelkedni, ott pedig brmi olyan cselekedni, amit a fldn tenne. (pl. futni, harcolni, stb)
Egyfajta knny koncentrcit ignyel, akrcsak a Dinamikus Pszi-pajzs, ezrt a kettt nem lehet egytt alkalmazni ers, folyamatos koncentrcit ignyl feladatokkal, mint pl. a Chi-harc. Ha valaki mgis megprbln, az egyik hats abban a pillanatban megsznik letzni. (a KM-re van bzva, hogy melyik)
A varzslatnak semmi kze a lgiessghez. A Slant a levegben minden fegyver ugyangy sebzi, mintha a fldn harcolna, csupn a slyt lesz kpes irnytani. Azonban szem eltt kell tartania, hogy nem emelkedhet 50 lb magassgnl fljebb.
Pajzs
Mp: 3/kr
Erssg: 5
Sebzs: -
Idtartam: 1 kr
A varzsls ideje: 1 szegmens
Mgiaellenlls: -
A varzslat hatsra egyfajta furcsa Elemi Er aura vezi a Slant: mindssze annyiban klnbzik a varzslk alkotta aurtl, hogy kb. 20 cm-re a Slan testtl van a vonala s az idtartam lejrtig ttrhetetlen. Ez termszetesen magba foglalja azt is, hogy a Slan sem kpes kilpni belle: mintha egy fal zrn el a klvilgtl. A hats csak a tmadsok ellen rvnyes: hallani, ltni, szagolni ugyangy kpes, mint a pajzs nlkl.
A Szemlyes Aura vdelme
Ktfle vdelmet klnbztetnk meg a trgyak szmra. Az els esetben a trgy egy llny aurjn bell tallhat, a msodik esetben a trgy nll szemlyes aurval rendelkezik. Mint ltni fogjuk, szmos esetben jelents a klnbsg.
llny felszerelsi trgyaknt
Amennyiben a trgy egy llny szemlyes aurjn bell tallhat, abban az esetben a legtbb, trgyakra hat mgiaformtl vdve van, kivve, ahol ezt kln megemltik, mint pldul a Sztzzs papi varzslat. Persze amennyiben elhagyja az aurt, teljesen kznsges trgyknt kezelend.
nll aurval rendelkez trgyak.
Ez a kvetkez esetekben fordulhat el: Szemlyes Aura Varzsjel, a trgyba llek van brtnzve, egy szemlyhez specilisan ktdik (pl. kardmvsz Slan-kardja s tre, krni fejvadsz mara-sequorja s sequorja, illetve egy karakter sajt, szemlyes, vek ta hasznlt trgya). Pldul egy harcos, t ves lncinge esetn csak akkor alakul ki a trgyon a szemlyes aurjnak a lenyomata, ha az valamirt klnleges a szmra. Egy tz ve hasznlt kulacs pldul szinte sosem rendelkezik nll aurval, kivve ha mondjuk csaldi rksg, jelents ajndk, fontos emlk, stb. Egy karakternek akr tbb, szemlyes aurval rendelkez trgya is lehet, m ezek sok szempontbl klnlegesek a szmra. Ennek az elbrlsa minden esetben a KM jogkre. Az ilyesfajta vdelem sokkal erteljesebb, az effle trgyon a legtbb trgyakra hat mgia nem mkdik, minden szempontbl gy kell kezelni, mintha a karakter/bebrtnztt llek testrsze (!) lenne. A karakter/llek beleegyezse nlkl nem hat r a teleportls, nem lehet tvltoztatni, nem hat r a Sztzzs, stb., mg akkor sem, ha esetleg nincs a karakternl. A karakter/llek termszetesen hasznlhatja rajta az elbbi varzslatokat, esetenknt pszi diszciplinkat, szmra kznsges trgyknt kezelend. Megjegyzend, hogy a karakter hallakor a szemlyes aura a trgyon megsznik, de itt is elkpzelhet specilis esetek (pl. nagyhatalm, legends szemlyek esetn), m ez a KM dntse. Az ilyen trgyak rendelkezhetnek mgikus s klnleges kpessgekkel is, de ezek minden esetben az elhunyt szemly jellemhez s kpessgeihez ktdnek.
________________________________________
Emberldozatok
________________________________________
Az emberldozatnak kt fajtja van:
- A papi ldozat: ezzel hvja fel magra a pap istene figyelmt. E nlkl mgikus hatalma elapadna. A msik lehetsg, hogy a pap az isten egy nagy ellenlbast ldozza fel (pl.: az ellensges valls fpapjt). Az ilyen ldozatok nem tlzottan ktttek, ltalban egy ima is elg, hogy az isten felfigyeljen szolgjra. Az emberldozatokat azonban nem minden isten tartja kvnatosnak!
- A boszorknymesteri ldozat: ezek nagyrsze a Crantai idkbl maradt rnk, s inkbb ritulis alkunak foghat fel. A boszorknymesterek a kls skok hatalmassgaival ktnek "szerzdest", ezltal nyernek hatalmat cserbe az rtatlan (csecsem v. szz) llekrt. Jellemz az is, hogy ezek az egyezmnyek csak bizonyos idpontokban hajtahatk vgre amelyek nagyon ritkn ismtldnek meg (minimum 1 v). Ha a ritult megzavarjk, akkor a dmoni urak az alkut megszegettnek tekintik s magukhoz ragadjk a boszorknymester lelkt (a teste porr omlik). Ugyanez trtnik ha az ldozat nem rtatlan. Az orkokon kvl brmely rtelmes faj egyedei felldozhatak.
SZENTSGTELEN OLTRK
Mp: 35
E: 50
Varazslas: 2 ra (jflkor)
Idotrtam: maradand
Kellkek kltsge: 5 arany
A boszorknymester egy kbl faragott oltrra varzsol. Szksges egy csecsem friss vre s 1 Max p a boszmestertl. A ktmb megfeketedik, csak a felletn megjelen rajzolatok maradnak vrsek a vrtl. vente egyszer Darton tercnek els napjn. Ez minden ritulhoz szksges!
FIATALSG
Mp: 45
E: 1
Varzslas: 1 ra (jflkor)
Idtartam: maradand
Kellkek kltsge: 10 arany
A boszorknymester az ldozatot az oltrra fekteti, aki a ritul vegr mmiaszerv aszaldik (termszetesen meghal). A varzslatot vgrehajt szemly annyi vet fiatalodik, ahnyszor tz v az ldozatot a fiatalkortl elvlsztotta (pl.: egy 2 ves kisgyereket ldoz fel a boszmester s 1 vet fiatalodik). A boszorknymester nem fiatalodik meg igazn, csak tirnytja az letert. Ennek kvetkezmnye, hogy vonsai megvltoznak hasonlatoss vlik ahhoz a szemlyhez aki a gyermek lett volna, ha feln. A harmadik alkalomra mr teljesen felismerhetetlenn vlik korbbi ismersei szmra. A kirlyi vrbl szrmaz gyermek ktszeres hatsfokot biztost (pl.: ha a fentebb emltett gyermek kirlyi eredet lett volna, akkor a boszorkanymesternk kt vet fiatalodott volna).
HALLSIKOLY
Mp: 60
E: 10
Varazslas: 1 ra (jflkor)
Idotartam: specilis
Kellekek koltesege: 20 arany
A varzslathoz 14 vnl idsebb ldozat szksges, akit meg kell fosztani a sikts lehetsgtl (hangszlak elvgsa vagy egyszer szjbefogs). Az ldozat az egy ra alatt tli szinte az sszes elkpzelhet fizikai gytrelmet s vgl porr vlik, kivve a koponyjt, amely megfeketedve megmarad. Ha a boszorknymester kezben tartja a koponyt s kimondja az ldozat keresztnevt, akkor a fej kittja szjat s fjdalmt a vilg tudtra adja. 500 mteren bell mindenki Asztrl probt kteles dobni. Siker esetn csak 6 krre, sikertelensg esetn k6*10 krre mindenki tehetetlenn vlik (srva trdre borulnak). Mikor sikerl lerzniuk a hatst tisztban lesznek vele, hogy a boszorknymester okozta ezt a szenvedst s minden valsznsg szerint gyllni fogjk s akr a vilg vgre is kvetik, hogy megbosszuljk az ldozatot. A koponya ezekutn porr omlik, s a llek megszabadul a gytrelmektl (folytatja tjt a llekvndorlsban). A varzslat a boszorknymesterre is hat ( -2 vel dob s ha elrontja, akkor megrl) kivve ha az nem ldozott fel 1 max p-t a ritule sorn. Csak 5 vente alkalmazhat a Sikolyok hnapjnak utols napjn.
KAPU A STTSGBE
Mp: 90
Varazslas: 6 ra (jflre kell befejezdnie)
A boszorknymester felrajzol a sajt vrvel (1 Max p) egy pentagrammt, aminek kzepben az oltr ll. Minden cscsba kell egy rtatlan ldozat, az oltrra pedig egy kirlyi vrrel rendelkez gyermek szksges. A ritul minden rjban meg kell lni az egyik szerencstlent, mg vgl az utols rban az oltron lv is kileheli a lelkt. Ekkor az oltr kettreped s alatta egy stet kapu nylik az egyik dmoni skra. A kapubl dmonok trnek el(3k10) amelyek sikeres Akarater-prba esetn kvetik a boszorknymester parancsait hajnalig. Ha a prba sikertelen, akkor idzjuk lesz az els ldozatuk. Csak tzvente lehet vgrehajtani, vltoz idpontokban.
