magus oldal
magus oldal
Men
 
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
magus. kellkek(is lehetnek)
KALANDMODULOK: Ez a dungeon 2.-3. szint– karaktereknek k‚sz�lt, 4-6 f‹re. Az alap a World of Greyhawk dobozban tal lhat meg. H tt‚r a DM-nek. Perrenlandot a Yatil Mountains veszi k”r�l. Egy tj r van d‚lre Ket fel‚, ‚s egy keletre Veluna fel‚. Egy kir lys g, ami t”bb ‹shonos t”rzset foglal mag ba. Fizet‹eszk”z�k a r‚z, amit a hegyekben b ny sznak. A rezet id‹nk‚nt elsz lltj k Velun ba, ahol becser‚lik ‚lelmiszerre, stb. Azonban tz hete nem ‚rkezett r‚z Highfolk v ros ba. H rom karav n teljesen megsemmis�lt, az embereket le”ld”st‚k, a r‚z ‚s az egy‚b kincsek elt–ntek. A harmadik karav nt 24 katona ks‚rte, de ‹k is meghaltak. M s utazk is mentek Schwartzenbruin ‚s Highfolk k”z”tt, nemegy- szer nagyobb ‚rt‚kekkel, de kisebb ks‚rettel, mint a r‚zsz lltm nyok, de semmi k�l”n”set nem tapasztaltak. Az t a Velverdyva River ment‚n vezet egy m‚ly kanyonban. Id‹nk‚nt vezetnek ki bel‹le kisebb el gaz sok, de azok vagy bevisznek a hegyekbe vagy kis emelked‹ ut n hirtelen szakad‚kba torkollanak. T”rt‚net�nk el‹tt h rom hnappal egy d‚monfatty megsz”k”tt az Abyssbl, cirka a 12. szintr‹l. Elhat rozta, hogy itt, a Prime Materialon fog ‚lni. Mindezt tette a szint uralkodj nak enged‚lye n‚lk�l. Az, mikor megtudta, hogy mi t”r- t‚nt, a d‚mon tud s nak nagy r‚sz‚t visszatartotta, mg a d‚mont hagyta futni. Syan (nevezz�k nev‚n a bajt) miut n megjelent itt, a Yatil Mountains l b n l, els‹ dolga volt, hogy az Abyssban visszatartott tud s t visszahozza. Nem j”tt �res k‚zzel, hozott (lopott) mag val egy g”mb”t, amivel minden ‚l‹l‚nyt bizonyos fokig lehet kontroll lni. Megtal lta Highfolkban Raniust, a b”lcset, akin ki is prb lta, ‚s az el rulta neki, hogy hogyan lehet a tud s t visszaszerezni. Van a hegyekben egy hely, amit a Tud s Ktj nak is hvnak. Ide kell beledobni egyszerre azt, ami az illet‹nek el van rendelve. Ez Syannak egymilli r‚z. M‚g azt is el rulta hogy ezt a helyet Clonoc, egy id‹s r‚zs rk ny ‹rzi. Ut na Raniust Syan meg”lte. Elment, felkereste Clonocot, majd a g”mb segts‚g‚vel gy-ahogy a hatalm ba ker- tette (l sd k‚s‹bb). Ezut n minden arrafel‚ men‹ r‚zsz lltm nyt legyilkoltatott Clonoccal, majd a rezet odahordatta vele. M r hatsz zezret gy–jt”tt gy ”ssze. A party bemes‚l‚se lehet olyan ton hogy -Schwartzenbruinban (vagy Highfolkban) megbzz k ‹ket, hogy legyenek egy r‚zsz lltm ny ks‚r‹i... -a party valamelyik tagja ismerte Raniust, ‚s a fiv‚re megbzza ‹ket, hogy keress‚k meg a gyilkos t... -a party valamelyik tagja a Highfolki Kalandorc‚h tagja, ‚s megbzz k, hogy n‚zzen ut na, hogy ki a gyilkosa a harmadik karav nnak, mivel n‚gy C‚htag is meghalt abban a karav nban... -neadj(valamelyik)isten tal lkoznak Clonoccal a Yatil l bain l... -a party valamelyik tagja a Tolvajc‚h tagja, ‚s kap egy f�lest, hogy egy b”lcs meghalt, le van z rva a szob ja, ‚s teli van kincsest‚rk‚pekkel.. -ha van highfolki (v. perrenlandi) sz�let‚s– a partiban, hallhatta eset- leg azt, hogy Schwartzenbruin nem k�ld p‚nzt, h borra k‚sz�l, etc. elk�ldik kiderteni, hogy mi az igaz az eg‚szb“l... Helyler sok -Ranius h za Ha Ranius fiv‚re tj n (vagy m s mdon) be tudnak jutni a b”lcs szob j ba, akkor a k”vetkez‹ dolgokat lehet ott tal lni (a h z le volt pecs‚telve): 1. el‹t‚r egy egyszer– helys‚g k‚t sz‚kkel, fogasokkal. 2. folyos 3. konyha h ts bej rval, szint‚n lepecs‚telve 4. kamra benne n‚mi ‚lelem egy olyan k‚t hnapra 5. h lszoba 6. vend‚gszoba, a sz‹nyeg k”zep‚n barn s folttal, mintha meg‚gett volna. Syan innen kontroll lta a b”lcset, ut na innen ment t meg”lni ‹t. Raniusnak ekkor volt ideje azt a n‚h ny sort paprra vetni. 7. f�rd‹ 8. k”nyvt rterem NINCS benne m gikus k”nyv. T‚nyleg van benne ”t-hat kincset br zol t‚rk‚p, de azokat kifosztott k m r ‚vekkel ezel‹tt. Nagy r‚sze ilyen "A L‚t rejtelmei", "Az r, mint vals Semmi", "Hal lon innen, ‚leten tl", vagy Lord Poleander be nem fejezett k”nyve, az "Ork-f”ldi naplm". Ezeken kv�l m‚g a mag nlevelez‚se van k”tegelve k”nyv form ban. 9. dolgozszoba az asztalon mindenf‚le sz‚tszrt papr, dulakod s nyoma az eg‚sz szob ban. Az asztal mellett a f”ld”n t”bb papr (l sd ad&d2-1.gif) ezekb‹l csak a 4. ‚rdekes, meg valamelyik k”vetkez‹ dungeon alapja a 7. 10. W.C. -Clonoc barlangja (l sd ad&d2-2.gif) Ez a barlang a Velverdyva menti kanyon fel‚t‹l indul egyik lejt‹s szakad‚k- ban van, kb. 2 km-nyire az ttl. 1. Az el‹barlang. Clonoc itt szokott tany zni, ill. s�tk‚rezni, ha semmi dolga sincs. Most �res. 2. A t‚li f‚szek. Mint fent, csak t‚len. 3. Clonoc kincsesbarlangja a Tud s Ktj val. A kincsein kv�l (amiben nincs r‚z) a k”vetkez‹k vannak: 4 b“rp nc‚l(emberm‚ret), 2 chain mail(emberm‚ret), 1 plate mail(elfm‚ret) 2 karra akaszthat pajzs, 1 banded mail(gnmm‚ret), 3 l ndzsa, 2 bastard sword, 24 t“r, 8 ork sisak, 6 short sword, 1 ork harci lobog (8 kbor ork megt madta Clonocot), egy lovagi lobog (Clonoc egyetlen bar tj ‚), egy krist lyt�k”r(400 gp), 9300 gp, 3000 pp, egy potion of Cairaudiance, egy Elixir of health, ‚s egy potion of human control (dwarwes). A fegyve- rek 5 short sword ‚s az egyik l ndzsa kiv‚tel‚vel quality fegyverek (+1 to hit). A p nc‚lok nem min“s‚gi p nc‚lok, de haszn lhatak. Ezenkv�l itt van Syan is, a g”mbbel egy�tt. A k”vetkez‹t lehet l tni: egy h roml b, kb 1m magas llv nyon egy 30 cm tm‚r‹j– g”mb van. El“tte ll egy 1.40 magas humanoid alak, csak diszkr‚t farokkal (60 cm), k‚kes- sz�rke szn–, a l bain kicsit pikkelyes. Szorosan a g”mb el“tt ll, t- ”leli azt, ‚s a fej‚t a g”mbnek