FIGYELEM! A fent lert dolgok elssorban meslknek szlnak! Ha egy jtkos mindenron ilyen gonosz dolgokat akar csinlni, akkor elszor is meg kell szereznie valahonnan a tudst (csak don knyvekben tallhatak meg, s mg azokban sem mindig pontosan, teht 5-50% eslye van, hogy a ritul hibs s a lelke egy dmonr kezbe kerl), s meg kell tanulnia (15 kp) a bonyolult ritusokat.
Slam
Gnm Mgia
________________________________________
A gnmok Ynev egyik legsibb npe, ha nem a legsibb, ezrt ht nem csoda, hogy rtenek a mgia hasznlathoz, mgpedig nem is akrhogy; azonban ez a mgia sokkal sibb, mint brmi amit a fiatal npek hasznlnak, ezrt teljesen eltr attl. Elszr is fontos leszgezni, hogy ezt a mgit csak az si mdon l gnmok tudjk hatsosan hasznlni, s mg esetleg azok, akik elg sokig ltek gy - br k jval gyengbb hatsfokon, s nehezebben.
A gnmok hatalomszavakat hasznlnak a mgikus erk megzabolzsra, azonban aquir kollgikkal ellenttben, k gygytsra, teremtsre, vdekezsre hasznljk ket. Az aquirokkal ellenttben az szervezetk nem kpes megktni az od-t, gy mshonnan mertik a szksges energikat, ezltal a hasznlatban is korltozva vannak. Nmely nagytuds gnm mester letben elrkezik egy pillanat, amikor megrzi, hogy lehetsge van valami klnleges, valami maradand alkotsra. Ilyesmi csak az igazn nagytuds s si mdon l mesterekkel fordul el, s kzlk sem mindenkivel. Csaldonknt, nemzedkenknt (kb. 50-70 vente) egy ilyen mester ha akad; s a tbbiek mr rgebben szrevettk rajta az elhivatottsgot, hatalmat s hozzrtst, ezrt valsznleg a csald feje. A mester ekkor flrevonul s hossz napokon, heteken t dolgozik egyedl, fradtsgot nem ismerve, s nem pihen, amg el nem kszl a nagy m, egy jabb Trgy. Egy ilyen Trgy, csak mint egyszer hasznlati trgy is maga a csoda; szebb, jobb, tkletesebb, mint amilyet ms np fiai valaha is alkottak vagy alkotni fognak sajt erejkbl. A Trgy elksztse sorn a mester a sajt leterejbl von el, a lelknek egy darabjt zrja a bele, ez s tkletessge ltal nyer klnleges kpessgeket.
A gnm az leterejbl ldoz fel valamennyit ilyenkor, nem az egszsge cskken, hanem az ltala megrhet kor veinek szma. Minl tbb vet ldoz fel, annl nagyobb mgival fog a trgy brni, annl tbb vagy hatalmasabb specilis kpessge lesz; m nem a kszt dnti el, hogy mennyit ldoz fel, rzi, hogy mekkora a hatalma, s mennyit kvetel a trgy, s elmondhat, hogy mindig a lehet legjobban kizsigerelik magukat a "szertarts" sorn. 10 v felldozsval kisebb mgikus Trgyak kszthetk, de 100 vagy tbb vvel mr ereklye hatalmak is. Mikor valaki elkszt egy Trgyat akkor, mr olyan magas szinten zi szakmjt, hogy az az emberek legjobbjait is fellmlja. De az ilyen szint tuds megszerzse mg nekik is jelents idbe kerl, ezrt kb. 150-180 ves koruk krnykn rnek el ilyen tudsszintet (elszmtva egypr ifj titnt), s tbbnyire 20-40 vet vesztenek el. A felldozott vek gyorsabb regeds formjban jelentkeznek, gy ha egy 150 v krli gnm 100 vet felldoz, akkor akr pr napon bell meg is halhat.
Minden Trgy jtktechnikai szempontbl br bizonyos erssggel, ez a r ldozott vek tde - ltalban 5-6 krl mozog, de 20 esetleg tbb is lehet. A Trgyba zrt llekszilnk, egyszerre ltezik tbb skon is, gy kapuknt szolgl Ynev s az Asztrlis, Mentlis s egyb skok kztt, s ezltal a kzelben a mana is ersebb, mivel mgikus fkuszknt funkcionl. A gnmok mgijukhoz ezt a fkuszlt mant hasznljk. Amekkora ersggel a trgy rendelkezik, annyi od-t tudnak egyszerre kivonni belle. A Trgy ha teljesen kimerlt, 1 nap alatt kpes jra tejesen feltltdni. Az Otthon Termben elhelyezett Trgyak erssge sszeaddik, s gy a kzelben tbb od nyerhet ki egyszerre. A mana a fkusz erssgnek megfelel mteren bell fejti ki hatst, gy od-t is csak ilyen sugar krben kpesek nyerni belle; ha vannak specilis kpessgei, akkor azok is csak ilyen sugar krben hatnak. Ha a manahasznlattl cskken ideiglenesen az erssg, akkor is ugyanakkora terleten fejti ki hatst, mint eddig. A Trgy aktulis erssge, nemcsak azt mutatja, mennyi od-t tudnak kinyerni a gnmok a kzelben, hanem azt is, mekkora a falu vdelme a klnbz katasztrfkkal szemben. Ebbl a szempontbl, gy funkcionl, mint a vrak s vrosok rnatornyai, mintha megegyez erssg kirekeszt varzskr lenne. Azonban csak azoknak a Trgyaknak az erssge szmt itt amelyek az Otthon Termben vannak elhelyezve.
Ezenkvl a telepls rendelkezik bizonyos rejtettsggel is, ami szintn a Trgyak sszestett erssgvel egyezik meg; ennyi %-os "rejtzkdssel" rendelkezik, gy akik nincsenek tisztban a pontos helyzetvel, nehezen bukkannak r. Ez a "rejtzkds" azonban nem csak az elsdleges skon rvnyesl, hanem az Asztrl s mentl skon is (a beljk zrt llekdarabok itt is jelen vannak), s a kzelben folytatott manahasznlat rezdlseit is elrejti a manahlban.
Egyes Trgyak kln specilis kpessgekkel is rendelkeznek, azonban ezek nem jutnak szerephez, amg valaki nem veszi ignybe ket. A gnmok nem hasznljk ket nyakrafre, hanem csak akkor, amikor tnylegesen szksgt ltjk a segtsgknek. Nmely ilyen kpessg egyfolytban mukdik, de vannak amelyeket gy kell aktivlni, ehhez pedig hasznljuknak egy od pontot kell felldoznia tbbnyire, br nha a koncentrls is elg. gy idegenek kezben a Trgyak nem ruljk el igazi hatalmukat, nem tudjk ket teljesen kihasznlni. Ekkor is manafkuszknt mkdnek (a kzelkben ersebb a hl), s elrejtik a manahl rezdlseit; a specilis kpessgek kzl a jelentsebbek nem hasznlhatk.
A legtbb szerepjtk-rendszerben a mgia kpzettsgknt jelenik meg, mert alaprtelmezs szerint a mgia hasznlatt is tanulni kell, azzal senki nem szletik. (A hasznlat s az adottsg kt klnbz fogalom!) Ez, br elmletileg sokszor vitathat, a rendszerbe illesztsre mindenflekppen megfelel alternatva.
Az j Tekercsek egyik reform-ksrlete is ezt az utat prblja kvetni, de elakad mr a legelejn. Nem teljesen rthet okokbl a puszta mgiahasznlatot kpezi le csak a kpzettsgek kzz. A megjelent httranyagok (regnyek, lersok) azonban ennek pont az ellenkezjt sugalljk - a varzstudk a legritkbb esetben kutatjk a mgia hasznlatt. Sokkal inkbb egyes mgiaformk lehetsgeit igyekeznek kiterjeszteni, vagy pp j mgiaformkat alkotni. Pldaknt felhozhat a Boszorknymesterek Betegsgmgija, melyet szinte teljes egszben egyetlen Boszorknymester alkotott meg, vagy a Mentlmgia, melyet, mint tudjuk, Sonnor hozott el Ynevre. Ezek sokkal inkbb tnnek j kpzettsgeknek, melyeket aztn ms varzshasznlk is elsajttottak…
AZ ALAPELV
A mgia minden "ga" kln kpzettsgknt jelentkezik a jtkban (pldul Mentlmgia, tkok, Kznsges Tzek Befolysolsa, Hangmgia). Ezeket a karakter mr indulskor is ismerheti (a 3. Fokhoz is bven elg a 375 KAP), de akr a jtk sorn az alapoktl (1. Fok) kezdve is tanulhatja. Ezek a fokok mg nem jelentik az aljuk tartoz varzslatok automatikus ismerett is - ezzel indokolhat, hogy mirt nem elg csak mgiaelmlettel, vagy pp csak konkrt varzslatokkal foglalkozni.