nyomja. Szem‚lyler sok Clonoc (Draco Cames Stabuli) Jl kifejlett, kicsit id“s r‚zs rk ny. Ha ‚pp nincs kontroll lva minden- f‚le g”mb”k ltal, akkor ‚pp a Tud s Ktj nak rz“je. Viszonylag bar ts - gos, nem idegen t“le egyik-m sik ember bar ts ga sem (olyan tizen”t‚vente ismerkedik meg eggyel). Szereti a fejt”r“ket, szereti a b”lcsess‚geket. AC:0 Mbase:9"/24" HP:45 #AT:3 Dmg/att:D4/D4/5D4 SpecDef:magic SpecAtt:BreathWeapon:8D4(16D4) Int:16 MR:no Al:CG Size:L(12m test 10m farok 6m nyak+fej) THAC0:9 A lehellete savas, mar g z, ami 16D4 lenne, de ha tal lkoznak vele, akkor m r az aznapi h rom fj s n egz f‚lnapja tl van, ‚s m‚g nem j”tt el az ideje a k”vetkez“ h romnak, de “ er“lteti, ez‚rt csak ennyi. Tud 3-1. szint–, 3-2. szint– ‚s 1-3. szint– var zsli var zslatot. Syan Gyeng‚n fejlett d‚monfi. Cirka 1m 40cm magas, k‚kessz�rke b“r–, hossz farkas jsz g. Ha ‚pp nem a g”mbbel van elfoglalva, akkor szer‚ny vil g- hdt tervei vannak. Igen agresszv. AC:2 Mbase:16" HP:35 #AT:4 Dmg/att:D3/D3/D4/D4 SpecDef:yes SpecAtt:no Int:17 MR:25% Al:LE Size:M (1.4m) THAC0:14 Szr-v gfegyverek csak negyedsebz‚st okoznak rajta, zzfegyverek f‚lsebz‚st, m gikusak +2-t“l teljes sebz‚st. Ezenkv�l ALTER SELF at will. Ha ‚rzi, hogy vesz‚lyben van, akkor elereszti Clonocot a g”mb fogs g bl, ‚s megprb l valaki m st a hatalm ba kerteni. Optimus Ranius fiv‚re. Szint‚n Highfolkban lakik, ‚s meg szeretn‚ tal lni ”ccse gyilkos t. Highfolk V rosi Tan cs nak a tagja. Egyed�l ‚l, 67 ‚vesen. Kicsit kopaszod, olyan 150cm magas. Szint‚n b”lcs. AC:10 Mbase:8" HP:7 #AT:1 Dmg/att:D4 SpecDef:no SpecAtt:no Int:17 MR:no AL:NG Size:M THAC0:19 Abszolt nem harcos fajta, de v‚dekezni a csal di t“rrel tud. Zsoldosok Ha a r‚zsz lltm nnyal mennek, akkor tal lkoznak vel�k. Egyszer–, h‚tk”znapi katon k. semmi k�l”nlegessel. AC:5 Mbase:10" HP:10 #AT:1 Dmg/att:D8 SpecDef:no SpecAtt:no Int:8 MR:no AL:NG Size:M THAC0:19 Fegyverzet�k egy chain mail, egy long sword, ‚s hossz j harci nylvesz- sz“kkel. Perrenlandi sz�let‚s–ek. Ha s rk nyt l tnak, 60% es‚llyel futnak. Szem‚lyes vagyon D4 arany, 3D100 r‚z, D4 ‚kk“ D100 r‚z ‚rt‚kben. Kocsisok Mint fent, csak nincs fegyver�k, ‚s ha s rk rnyt l tnak, biztosan futnak. Szem‚lyes vagyon 2D4 arany, 2D100 r‚z, D3 ‚kk“ D100 r‚z ‚rt‚kben. Tisztek k hivat sos katon k, a perrenlandi udvar katon i, tiszti rangban. A r‚z- sz lltm nynak “k a vezet“i. AC:2 Mbase:10" HP:25 #AT:3/2 Dmg/att:D8+2 SpecDef:no SpecAtt:no Int:12 MR:no AL:NG Size:M THAC0:16 Lev:3.fighter Fegyverzet�k egy plate mail, pajzs, egy long sword, ‚s hossz j harci nylvessz“kkel. Perrenlandi sz�let‚s–ek. Ha s rk nyt l tnak, 40% es‚llyel futnak. Szem‚lyes vagyon D8 arany, 3D100 r‚z, D4 ‚kk“ D100 r‚z ‚rt‚kben. G”mbler s A g”mb er“sen m gikus. Gyenge tudattal rendelkezik. Ha valaki nekinyomja a fej‚t a g”mbnek, egy egp rbaj ut n haszn lhatja azt. Ha elveszti a p r- bajt, akkor 5% INT -D8 permanensen ‚s el jul D4 napra 15% INT -D4 permanensen ‚s el jul D4 napra 20% INT -1 permanensen ‚s el jul D4 napra 60% el jul D4 napra. A g”mb egja 16. Ha megnyerte, akkor tud Creature Control-t. Ez azt jelenti, hogy 6 Km-en bel�l l‚v“ egy teremtm‚nyt, ami nincs Demigod vagy God st tuszban, ‚s a haszn l egja legal bb eggyel nagyobb, akkor tudja kontroll lni. Ha az eg egyenl“, akkor a teremtm‚ny minden turnben dob egy ment“dob st m gia ellen (+ment lbnusz), egy k”rre el jul,‚s ut na azt csin l amit akar. Ha a termtm‚ny egja a nagyobb, akkor a g”mb haszn lja D4 napra el jul. Tudni kell... -Syan ‚s Clonoc egja egyenl“ (35) -Az eg az INT+WIS+LEVEL(HD). -Az egp rbaj gy n‚z ki, hogy mindk‚t f‚lnek kisz molj k az egj t, ut na dobnak egyet-egyet hszoldalval. A kisebbet dobottnak le kell vonni az egj bl a k�l”nbs‚get, ‚s jra dobnak. Az veszti el, akinek el“bb fogy el az egja. Mindez m sodpercek alatt zajlik. -Clonoc gy–l”li a g”mb”t, ‚s szeretn‚ elpuszttani. A g”mb sorsa: hat oldalrl egyszerre meg�tni egy nemm gikus, egy +1-es, egy +2-es... egy +5-”s buzog nnyal. M sk‚pp nem lehet. -Clonoc lakhely‚t ismeri Optimus. -Ha a barlang fel‚ k”zeltenek, akkor Clonoc, ha ‚pp ura mag nak, akkor segts‚get k‚r, ‚s megprb l elmenni min‚l messzebb a partitl, ha nem, akkor pedig t mad s k”zben folyamatosan bocs natot k‚r, ‚s felszltja a partit, hogy minden r‚zk‚szlet‚t rakja le, k�l”nben... A h la a megbz r‚sz‚r“l teljesen a DM-re van bzva. Clonoc r‚sz‚r“l is, de a g”m- b”t nem adja. Esetleg csin l a karakterek bal k”ny�ke f”l‚ egy 5 cm tm‚r“j– tetov l st, ami egy �sszeg”mb”ly”d”tt s rk nyfik t br zol. Csak s rk nyokra ‚s k”vet“ikre van hat ssal: good s rk nyoknak a reakcija az, hogy a karakter fel‚ ellens‚gesen m r nem viszonyulnak, t”bb‚-kev‚sb‚ a szavait is elhiszik, valamennyivel t”bbet engednek meg nekik, mint az tlagembernek. Evil s rk - nyok azonnal t madnak a tetovls lttn, brmilyen helyzetben vannak. XP(?) ? Kb.2500/f nem tbb. J szrakozst mindenkinek... Tobba Secnir Ez a dungeon 4-6 karakternek 1-2. szintig k‚sz�lt. Greyhawk vil g n j tszdik, de kis talakt ssal haszn lhat m sutt is. K‚sz�lt az AD&D Second Edition alapj n 1992. VI.-VII. hnapban. H tt‚r a DM-nek. A t”rt‚net kezdete el“tt n‚gy hnappal Lupfalv ban, egy kis tparti faluban a Vesve Forest hat r ban megjelent egy b‚k‚s troll, "aki" letelepedett a falu melletti dombokban, ‚s id“nk‚nt lej rt a faluba fosztogatni, vacsor zni. A falu laki egy-k‚t hnapig t–rt‚k, ut na elmentek Veluna Citybe segts‚get k‚rni. A Szv Lovagjainak Lovagrendje el is v llalta ezt a nemes feladatot, azonban mire oda‚rtek, a troll a Lovagok hr‚re lel‚pett. A Szv Lovagjai m‚g ott