Az 5 fok felosztsa a kvetkez alapelv szerint trtnik:
1. fok: elmleti ismeret. Max. 5 KP
2. fok: gyakorlati ismeret - ismeri s hasznlja azokat a varzslatokat, melyekre elg a hatalma. Mozaikmgia: hatalmt meg nem halad mozaikok hasznlata; ezen fell a hatalmt meghalad sszetett varzslatok elsajttsa. Max. 15 KP
3. fok: Az sszes varzslat megtanulhat. Mozaikmgusnl az iskola sszes ltala elrhet mozaikjt ismeri. Max. 25 KP
4. fok: Mesterfok ismeret - sszes varzslat, esetleg egy-kett a titkosak kzl (pl. Dartonitknl a Mregizzads, ha a Stt Zarndok szerint jtszotok.) Mr jelentkeznek az egyedi, csak r jellemz mellkhatsok. Max. 40 KP
5. fok: nll varzslatokat is ltrehozhat (eddig nem ltezeket), persze hossz (tbb ves) ksrletezs utn. Mozaikmgus: elksztheted, ha sznsz a kutatsra idt, sajt mozaikodat. Max. 60 KP.
A felsorolsbl is ltszik, hogy 3. Fokon mr minden varzslattpus tkletesen hasznlhat; a 4., 5. Fokot elrt varzshasznl mr kiemelked tagja kasztjnak.
A FELOSZTS ELNYEI
Br taln soknak tnik az gy ltrejtt j kpzettsgek szma s KP-ignye, nem rt azonban szem eltt tartani, hogy mr a karakter alkotsakor is knnyedn megvsrolhatak - hiszen a 3. Fok elrse mr pp elg a varzshasznl htrnyok nlkli jtszshoz.
A feloszts valdi elnyei a 4. Fok felett vlnak nyilvnvalv. Egyrszt a karakter mr kutathatja a mgia ezen gt (egy szp napon kifejlesztve ezzel sajt varzslatait vagy mozaikjait), msrszt rtelemet ad a varzsliskolknak, a specializlt tudsnak. A Mregmgia nagymesterei immr nem csak a nevkben klnbznek a Villmmgia nagymestereitl…
TOVBBI SZABLYOK
Nem szabad szem ell tveszteni, hogy a karakternek indulskor egy darab 4. Fok kpzettsge lehet.
Varzsl karakternl ajnlott az iskoljnak mgijt ismerni ezen a fokon. Nem szabad elfeledni azt sem, hogy amennyiben a karakter a nagyobb varzsliskolk egyikben tanult, gy az ott elrhet sszes iskola mgiaelmlett ismeri legalbb 2. Fokon - ezeket ktelez megvsrolnia KAP-bl. (Ha mester tantotta, termszetesen elkpzelhet egyes aspektusok hinyos tudsa.) A 3. Fok is elrhet ezekben az iskolkban (szorgalmas tantvny), m csak vlasztott aspektust emelheti 4. Fokra (dorani Nekromanta pl. a Nekromancit). Az egyes iskolk lersa sszevadszhat a megjelent M.A.G.U.S. kiegsztkbl, itt most nem trek ki r.
Nem varzsl kaszt varzshasznl karakter termszetesen nem okvetlenl ismeri a szmra elrhet sszes aspektust - gyakran mg elmleti szinten (1. Fok) sem. Szmukra "muszj megvenni" megkts nincs - a klnbz aspektusok ismerete nem kvetelmny szmukra. (Mg az is elkpzelhet, hogy indul karakterknt egyltaln nincs elmletinl jelentsebb tuds a birtokukban.)
Fontos hangslyoznom, hogy a mgia puszta hasznlatt a megfelel mgiahasznlat kpzettsg teszi lehetv, nem az aspektusok ismerete - ezrt az aspektusok kln, nmagukban nem tanulhatak. Mindig kell, hogy legyen egy Magas-, Vulgr-, vagy Szakrlis Mgia kpzettsg, mert ez jelenti a mgia alapjt.
A Magasmginl kell megemlteni, hogy az j Tekercsekben felsorolt Szimblum-, Drgak-, Mestermgia s Demonolgia opcionlis utak. A varzsl megtanulhatja akr mindegyiket, vagy egyiket sem - ismeretk alternatva csupn a Magasmgia hasznlatra.
Itt kell megjegyeznem: a mgiaaspektusok tanulsi nehzsgt sehol sem adtam meg, kt okbl. Egyrszt a fel tartoz mgiahasznlat (Vulgrmgia pldul) nehzsgt alapul vve szksg esetn brmikor generlhat, msrszt - pont a 375 KAP nyjtotta lehetsgek miatt - gyakorta nincs is r szksg, csak a 4. s 5. Fok elrsnl, melyek KP-ignyt teljesteni ltalban a szksges idnl messze ksbb lehet.
A KPZETTSGEKRL
Mivel szzfs tesztcsapat nem ll rendelkezsemre, ezrt knnyen elfordulhat, hogy a kzlt rtkek borulst okoznak a jtkban. Ezrt minden KM feljogosttatik a KP-ignyek szksg szerinti mdostsra.
Ne felejtsk el azt sem, hogy az j Tekercsek szerint minden esetben a foknl megadott KP-t kell kifizetni, nem a klnbzetet (lsd T 37. oldala, a msodik hasb tetejtl).
A 4. s 5. Fokok esetn kiss szabadjra engedtem a fantzimat. Br tbben, tbbszr is tnztk s tgondoltk ket, de ettl mg nem ktelez rvnyek. Ha gy rzed, elvetettem a sulykot, s arnytalanul nagy hatalmat adtam a karakterek kezbe, akkor (a JK-kal val egyeztets utn) nyugodtan tekints el tlk.
Ugyanez vonatkozik a msik vgletre is: amennyiben tl gyengnek tled, vagy jobb tleted van a megvalstsra, gy vltoztass az itt lertakon. Brmennyire mst sugall is az M.A.G.U.S. alaprendszere, a mgia mindig szemlyre szabott - ha szerinted mshogy kellene mkdnie, ht tallj ki ms hatst. Legyl jobb - vgre megteheted.
s most mr jhetnek a kpzettsgek, kasztok szerinti bontsban.
A knnyebb naviglsrt:
[ Brdmgia | Papi mgia | Boszorknymgia | Boszorknymesteri mgia | Tzvarzsli mgia | Szerzetesi mgia | Smnmgia | Varzsli Magasmgia ]
BRDMGIA
ltalban:
Az 1. fok pusztn az elvi alapokat jelenti. A varzslatok valdi hasznlit 2. foktl emltjk; a 3. fok kpess tesz a hatalmadat meghalad varzsok elsajttsra is (hasznos indulkpzettsg!), a 4. foka mr segt a legendk hseinek varzslatait rekonstrulni, ugyanakkor a varzslatok mr kezdenek egyedi jelleget lteni (pl. a villmok hangjt hasznlod Hangcsapshoz, vagy vltesz egyet); 5. fokon a karaktered mr teljesen egyedi s csak r jellemz varzslatokkkal operl - hogy kreativits tern brmikor a padl al moshasd Tier nan Gorduint.
A kpzettsgek hatodik foka nem ismert, de ez nem jelenti azt, hogy nem is ltezik... Egynl tbb mgikus kpzettsg 5. foka is elsajtthat, de az elst kivve mindegyik 2x-es nehzsggel (ktszer annyi KP-ba kerl az 5. foka.)
Dalmgia
Kvetelmny: Zenls v. nekls legalbb 3. fokon; a Dalmgia kpzettsg foka nem lehet nagyobb az nekls v. Zenls foknl.
1. Ismeri a Dalmgikus varzslatok egy tredkt (1-2 varzs), de kpes ltrehozni is ket. Tisztban van a Dalmgia alapvet tulajdonsgaival. Max. MP-jnl nagyobb MP-igny varzst nem tanulhat. (2 KP)
2. A Dalmgikus varzslatokbl annyit ismer, amennyit megtantottak neki (mestere, stb.); tovbbra sem tanulhat MP-jt meghalad varzslatokat. (4 KP)
3. Ismeri a Dalmgia nagy rszt; mr elmonds alapjn is kpes megjegyezni a varzslatokat, nem kell ltrehozni szmra, hogy tanulmnyozza. Ettl kezdve MP maximumt meghalad varzslat elsajttsra is kpes; hasznlni (amint megvan r a manja) is kpes. (8 KP)
4. A Dalmgia mesterfokt zk jabb elnyhz jutnak: brmely ltez Dalmgikus varzslatot rekonstrulhatnak, pusztn elbeszls ltal (persze fontos, hogy az "elbeszl" jl megfigyelje az adott varzslatot. (16 KP)
5. A Dalmgia ilyen fok beavatottjai mr sajt maguk alkothatnak eddig nem ltez varzslatokat, persze kell idrfordtssal. (25 KP)
Hangmgia
1. Ismeri a Hangmgia varzslatainak egy tredkt (1-2 varzs), de kpes ltrehozni is ket. Tisztban van a Hangmgia alapvet tulajdonsgaival. Max. MP-jnl nagyobb MP-igny varzst nem tanulhat. (3 KP)
2. A Hangmgia varzslataibl annyit ismer, amennyit megtantottak neki (mestere, stb.); tovbbra sem tanulhat MP-jt meghalad varzslatokat. (5 KP)
3. Ismeri a Hangmgia nagy rszt; mr elmonds alapjn is kpes megjegyezni a varzslatokat, nem kell ltrehozni szmra, hogy tanulmnyozza. Ettl kezdve MP maximumt meghalad varzslat elsajttsra is kpes; hasznlni (amint megvan r a manja) is kpes. (10 KP)
4. A Hangmgia mesterfokt zk jabb elnyhz jutnak: brmely ltez Hangmgikus varzslatot rekonstrulhatnak, pusztn elbeszls ltal (persze fontos, hogy az "elbeszl" jl megfigyelje az adott varzslatot.) (20 KP)
5. A Hangmgia ilyen fok beavatottjai mr sajt maguk alkothatnak eddig nem ltez varzslatokat, persze kell idrfordtssal. (30 KP)
Fnymgia
1. Ismeri a Fnymgia varzslatainak egy tredkt (1-2 varzs), de kpes ltrehozni is ket. Tisztban van a Fnymgia alapvet tulajdonsgaival. Max. MP-jnl nagyobb MP-igny varzst nem tanulhat. (3 KP)
2. A Fnymgia varzslataibl annyit ismer, amennyit megtantottak neki (mestere, stb.); tovbbra sem tanulhat MP-jt meghalad varzslatokat. (5 KP)
3. Ismeri a Fnymgia nagy rszt; mr elmonds alapjn is kpes megjegyezni a varzslatokat, nem kell ltrehozni szmra, hogy tanulmnyozza. Ettl kezdve MP maximumt meghalad varzslat elsajttsra is kpes; hasznlni (amint megvan r a manja) is kpes. (10 KP)
4. A Fnymgia mesterfokt zk jabb elnyhz jutnak: brmely ltez Fnymgikus varzslatot rekonstrulhatnak, pusztn elbeszls ltal (persze fontos, hogy az "elbeszl" jl megfigyelje az adott varzslatot.) (20 KP)
5. A Fnymgia ilyen fok beavatottjai mr sajt maguk alkothatnak eddig nem ltez varzslatokat, persze kell idrfordtssal. (30 KP)
Egyb brdvarzslatok
Ezeket a varzslatokat a karakter a Vulgrmgia kpzettsgvel sajttja el (ha akarja); persze fontos, hogy a megfelel komponenseket (ha vannak) egybknt is ltre tudja hozni a kapcsold mgikus kpzettsgeivel.
PAPI MGIA
ltalban:
A papok/paplovagok szfrk s arknumok szerint tanuljk varzslataikat. Teht sszesen 8 kpzettsget sajtthatnak el - ha tudnak. Ismerhetik Istenk szfrit, az ltaluk elrhet arknumok litniit, s az arknumok varzslatait.
Mindegyik kpzettsg KP-ignye megegyezik Az adott kpzettsg ismerete 1. fokon (3 KP) hasonlt a Mgiaismeretre - elvi alapokat ad, s felismerst a varzsnak (szfra esetn a tpusnak). A 2. fokn (6 KP) mr istene megadja neki azokat a varzslatokat, melyeket hasznlni kpes; a 3. fokon (12 KP) tovbblp, s mr kpes a hatalmt meghalad varzslatok elsajttsra is. A 4. (18 KP) fokon mr sajt varicik is megjelenhetnek - egyszersdik a litnia, vagy elmarad egy-egy kzmozdulat. Az 5. fokon (30 KP) kpes varzsprbajt vvni brmely ms varzshasznl kaszt tagjval - ekkorra mr a szndk s a hit vezrli hatalmt, nem a formulk. Ez abban nyilvnul meg, hogy nem papi varzslatok hatst is kpes lehet kivdeni - blokkolhat pl. egy dmonidzst, vagy megtrhet egy szentsgtelen rnt, stb. A kpzettsgek hatodik foka mindig tlnyegls - az Isten szolgjt felsbb erv emeli. A plda erre minden nvsab rend szentjei kzt megtallhat.
Persze ez gy elg zavarosnak ltszik. Teht: a j pap azrt tanul holtig, mert idelis esetben prhuzamosan kpzi magt a Szfrkban s az Arknumokban. Az arknumokban val elmlyls adja a varzslatokat, a Szfrkban val elmlyls a varzslat kzegnek megrtst, a Szfra megismerst, a Szakrlis mgia pedig a puszta mgiahasznlatot. A kpzs irnya teht: Szakrlis mgia az alapvet a varzslshoz, a Szfrt erre alapozva ismeri meg (kzelebb kerl a vilghoz, hisz valahol a Teremtst rti meg a Szfrkon keresztl), s a varzslatait klnbz Arknumok tudsbl merti. Ez magyarzza, hogy mirt bukkannak fel j papi varzslatok idrl-idre: egy-egy elveszett Arknum tudsa bukkan a felsznre, vagy pp j tuds tisztul le j Arknumknt.
Az Arknum a varzslat megrts tja. A paplovagok csak a Kis Arknumokbl tanulhatnak - az tjuk a vas. Az Arknum a varzslatok ismerete; magas fokon azok tanulmnyozs, s taln megvltoztats.
A Szfra a varzsls megrtse. A teremtett vilgot megvltoztat erknek parancsol a pap hite. Ezen erk kiismerse, a misztikumukban val elmlyls pp olyan vallsgyakorlat, mint az ima. A hitet ersti a teremtett vilg szakrlis erinek ismerete. Elmlyls egy szfrban - elmlyls a Teremtsben, a Puszttsban, a Llekben, vagy a Termszetben.
A kapott Szfrk s Arknumok mindegyike elsajtthat 5. fokon, akr egyszerre is, KP-igny nvekedse nlkl!
Kln kell emlteni az ordani Sogron-papokat: nekik a Tzvarzsli mgik mellett kell elsajttaniuk a Szfrik ismerett; cserbe viszont egyrszt mgijuk egyetlen arknumot ismer csak, valamint kpesek (a Termszet Szfra 5. fok ismerete mellett) j szakrlis varzslatok kidolgozsra, melyek, ha elnyerik Sogron figyelmt, a kznsges tzvarzslk ltal is elsajtthatakk vlnak. Kt ilyen esetrl tudunk: a Tzlnyek idzse bizonyosan szakrlis eredet, mg a Kznsges tzek befolysolsa egyes feltevsek szerint Hatodkori Romlsszektk arzenljbl vndorolt Sogron hveinek birtokba, Sogron-papok aktv kzremkdsvel...
BOSZORKNYMGIA
ltalban:
Az els fok az esetek tbbsgben az elmleti alap; kpess teszi felismerni az adott mgit, s tudja (vagy kpes tallgatni), hogy mik a ltrehozsnak felttelei. A 2. fok mr mgiahasznlat, de csak addig a szintig, ameddig a karakter hatalma terjed (itt rekednek meg a falusi javasok). A 3. szint mr komoly elmleti tudst sejtet, hiszen a boszorkny mr kpes elsajttani olyan mgiaformkat is, melyekhez egyelre nincs meg a hatalma; a 4. szinttl a varzslatai mr egyedi vonsokat is kapnak, mg az 5. szinttl kpesek ms varzshasznlk kapcsold varzslatait is hasznlni, vagy akr kidolgozni sajtjaikat. 6. fokon mr bosszant tudsra tehetnek szert, mely - szrmazzon br stt forrsokbl - meglep hasonlsgot mutat ms varzshasznlk tudsnak 5. fokval. (pl. Sinil Dialaid, aki kizrta Abdul al Sahred-et a reinkarncibl - minden bizonnyal egy eddig ismeretlen Nekromantikus varzslattal, de elkpzelhet, hogy ltez szakrlis mgik tanulmnyozsval alkotta meg varzslatt.) Tbb 5. fok mgikus kpzettsg elsajttsa is lehetsges; az elst kivve minden tovbbit 2x-es nehzsg (2x-es KP-igny) 5. fokra emelni.
Alapvet varzslatok s Misztikus kpessgek
Minden esetben a Vulgrmgival egytt sajttjk el…
Tz- s Anyagi Mgia
1. Ismeri a Tzmgia varzslatainak elmlett. Tisztban van a Tzmgia alapvet tulajdonsgaival.(4 KP)
2. A Tzmgia varzslatait ismeri s hasznlja, amennyiben megvan a hatalma hozz; tovbbra sem tanulhat MP-jt meghalad varzslatokat. (12 KP)
3. Ismeri a Tzmgia nagy rszt; mr tanulssal is kpes elsajttani a varzslatokat. Ettl kezdve MP maximumt meghalad varzslat elsajttsra is kpes; hasznlni (amint megvan r a manja) is kpes. (18 KP)
4. A Tzmgia mesterfokt zk mr sajt, egyedi varzslsi mdszerekkel hajtjk uralmuk al a tzet; tovbb megkapjk a Tzvarzslk Kznsges Tzek Befolysolsa kpzettsgt annak 3. fokn. Ezt a kpzettsgket nem fejleszthetik - mg. (35 KP)
5. A Tzmgia ilyen fok beavatottjai mr sajt maguk alkothatnak varzslatokat, persze kell idrfordtssal. Az ily mdon ksztett varzslat minden esetben meg kell, hogy egyezzen egy, az alapknyvben megjelent Tzmgikus varzslattal, kivtelt az esetleges papi mgira vonatkoz utastsok jelentik. (50 KP)
Asztrlmgia
Nem tr el az ltalnos rszben lertaktl; a KP-ignyek: 1. fok: 3 KP; 2. fok: 6 KP; 3. fok: 10 KP; 4. fok: 15 KP; 5. fok: 25 KP
Mentlmgia
Akr csak az Asztrlmgia, ez sem tartogat klnsebb meglepetseket; a KP-igny is megegyezik az ott emltettel.
tkok
Ismt csak a KP-igny felsorolsra szortkozok; amely 1. fokon 2 KP, 2. fokon 5 KP, 3. fokon 8 Kp, 4. fokon 12 KP, mg 5. fokon 25 Kp.