ma- radtak k‚t h‚tig, ut na elmentek. A troll az ‚hs‚gt“l mardosva m r alig v rta, hogy elmenjenek, ut na visszat‚rt a lovagok ltal feltrt barlangj ba, ‚s ott folytatta, ahol abbahagyta. A falu n‚pe bel tta, hogy gy nem sokra mennek, ‚s a falu k‚t ”regje bement Highfolk v ros ba. Felkerest‚k a helybeli KalandorC‚het , ‚s megbzt k “ket, hogy int‚zz‚k el a trollt. K‚tezer aranyat aj nlottak fel erre a c‚lra. ™t nappal azut n, hogy haza‚rkeztek, megjelent egy t”rp, aki k”z”lte, hogy a Highfolki Kalandorc‚h k�ldte, merre lakik a troll? Megmutatt k neki, a t”rp elment. Meg”lte a trollt, el‚gette, majd a hamvait vzbe szrta. Mikor visszament a falusiakhoz, ‚s k‚rte a p‚nzt, azok azt mondt k, hogy mutassa meg nekik a trollt, k�l”nben nem fizetnek. A t”rp tkozdott, fenyeget“dz”tt, de nem ‚rt el vele semmit. D�h”sen ment vissza a KalandorC‚hhez, de ott azt mondt k , hogy gy szlt a meg llapod s, hogy utlag fizetnek a falusiak. A t”rp egyenesen “rj”ng”tt, de nem tudott semmit sem tenni. A C‚hn‚l tett l togat s t v‚gign‚zte egy gnm kalandor is, ‚s k‚t nap mlva felaj‚nlotta a segts‚g‚t a t”rpnek. �pt a troll barlangj ban egy s rk nyt, ‚s addig sarcolj k a falusiakat , amg ki nem fizetik a k‚tezer aranyat, plusz a s rk ny ‚pt‚si k”lts‚geit, plusz ”tsz z arany r‚szesed‚st neki. A t”rp el“sz”r h�mm”g”tt, hogy ez a falusi- ak becsap sa, meg ilyenek, ut na bel tta, hogy m sk‚pp nem igaz n fog p‚nzt l tni a dologbl gyhogy belement a dologba. K‚t h‚t alatt ”sszeszedt‚k a s r- k nyhoz val dolgokat ‚s tov bbi k‚t h‚t alatt meg is ‚ptett‚k azt. Ut na el- kezdt‚k riogatni a falusiakat, ‚s rendszeresen k‚t-h romnaponta h romsz z ara- nyat, plusz ‚lelmet k”veteltek a megr‚m�lt falusiaktl. Azok meg hordt k, ahogy illik. A k‚t ”reg jra elment a Szv Lovagjaihoz, de azok kinevett‚k “ket, mondv n, hogy el“sz”r troll, most s rk ny, legk”zelebb d‚mon lesz, hagyj k “ket b‚k‚n. Ezut n a k‚t ”reg elment Highfolkba, ‚s megbzta a KalandorC‚het, hogy pusztts k el a s rk nyt, felaj nlanak n‚gyezer aranyat erre a c‚lra, ‚s oda is adt k a C‚hnek ezt az ”sszeget. Majd hazat‚rtek. Megbzat sok... -lehet, hogy a karakterek valamelyike a C‚h tagja... -lehet, hogy a karakterek valamelyike a falubl sz rmazik... -lehet, hogy ”sszetal lkoznak a k‚t ”reggel ton hazafel‚... -lehet, hogy az erd“ben tal lkoznak az adt cipel“ falusiakkal... K”rnyezetler sok: Lupfalva a Vesve Forest ‚s a Vhyestil Lake partj n ter�l el. Kb. n‚gyezer lakosa van, hal szatbl ‚s fakitermel‚sb“l ‚lnek meg. A f t Crackportban adj k el, mg a halat Highfolkban. A Vesve Forest elfjeivel semleges viszonyt alaktottak ki, maga a falu Highfolk fennhats ga alatt van. A falunak van ”t br ja, vit s esetekben “k az t‚lethozk. �ghajlata D ni ‚nak felel meg mind h“m‚rs‚kletben, mind ‚ptkez‚sben. �rv‚nyes