Szexulmgia
Kvetelmny: Szexulis kultra. A Szexulmgia rtke nem lehet nagyobb a Szexulis kultra foknl. (ez egybknt is elvrhat)
1. Ismeri a Szexulmgia varzslatainak elmlett. Tisztban van a Szexulmgia alapvet tulajdonsgaival.(2 KP)
2. A Szexulmgia varzslatait ismeri s hasznlja, amennyiben megvan a hatalma hozz; tovbbra sem tanulhat MP-jt meghalad varzslatokat. (5 KP)
3. Ismeri a Szexulmgia nagy rszt; mr lers alapjn is kpes elsajttani a varzslatokat. Ettl kezdve MP maximumt meghalad varzslat elsajttsra is kpes; hasznlni (amint megvan r a manja) is kpes. (10 KP)
4. A Szexulmgiban ily fokon jrtas boszorkny mr lland ksrtst jelent: az ltala megkrnykezettek minden tallkozskor 1E- Vgy mozaik hatsnak vannak kitve, mely ellen csak Tudatalatti Mgiaellenllst dobhatnak. (Az a bizonyos felizz leveg.) A feltmad vgy persze mg knnyen uralhat lenne - ha a boszorkny megelgedne ennyivel, s nem vetn be magt is...(18 KP)
5. A Szexulmgia ezen beavatottjait nem vletlenl rettegik Ynev-szerte: amennyiben gy akarja, lland 9-es erej Vgy mozaik hatsa rvnyesl a kzelkben. (Mindenkire hat! A boszorkny kzeledst az ellenkez nem irnt vonzdk sem kpesek elutastani... Ez persze csak azt jelenti, hogy nem utastjk t vissza, de a nylt ajnlattevstl mg mindig visszatartja ket valami.) A hats ellen TME dobhat, melyet percenknt (!) ismtelni kell. (25 KP)
Gyertyamgia s Viaszbbok mgija
sszevont kpzettsg, mert hasonl alapokon nyugszik - persze, ha gy ltod jnak, kln is vlaszthatod. A hatsba nem kontrkodnk bele (gy hiszem, voodoo-ihlets, ahhoz meg nem rtek :-} ), a KP-igny megegyezik az Asztrlmginl felsoroltakkal.
Szimpatikus mgia s Familiris mgia
Ismt csak kzs alap; a KP-ignyt lsd a Szexulmginl.
Trmgia
KP-ignye megegyezik a Szexulmgival; 5. fokn mr kpes akr korltozott gondolat, vagy rzstvitelre is (a boszorkny "suttoghat" tvolrl az ldozata flbe, vagy knozhatja azzal, hogy milyen kjt okoz szmra, ahogy a legjobb bartjval szeretkezik) - a megfelel MP befektetsvel.
BOSZORKNYMESTERI MGIA
ltalban:
Az 1. fok ismeretet jell, a 2. fokon mr aktvan hasznlja is elsajttott varzslatait (melyek MP-ignye nem haladhatja meg a hatalmt), a 3. fok mr hatalmt meghalad varzslatok megtanulst is lehetv teszi. 4. fokon mr eltr az iskolaformktl, egyni varzslsi szoksai vannak; az 5. fok lehetv teszi nll varzslatok kiksrletezst. Egyetlen 5. fok mgikus kpzettsge lehet csak!
Alapvarzslatok:
A Vulgrmgia rszeknt ezeket minden Boszorknymester elsajttja.
Elemi mgia:
A kpzettsg nem tr el az ltalnossgban lertaktl; 1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 14 KP, 4. foka 20, 5. foka 25 KP. Megjegyzend, hogy az 5. fokot elrt Boszorknymesterek a legritkbb esetben vallanak kudarcot a toroni s az aszisz hadjratok sorn - pusztt mgijuk falvak sort sprheti el...
Anyagmgia:
A kpzettsg elfelttele a 2. fok Alkmia; inkbb csak elvigyzatossgkpp, hiszen nem mindig szerencss savfelhkkel reagltatni ismeretlen anyagokat... 1. foka 2 KP, 2. foka 5 KP, 3. foka 9 KP, 4. foka 12 KP, s 5. foka is csak 16 KP.
Mondjk, akad plda a Szvetsg irataiban olyan esetnek, mely sorn egy egsz trendszer vizt tette savass egyetlen Boszorknymester. Szerencsre idben levadsztk - ha varzslatt lett volna ideje msnak is tadni, egsz vrosok lelem-utnptlst semmistethetn meg egy-egy jl kpzett stratga...
Ronts:
Az egyik legnehezebb, ugyanakkor legjellemzbb varzslat-tpusa a Boszorknymestereknek. Stt tudsuk gyakorlshoz, br nem felttlenl szksges, de komoly segtsg nyjt az Orvosls, vagy az lettan kpzettsgekben val jrtassg. 1. foka 6 KP, 2. foka 10 KP, 3. foka 14 KP, 4 foka 20 KP, mg az 5. fok elrshez 30 KP-t kell elklteni. Az ilyen tuds Boszorknymesterek mr krk alatt kpesek vgezni az ellenk trvel - vagy Aurjukat telthetik valamely fertzssel, melyre k maguk persze mr immunisak... 5. foka automatikusan emeli 1 fokkal a Betegsgmgia kpzettsg fokt (max. 4-ig)
tok:
1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 12 KP, 4. foka 16 KP, 5. foka 25 KP. Az 5. fok ismeri mr kpesek lehetnek a legvadabb hats tkok ltrehozsra - ilyen pldul, ha az tok csak bizonyos szemlyekre rvnyesl, s csak akkor, ha elhagyjk a kijellt terletet...
Mreg:
Gyakorlshoz ltfontossg a Mregkezels kpzettsg, s a Mregkevers alapjait is illik elsajttani - csak jobb az, ha az ember(?) tudja, mit csinl... 1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 10 KP, 4. foka 15 KP, mg az tdik fok elrshez 35 KP kell (nem elrs!) - egy 5.-6. fok Mregkeverssel kombinlva gy mr komoly bannark kszthetek...
Termszeti mgia:
Kevs Boszorknymester mlyed el igazn a Termszeti Mgia rejtelmeiben - fleg azrt, mert csekly hatalmuk gyakran nem csak a varzsls, hanem a tanuls tjba is ll. 1. foka 6 KP, 2. foka 12 KP, 3. foka 16 KP, 4. foka viszont mr csak 20 KP, 5. foka 25 KP. Ebbl ltszik, hogy sok trelem s kitarts kell alkalmazshoz - 5. fok hasznlja azonban egsz orszgnyi terleteken irnythatja az idjrst, s jtszva dnthet romba vrosokat, ha gy akarja...
Mentl- s Asztrlmgia:
1. foka 4 KP, 2. foka 8 KP, 3. foka 12 KP, 4. foka 16 KP, 5. foka 25 KP.
Betegsgmgia:
Szinte teljesen megegyezik a Rontsoknl lertakkal; 5. foka automatikusan emeli 1 fokkal a Ronts kpzettsg fokt (max. 4. fokig.)
Nekromancia:
A Nekromancia kpzettsg 1. foka 3 KP, 2. foka 8 KP, 3. foka 12 KP, 4. foka 20 KP, mg 5. foka 35 KP - ekkor mr az sszes kaszt nekromantikus varzslatait is hasznlni tudja (ms kasztokt is!).
TZVARZSLK MGIJA
ltalnos:
Az 1. fok kpes tesz a varzslat meghatrozsra, a 2. fok mr kpess tesz az ismert formk hasznlatra (nem ismerhet meg a hatalmn tlmutatt), 3. fokon mr hatalmt meghalad varzslatokat is elsajtthat, mg 4. fokon egyedi mgirl beszlnk.
A godoni mgia 5. foka nem elrhet, mivel a godoni mgia elmleti alapjai elvesztek; valszn, hogy ha valaki egyszer mgis eljut erre a szintre, kpess vlna visszafejteni a tzvarzsli magasmgia szerkezett, elsajttva ezzel az eltnt godoni mgia alapjait. A flelmetes hatalom, melyre szert tenne ezltal, mr Krnt sem hagyn hidegen... A msik htrny, hogy a Rend nem minden tagjnak tantja az sszes elrhet varzslatot - gondoljuk a Fny svnye s a Pusztt Tz tja kzti klnbsgre... Ilyen esetekben a kpzettsget megkapjk ugyan, de az elrhet sszes varzslatra nem tantjk ki ket.
Alapvet tzmgia
Viszonylag gyenge alapvarzslatok, kevs olyan tzvarzsl akad, aki 2. foknl feljebb tornszn. 1. foka 2 KP, 2. foka 5 KP, 3. foka 8 KP, mg 4. foka 12 KP.
Vdmgik
Alapveten vdekezs a tztl. KP-ignye megegyezik az Alapvet tzmginl lertakkal; a kivtel a 3. s a 4. fok, ezek KP-ignye: 3. fokon 12 KP, 4. fokon 16 KP.
Iskolaformk
Nem tl bonyolult varzslatok; s nem is olyan hatsosak. KP-ignyk megegyezik az Alapvet Tzmginl lertakkal.
Szabad elemi formk
Itt kezddik a godoni eredet tzmgia... 1. foka 3 KP, 2. foka 5 KP, 3. foka 10 KP, 4. foka 15 KP.
Kznsges tzek befolysolsa
A mdszer eredhet a godoni mgibl, de ugyangy megtallhat volt Hatod- s tdkori boszorknyszektk varzslatai kzt. (Igen, Talissa.) 1. foka 5 KP, 2. foka 10 KP, 3. foka 15 KP, mg 4. foka 20 KP. A harmadik foktl kezdve a tzvarzsl kpes a klnfle varzslatok sszevonsra (egyszerre rvnyeslnek, s cskken a varzslsi id), mg 4. foktl egszen elkpeszt hatsokat is kpesek vghezvinni a tzzel. A kpzettsg 4. foka ugyanis egyfajta szabadmgia, az ordani Rend varzstrban egyedlll mdon. Ilyen hats pl. a tz "megfagyasztsa" - a tz felvesz egy alakot (pl. madrt), s gy is marad!
A tzmgia magasiskolja (Tzvarzsli Magasmgia)
A szntiszta godoni eredet mgia. 1. foka 6 KP, 2. foka 10 KP, 3. foka 15 KP, 4. foka 25 KP.
Tzlnyek idzse
Ersen rokon a Kznsges tzek befolysolsa kpzettsg 4. foknak alkalmazsval, noha alapveten teremtett (azaz mgikus) tzzel dolgozik. 1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 9 KP, 4. foka 12 KP. Szakrlis eredet varzslatokrl van sz; rebesgetik, az ordani Sogron-papok ksrleteinek eredmnye...
SZERZETESEK MGIJA
ltalnossgban
A szerzetesek mgiahasznlata j kpzettsg; nehzsge s KP-ignye megegyezik a Papok/Paplovagok Szakrlis mgijval. Bvebben lsd a Msodik Trvnyknyv 90-91. oldaln lertakat - a kpzettsggel kapcsolatos irnyvonalak lerst is itt leled. Az albbi kpzettsgek beosztsa megfelel az ltalnos Elvknt lertaknak, erre kln nem trek itt ki. Itt is rvnyes szably, hogy az elst kvet minden tovbbi 5. fok KP-ignye ktszeres.
Llekt
1. foka 5 KP, 2. foka 8 KP, 3. foka 14 KP, 4. foka 24 KP, 5. foka 30 KP. Az ugrs 3. s 4. szint kztt tudatos: egyedi s kevsb hasznlt mgia, igazi mesterei, akiktl tanulni lehet, nincsenek - a szerzetesi mgia az nll tkeressrl, s az egyn Istenbe vetett hitrl szl, nem az tmutatsrl; az a papok dolga...
Transz
1. foka 3 KP, 2. foka 5 KP, 3. foka 9 KP, 4. foka 12 KP, 5. foka 25 KP. Ismt tudatos az arnytalanul magas KP-igny 5. fok... A transz alapveten ugyanolyan szerzetesenknt s Istenenknt (koplals, imk, fjdalom), nehz benne egynit alkotni. Ha viszont kpes r...
Seglykrs
KP-ignye megegyezik a Transznl lertakkal, de az 5. fok 22 KP.
Vdelem
1. fokon 3 KP, 2. fokon 6 KP, 3. fokon 10 KP, 4. fokon 14 KP, 5. fokn 19 KP. Knnyebben irnythat s tanulhat, mert az Isten kzbenjrsa is nagyobb.
Aura
1. fokon 5 KP, 2.fokon 9 KP, 3. fokon 12 KP, 4. fokon 18 KP, mg 5. foka 28 KP - a hatalom, melyre az 5. fok kpes, csak nmagad hosszas tanulmnyozsval rhet el...
rzkels
1.fokon 2 KP, 2. fokon 5 KP, 3. fokon 9 KP, 4. fokon 12 KP, 5. fokon 15 KP. Az egyik legknnyebb aspektus - aki nmagt ltja, az a krnyezett is knnyebben szri t nmagn...
SMNOK MGIJA
ltalnossgban
A smnok ktfle utat jrhatnak be: a fehr s a fekete svnyt. A fehr svnyen haladkrl keveset tudni; a M.A.G.U.S. anyagok egyike sem utal mg ltezskre sem, csak a 7. antolgiban (A Hall Ht Arca) trtnik rluk emlts (lsd Alan O'Connor cmad novelljt). A fekete svnyen jrk mgijt a Msodik Trvnyknyv kzli, az albbi lers teht csak erre vonatkozik.
A smnok mgija (Szellemvarzs) az egyik legnehezebben gyakorolhat mgia. Nincsenek rsos feljegyzseik varzslataik mkdsrl, nincsen mgiaelmletk, sem szakrlis tmogatjuk. Mindazt, amit tudnak, mesterktl tanuljk; gy katasztrfaszmba megy, ha a trzs smnja azeltt hal meg, hogy tantvnyainak egyike elrn a 3. fokot... Msik vonsa mgijuknak, hogy a Szellemvilggal operl - mgikus hatsokrt cserbe sajt fjdalmval fizet a mindentt jelenlv, s olykor hatrozottan ellensges szellemeknek. E kt vons jtszik kzre abban, hogy 5. fokon sem kpesek j varzslatok kiksrletezsre - ehhez a legends 6. fok, a legendk smnjainak tudsa s (Szellemvilgi) kapcsolata szksges. Az 5. fok persze kzzel foghat elnyket mgiscsak nyjt; mgiahasznlatban az egyre ersebb rszellem jelzi a fejldst, mgikus kpzettsgeiben pedig (5. fokon) nmikpp mdosthat a varzslatlatok hatsa - ha nem is j mgit hoz ltre, de legalbb a sajt feje utn varzsol... Ez all persze vannak kivtelek - lsd a lersokat.
Itt is rvnyes szably, hogy az elst kvet minden tovbbi 5. fok KP-ignye ktszeres.
Alapvarzslatok
A Szellemvarzs rszeknt ezt minden smn kitanulja.
Rolvassok
1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 9 KP, 4. foka 14 KP, 5. foka 19 KP. A leghatkonyabb varzslatok, ugyanakkor messze nem a legnagyobb hatalommal brk.
tkok - Terletre hat tkok
1. foka 5 KP, 2. foka 8 KP, 3. foka 14 KP, 4. foka 18 KP, 5. foka 25 KP. Az 5. fok 1-el emeli az tkok - Tmegre hat tkok kpzettsg fokt (max. 5. fokig).
tkok - Tmegre hat tkok
Lsd tkok - Terletre hat tkok. A kpzettsg 5. foka 1 fokkal emeli az tkok - Terletre hat tkok kpzettsg fokt (max. 5. fokig).
Tapasztalati ton ksztett varzstrgyak
A kpzettsg KP-ignye: 1. fokon 5 KP, 2. fokon 8 KP, 3. fokon 12 KP, 4. fokon 16 KP, 5. fokon 25 KP. A kpzettsg 5. foka alkalmass tehet nll trgyak ltrehozshoz, ehhez a KM engedlye kell, s csak ltez smnvarzslatot foglalhat ekkpp trgyba a smn.
Idz mgia
1. foka 6 KP, 2. foka 10 KP, 3. foka 15 KP, 4. foka 20 KP, 5. foka 29 KP. Nem kezd smnok elfoglaltsga...
Szabad mgia
1. fokon 3 KP, 2. fokon 6 KP, 3. fokon 9 KP, 4. fokon 18 KP, 5. foka 29 KP - de ekkor a karakter, amennyiben mr mshol is elrte az 5. fokot, sajt varzslatot kszthet (az 5. fokon ismert aspektus varzslatait alapul vve). Az gy alkotott varzslat mindig klnbzik a msik 5. fokos kpzettsg varzslataitl; a legjobb pldk a Msodik Trvnyknyv pldatrban tallhatak, ha tudsz a sorok kztt is olvasni...
Termszeti mgia
1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 12 KP, 4. foka 18 KP, 5. foka 20 KP.
llatszellem idzs
1. foka 4 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 9 KP, 4. foka 15 KP, 5. foka 20 KP.
Zotgejt (szimpatikus) mgia
KP-ignye megegyezik a Szabad Mginl lertakkal.
Maszkmgia
KP-ignye megegyezik a Szabad mginl lertakkal.
VARZSLI MAGASMGIA
ltalnos
1. fokon elmleti ismeretet jelent; 2. fokon mr az sszes olyan mozaikot ismeri, melynek hasznlatra kpes, valamint megtanulhat hatalmt meghalad, elre kidolgozott varzslatokat, melyek az adott iskola mozaikjait hasznljk 3. foktl hatalmt meghalad mozaikok elsajttsra is kpes. 4. fokon, mestereknt a mginak mr egyedi hatsokat is kpes elrni (plda erre Alyr nagyjelenete az Eltkozott Vidken, mikor Id- s Szimpatikus mgia kombincijval visszarngatta Tiert a kyr idkbl, ahov egy Idvihar reptette). 5. fokon kpes sajt mozaikok kidolgozsra; tovbb mgijt egyedi ksrjelensgek is fszerezik (pl. Alyr zld rni).