fizet“eszk”z”k a r‚z ‚s az arany. A falusiak nagyon meg”r�lnek a kalandoroknak, ell tj k “ket minden jval, amg azt nem mondj k, hogy igen elv llaljuk. Ut na m r k”vetelik, hogy ”lj‚k meg a s rk nyt, mert ez a "k”teless‚g�k" ez‚rt a p‚nz‚rt. Ha valamilyen ton-mdon visszaj”n a parti, hogy meg”lt�k a s rk nyt, akkor a falusiak megk‚rik, hogy mutass k meg a csontokat. Ha felmutatj k a fav zat, vagy a b“r”ket, vagy elmondj k, hogy el‚gett‚k, akkor a falusiak vagy elmondj k, hogy nem hiszik el, hogy meg”lt‚k, ez‚rt nem fizetnek, vagy pedig elhalmozz k “ket aj nd‚kokkal, azt mondj k hogy pihenjenek egy-k‚t napig, addig amg ”ssze- szedik a p‚nzt. Ezalatt a k‚t ”reg elmegy Highfolkba a C‚hbe, ‚s visszak‚rik a p‚nzt, mondv n, hogy rtul becsapt k “ket, ”sszevissza hazudoznak, kavarnak. Szval nem fognak fizetni a partinak SEM. A k‚t vari ci, hogy nem fizetmertnem”lt‚ktekmeg illetve a pihenjetekn‚gy”that- napotut namenjetekac‚hbeap‚nz‚rt 50%-50% es‚llyel bukkan fel. A "s rk ny"barlang egyr nyi j rf”ldre van a falutl szaki ir nyban, a t partj n. A s rk ny maga f bl ‚s llati b“r”kb“l k‚sz�lt. Mivel a gnm ‚s a t”rp retteneteset akart csin lni, ez‚rt a s rk ny k‚tfej– lett, ‚s a b“r”k gyenge min“s‚ge miatt enyhe citroms rga sznezetet kapott. A falusiak csak a barlang sz j ig szoktak beme- r‚szkedni, ‚s onnan figyelnek, ahogy az " t�zet fj"(Potion of fire breath), vagy �v”lt”zik(Audible glamer +szcs“). N‚ha a gnm a falusiak t vozta ut n Alter Selffel sz rnyat n”veszt mag nak, m. d‚moni br zatot vesz f”l, ‚s a ha- zafel‚ tart falusiak felett rep�l egy darabig. -1. Lapos sk ter�let. Itt ‚gette el a t”rp a trollt, a ter�let fel‚ig j”n ki a s rk ny. Ide rakj k ki a falusiak az adt. Kb. 15m x 10m -2. A troll volt barlangbej rata. Napk”zben itt van bent a s rk ny. 2m x 6m -3. A barlang. Itt lakik a t”rp ‚s a gnm. Kb 15m x 15m -4. Egy titkos kij r. Itt l‚pett le a troll, ‚s ha musz j, a t”rp ‚s a gnm is itt fog. Kb 1m sz‚les -5. Szell“z“k�rt“. Kb. 40 cm tm‚r“j–. -6. Felj r az 1.-re. Mivel az t a tparton megy, ez‚rt fentr“l kiv lan be lehet l tni az utat. A s rk ny igen ‚leth–re siker�lt. A mozg sa is olyan, mint egy valdi s rk ny‚. Akkor lehet ‚szrevenni, hogy valami nem stimmel, ha k‚tszer eltal lj k, lehull a v z egy darabja, ‚s l tni alatta a fav zat. Ha meg llnak ‚s megad sra szlt- j k fel a bent lev“ket, akkor 85% es‚ly van arra, hogy t rgyalnak a partival. �pesz– besz‚lget‚s eset‚n az sem lehetetlen, hogy kit lalnak a partinak. Ha izomszag a parti, akkor a t”rp feltartja a partit, mg a gnm pakol, ‚s el tudnak menek�lni. Sz‚tszr m‚g egy olyan k‚tsz z aranyat, h tha feltartztatja ezzel egy kicsit az �ld”z“ket. Karakterler sok -Kelth Breakstone 3. szint– fighter Str:16 Dex:16 Con:17 Int:12 Wis:11 Chr:14 AC:1 Mv:6 