A 6. fokot elrt varzslk ezeket a mellkhatsokat is kpesek megcsapolni - Alyr rni pldul valsznleg nll vd- s tmadvarzslat-kombincik, melyeket tbbek kztt mgikus viadalokban hasznl. 5. fok egyszerre tbb mgikus kpzettsgben is elrhet, de a vlasztott iskolt kivve mindnek mr a 4. foka is 2x-es KP-igny (4. s 5. fokra csak 2x annyi KP kifizetsvel emelhetek), s a beavats jelentette elnyket sem lvezi a tovbbi iskolk mgijban elmlyl. (Habr volt mr plda szp szmmal arra, hogy egy varzslt tbb iskola mgijba is beavattak - gondoljunk Sonorra, aki mg a Tzvarzslk mgijt is kitanulhatta.)
Elemi mgia
Kalandoz varzslk legyzhetetlennek tn fegyvere. 1. foka 3 KP, 2. foka 7 KP, 3. foka 12 KP, 4. foka 19 KP, 5. foka 28 KP.
Termszetes anyagok mgija
A legtbb varzsliskola Alkmit is oktat a Termszetes anyagok mgijnak jobb megrtsrt; magas szint hasznlathoz elengedhetetlen mly ismerete. A kpzettsg 1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 13 KP, 4. foka 18 KP, 5. foka 24 KP.
Asztrlmgia
Alkalmazshoz elengedhetetlen az Emberismeret kpzettsg ismerete. Az Asztrlmgia beavatottja soha nem tanulja a Mentlmgia mesterfokt ki - egsz ms skon tevkenykedik. A kpzettsg els foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 12 KP, 4. foka 18 KP, mg 5. foka 28 KP.
Mentlmgia
Egy mentlmgus nem fanyalodik az Asztrlmgia hasznlatra; annak 4. szintjt mr nem sajttja el. A kpzettsg els fokon 5 KP, 2. fokon 8 KP, 3. fokon 13 KP, 4. fokon 18 KP, 5. fokon 26 KP.
Jelmgia
A jelmgia beavatottja egszen klnleges elnyt lvez a Jelmgit nem beavatottknt tanulkkal szemben - kpzettsgnek 2. foktl megtanulhatja a msok ell titkolt Vgrehajt Varzskr ksztsnek mdjt is. A kpzettsg 1. foka 5 KP, 2. foka 9 KP, 3. foka 14 KP, 4. foka 19 KP, mg 5. foka 29 KP - ekkor mr nll (br korltozott) rtelemmel br jelmgikus rajzok is elkszthetek.
Nekromancia
A stt tudomny... A nagyobb nyilvnos varzsliskolk kzl egyedl Doran vllalja fel a Nekromanciban elmlylni kvnk tantst. A kpzettsg KP-ignye megegyezik a Jelmgia kpzettsg megfelel fokainak KP-ignyvel. A kpzettsg 4. foktl kezdve a beavatott(!) nekromanta elsajtthatja a Boszorknymesterek idevonatkoz varzslatait is; 5. fokn mr ezeken is tllpve lthat neki sajt varzslatainak kidolgozshoz...
Idmgia
Az egyik legnehezebb ga a mginak. 1. fokon 6 KP, 2. fokon 12 KP, 3. fokon 16 KP, 4. fokon 24 KP. Az idmgusok szmra az 5. fok (35 KP) mr korltozott szabadmgia; tetszleges idmgikus hats ltrehozhat vele (megfelel MP-ignnyel), st, lehetv teszi Idmgikus ereklyk ksztst is!
Trmgia
1. foka 3 KP, 2. foka 9 KP, 3. foka 14 KP, 4. foka 18 KP, mg 5. foka 25 KP. 4. foktl a trmgiban beavatott karakter kpes idtll trkapuk gondozsra (karbantartsra), mg 5. fokon megprblkozhat kszteni ilyet - irrelisan magas MP-kltsg, elkszletek, s varzslsi id mellett (mindkt helysznt ugyanolyanra kell formlni, kell egy (szimbolikus) kapu, le kell vdeni az tjr bels terlett a kztes tereken prdl ...valamiktl, stb.)
Szimpatikus mgia
Egyszerbb, s viszonylag knnyen elsajtthat aspektus. 1. foka 3 KP, 2. foka 6 KP, 3. foka 10 KP, 4. foka 14 KP, mg 5. foka 24 KP. Az tdik fok hasznlatnak erejre csak a fldi prhuzam-mgikba vetett hit enged kvetkeztetni... (pl. szentek ereklyi, viaszbb-mgik, j vadszatot biztost szertartsok,... Lsd Frazer: Aranyg cm munkjt.)
Egyb mgikus mdszerek
Mivel mindegyike ltalnosan ismert s hasznlt mozaik, ezrt logikus, hogy a Magasmgia kpzettsg rszeknt kapjk, ne nll kpzettsgben.
Tabula Magica
A Tabula Magica rovatban j varzslatokat, mozaikokat, mgival kapcsolatos trvnyeket, szablyokat, ismereteket trunk az olvas el. Mieltt azonban belevgnnk , nem rt tisztzni nhny flrerthet krdst.
j varzslatnak eddig ismeretlen varzslat-mozaikot vagy j varzslat formulkat neveznk. A mozaikokat csak varzsl kasztak alkalmazhatjk - ugyanez igaz a mozaikbl szzerakot varzslatra is - mg a hagymnyos tipus varzslatokat a ms varzsl kasztoknak sznjuk. Persze kevs olyan varzslat akad, melyet tbb tbb klnbz kaszt is hasznlhat. Tbbnyire, amelyik hasznos az egyik kaszt tagjainak, az rtktelen a ms kasztbl kikerlknek. Egy adott varzslat lersban mindig megemltjk, mely kaszt (kasztok) tudomnyt bvti.
Hogyan tanulhatunk j varzslatokat?
Mindenkiben fellmerl a krds, Jtkosban s Kalandmesterben egyarnt, mint ahogy azt sem rt tisztzni, miknt jutott a karakter az ltala ismert varzslatok birtokba.
A M.A.G.U.S.-ban lert varzslatok egsz Yneven kzismertek - ezrt kaptak helyet a szablyknyvben. A karakter mg tanul veik alatt elsajtja hasznlatuk, megidzsk titkait. Mesterei tantjk r, kiolvashatja a a varzsliskolkban fellelhetmgival foglalkoz knyvekbl. A feledat persze hossz vek kitart munkjt, hosszas felkszlst, szmtalan eltanulmnyt ignyel.
Az ltalnosan ismert varzslatokon s mozaikokon kvl azonban ltezik szmos kevss ismert is. Ezeket knyvtarak flrees polcain porosod, jelentktelennek tetsz flinsokbl, mgusok elveszettnek hitt, elrejtett jegyzeteibl olvashatja ki a szerencss, de fleg kitart kutat. Kevesek mg ama ritka megtiszteltetsben is rszeslhetnek, hogy egye nagytuds mester maga oktatjka ket. Egyesek persze sajnljk a idt a kutatsra, k komoly sszegeket fizetnek egy-egy igretesebb nekltsz molyrgta reg ktetrt.
A jtkba a nagy tuds (magas TSz-) Karakterek arra is kpesek, maguk alkossanak j varzslatokat. Varzsl kasztak esetn a puszta tevkenysg mg nem jelent klnsebb szellemi nagysgot, hiszen a mozaiko segtsgvel brki brmikor megalkothat egy j varzslatot. Mgis a mi nyilvnval az egyiknek, lehet jdonsg, lehet tanulsgos a msiknak. gy aztn mozaikokbl sszerakot varzslatok lersa csak akkor kap helyet a mgival foglalkoz knvyekben, ha az tlet jszer, elmssge mltsre rdemess teszi. A cikk Varzsl Varzslatok cm rszben effle trkks megoldsokat tesznk kzz.
Jval rdekesebb a helyzet a varzslat-mozaikokkal. Mert bizony, a M.A.G.U.S.-ban arra is nylik lehetsg, hogy valaki j, eddig ismeretlen mozaikot talljon fel. Szgezzk azonban le ez risi s felelsgteljes munka, hiszen szmtalan sszefggsben kell tgondolni, hogy az j mozaik nem bortja-e fel a jtk egyenslyt. Ugyanakkor - s ez sem kisebb kihvs - bele kell illeszetni a Mgia rendszerbe s ideolgijba. A fenti nehzsgek a jtkszablyokban ekknt fogalmazdnak meg: j mozaikot csak mgus alkothat (azaz csak a KM), de egy mr ltezt brmelyik varzsl felhasznlhat, ha tanulmnyozta s mkdst megrtette.
Mieltt egy varzsl hasznlhatn varzslataiban az j mozaikot, elszr hosszasan tanulmnyoznia kell, megrtenie s elhelyeznie a mgia trvnyei kztt. Az erre sznt id K6 naptl egszen K10 htig hzdhat, attl fggen, hogy naponta mennyi idt fordt elmlkedsre a varzsl, s hogy tevkenysge mennyire zavartalan. Nem elhanyagolhat persze az sem, hogy milyen bonyolult az j varzslat-mozaik, s milyen intelligens a tudsra szomjas varzsl. A vglelges idtartamot - mindezek figyelembevtelvel - a KM szabja meg s a kocka pontostja.
Utols esetknt lssuk a hagyomnyos varzslatokat! Ezek varzslat formulk, utastsok arra, milyen varzsigket kell kiejtenie, milyen taglaejtseket szksges tennie a varzshasznlnak, ha lert mgikus hatst kvnja megidzni. Az utastsok pontos kvetsvel a varzslat mindenkppen ltrejn - ez esetben teht nem szksges teljessgben megrteni. Annyi mgikus alapismerettel minden varzshasznl kaszt tagjai rendelkeznek, hogy sajt kasztjuk tudsanyaghoz tartoz j varzslatokat mr nhny perces tanulmnyozs utn is tkletesen alkalmazzk, annyival azonban soha nem brnak, hogy ms kasztok varzslatatit is kpesek legyenekek sikeresen hasznlni.
j varzslat formult csak kzepesnl magasabb Tapasztalati Szint (6. TSz felett) karakterek alkothatnak, termszetesen csak sajt kasztjuk szmra. Ha Jtkos Karakter az illet, eltte konzultlni kell a Kalandmestervel. Az j varzslatnak mindenkppen illeszkednie kell a kaszt tudsanyagba, tovbb igazodnia kell a jtk egyenslyhoz s a KM elkpzelseihez. Radsul hosszas kutatmunka s elmlkeds kell emgelzze az els tapogatz ksrleteket - gy aztn a karakter csak olyan tmakrben alkothat j varzslatot, mely tmakr a kaszton bell is legkzelebb ll hozz (pl: Necromancia). A nem varzsl kasztak, elzetesen brmennyit elmlkedtek is, mgis csak tapasztalati ton dolgozzk ki varzslataikat, azaz nem mellzhetik a ksrletek. Egy, a mr ksrletezs stdiumba jutott varzslat vgs formuljnak megtallshoz ltalban K6 szm ksrlet szksges. Ezek sorn az ismeretlen erk kztt kutatva elfordulhat, hogy balul t ki a ksrlet. Ennek eslye alapesetben 25%. Ezt a krlmnyek cskkenthetik, vagy nvelhetik az albbiak szerint.
+1-10% a Karakter nem kszlt fel kellkppen
+5% 10 alatti Intelligencia esetn
- annyi % amennyi a karakter TSz-e
- 5 % 16 feletti Intelligencia esetn
Hogy a balaeset sorn mi trtnik, megsrl-e a ksrletez, vagy valaki msra hoz-e bajt, azt lehetetlen lenne itt meghatrozni. Ehhez ismerni kell a kidolgoz szemlyt, a krlmnyeket, s elssorban persze a varzslat termszett. Az esemnyek pontos alakulst teht a KM fantzijra bzzuk egyetlen megktssel: a hallos kemenetel eslye mindssze 5%.
Termszetesen a kidolgoznak brmikor jogban ll abbahagyni a ksrletezst, ha gy tli tl nagy a kockzat, hiszen pontosan tudja hny ksrlet ll eltte a sikerig, s milyen erk titkai prblja kifrkszni.
Varzsl Varzslatok
"A mozaik mgia a vgtelen lehetsgek kimerthetetlen trhza. A ma mr kzhelyszmba men mondat elsknt egy Gestor fantomnven alkot mgia filozfus letmvben, a Magiconturban hangzik el. Htkznapi megfogalmazsa mly igazsgot hordoz - ezrt vlhatott a varzslk nemzedkeinek jelmondatv. Az lltst - br nem ignyel bizonytst - az albbiakban nhny klns varzslattal igyeksznk altmasztani.
Az albbi varzslatok, br sokflk, egy vonsukba hasonlk: a mgia trvnyei kzt ttong rseket, kiskapukat hasznljk ki. Elsdleges hatsuk ltalban jelentktelen, kizrlag mellkhatsaik miatt alaklamzzk a varzslk.
Megfkezs
Mana-pontok: 24 Mp
Erssg: 14E(7SF)
Sebzs: -
Varzsls ideje 3kr+1szegmens
Hattv: 20 lb
Idtartam: 8 kr
Mgiaellenlls: -
Felhasznlt mozaikok Elemi Er Teremtse, Aura formban -14 Mp(70 Kg)
Idmgia perc - 10 Mp
A lgies ellenfl - mg ha rendelkeznk is mgikus fegyeverrel, mely sebet ejt rajta - komoly prbattelt jelent. plteke belsejben, szk folyoskon szinte srthetetlen, hiszen brmikor eltnhet, a falakban, ahov nem kvethetjk. A Megfkezs varzslat ebben nyjt segtsget.
A varzslat a mgia trvnyeinek egyik ismert, de gyakran elfelejtett kiskapujt hasznlja ki. Nevezetesen: a lgies lnyrl azonnal lebomlik az Aura forma, ha abba selemet - kvetkezeteskpp Paraelemet is - foglalunk. Nem igaz azonban mindez az Elemi Erre - Elemi Er Aurval lgies teremtmny is vezhet. Csakhogy az Elemi Er anyagknt ellenszegl a neki tkz trgyaknak: a falaknak is, melyeken az illet thatolni kvn. Hiba libben t ellenfelnk ksrtetknt a falon, az Aura lelasstja, nagyobb erssg esetn meg is fkezi.
Minl ersebb az Aura, annl inkbb fkezi viseljt, hiszen annak annl nagyobb erfesztsbe kerl legyrniu az Elemi Er ellenllkpessgt. Ha az Er slymegtart kpessge elri vagy meghaladja az illet testslyt, az ldozat nem kpes tbb thatolni a falakon. Ha kevesebb, akkor arnyosan lasstja a mozgst minden alkalommal, mikor brmilyen anyagon kvn thatolni. Ha a slymegtart csak fele a testslynak, akkor a haladsi sebessg is a felre cskken, ha harmada, akkor kt-harmadra, ha negyede, akkor hrom-negyedre.
Nem szabad azonban megfeledkeznnk a varzslat elsdleges hatsrl sem: az Elemi Er Aura vdi viseljt, akrha pncl lenne. Nagy ersts esetn ez komoly SF-t jelenthet. Tancsos ht alaposan megfontolni, megri-e hasznlni a varzslatot, vagy sem.
Kd
Mana-pontok: 1 Mp
Erssg: 1 E
Sebzs: -
Varzsls ideje: 3 szegmens
Hattv: 20 lb
Idtartam: mg el nem oszlik
Mgiaellenlls: -
Felhasznlt mozaikok: Teremts - 5 Mp(1 Kg)
A Teremts mozaik sajtos felhasznlsa. A mozaik segtsgvel a varzsl egyszer sszettel anyagokat teremthet, ha sszettelket ismeri. Ki ne tudn, mibl ll a kd? Jelen esetben az sem problma, hogy a teremtett anyag nem meghatrozott formban, rgknt, tcsaknt, felhknt jelenik meg. Mivel a kd slya elenyszen kevs, ezrt mr nhny mana-pontbl is risi mennyisgben llthat el.
A varzslat hatsra 10 mter sugar krben sr kd keletkezik, melyben senki sem lt egy mternl messzebb. A kdfelh alapesetben 10 percig egytt marad, csak ennyi id alatt oszlik el oly mrtkben, hogy megszntnek lehessen tekinteni. Termszetesen ritkulsa folyamatos, nem egyik pillanatrl a msikra trtnik. A szl, klnsen az ers szl gyorsthatja a folyamatot, amely gy akr egyetlen kr alatt is lejtszdhat.
Rombols
Mana-pontok: 68 Mp
Erssg: 1 E
Sebzs: 15k6
Varzsls ideje: 1 kr
Hattv: 20 lb
Idtartam: 3 prc
Mgiaellenlls: -
Felhasznlt mozaikok: Trkapu - 68 Mp
A varzslat hosszas elkszletet ignyel. Elszr is a varzslnak ksztenie kell egy kisebb, de kellen ers trgyat, melyre maradandan felrja a Zna Varzsjelt. Ezutn kihajzik a tengerre s a mly vzbe hajtja az elksztett holmit.
Ha a ksbbiek sorn brmikor trkaput nyit a tengerfenekre sllyedt Zna Varzsjele mell, hihetetlen puszttst vgezhet a vz segtsgvel. Elegend a trkapu msik oldalt a kiszemelt ptmny, hegy, vagy elsprni kvnt hadsereg fel fordtania, majd megnyitni a kaput. A tengerfenkrl irtzatos nyomssal s sebessggel fog tmleni a vz , mely vrakat kpes percek a alatt elsprni. A varzslnak egyedl arra rdemes gyelnie, hogy s trsai ne kerljenek a vzsugr tjba, illetleg, hoy az elfoly ne ragadja el ket is. ppen ezrt a varzslatot ltalban hegytetn llva, a domboldal irnyba fordulva szoksos alkalmazni.
Hasznos gyakorlati tmutatsknt kzljk, hogy a vzsugr megkzeltleg olyan tvolsgig hatol el, amilyen mlyen nyugszik a Zna Varzsjel a tengerszint alatt.
Jelmgia
"A jelek mgikus formulk, a mgikus energia anyagba rgzlt megnyilvnulsai. Meghatroz tulajdonsguk nem az anyag, amelyre rjk ket, hanem a forma, a rajzolat vonalvezetse. A jelek teht, br nem brnak anyagi minsggel, mgis az anyag egy vltozatt jelentik, hiszen a forma, a klalak egedl az Anyagi Vilgban meghatr |