Hp:27 #Att:1 Dmg:fegyver +1 Al:C.G. THAC0:17 Items: Plate mail armor, Battle axe+1, 4 dobt“r,3 �veg szentelt vz, 3800 gp, t–zszersz m, 7 f klya, 12 m k”t‚l, egy ez�st pecs‚tgy–r– 42 gp ‚rt‚kben(ezen a Breakstone csal d cmere van), v ltruha, sz�rke k”peny, batyu. -Chubbukoku 3. szint– illuzionista Str:14 Dex:17 Con:15 Int:17 Wis:13 Chr:15 AC:7 Mv:6 Hp: 12 #Att:2 Dmg:fegyver SA:spells SD: spells Al:N.G. THAC0:19 Items: T”lgyfabot, egy aranygy–r– amethisztekkel kirakva(85 gp ‚rt‚k–), egy oldalt ska, egy Boots of varied tracks, 3 �veg(Fire Breath potion van benne, ebb“l fjja a s rk ny a t�zet), 1200 gp, 45 sp, 160 cp, egy feh‚r utazk”peny, 2 dobt“r, 2 t“r, egy k”nyv benne var zslatokkal. K”nyv: 1.sz.Audible glamer Illus/Phantasm Nystul's m. aura Illus/Phantasm Phantasmal force Illus/Phantasm Detect magic Divination Read magic Divination Armor Conjuration Color spray Alteration Charm person Enchantment 2.sz.Hypnotic pattern Illus/Phantasm Whispering wind Illus/Phantasm Detect evil Divination Alter self Alteration Glitterdust Conjuration A k”nyv 32 oldalas, teh t m‚g van benne 14 �res oldal. Chubbukoku be tud ta- nulni k‚t els“ ‚s egy m sodik szint– var zslatot, plusz mindegyik szintr“l egy Illusion/Phantasm spellt, teh t 2+1,1+1. A SRKNY f bl k‚sz�lt, llati nyersb“rb“l k‚sz�lt. A gnm tervezte, ‚ptette meg. Bel�lr“l lehet mozgatni, a k‚t fej‚ben vannak a karok, illetve k‚t sz‚k. A sz‚kben �lve ped lokat kell tekerni, ‚s ek”zben a karokkal ir nytani a fejek mozg s t, illetve a test mozg s t. Ha ketten �lnek benne, akkor a move base=3, #Att:2 (a k‚t feje), Dmg:2D4 +2(fejenk‚nt), Speed factor: 9 THAC0=20. Bel�l akkora, hogy egy t”rp k‚nyelmesen elf‚r benne. 75% es‚ly van arra, hogy a gnm az orr n kereszt�l kifj egy Potion of fire breath-t. J szrakoz st mindenkinek... TobbaSecnir A "Troll Hd" egy AD&D® mini-kaland egy 3-6, 2-4 szint, tagokbl ll jtkosoknak (kb. 12 a szintek sszeadva). A DM-nek Nhny httel az utn, hogy a helyi gnm kln szmzte az egyik tagjukat, Ultio Avaritia-t, mert azt tervelte, hogy ellopja a kln kincst, amit a kzel mltban talltak. Bntetsl, a kln vnjei szmztk t 20 vig. A bns gnm elhagyta csaldjt, s azt tervelte, hogy majd megmutatja nekik, s hogy majd gazdagon s hresen fog hazamenni. Miutn Ultio elment, nhny napra r tkelt egy hdig. Mikzben a hd mellett pihent, figyelte, ahogy a psztor a hd fel tereli az llatait. Hirtelen egy nagy tlete tmadt a gnmnak. Amg a fk kztt elbjt, Ultio egy spectral forcet alkalmazott, s ltrehozott egy illzit, ami egy ris trollt brzolt, ahogy ppen kimszik a hd all, s vmot kvetel a psztortl. A megrettentett psztor a trollnak adta az ebdjt s mg nhny rmt, s vatosan, meghunyszkodva tvezette a nyjt a hdon. Amg Ultio a szerencstlen ember ebdjt ette, kzben azon trte a fejt, hogy mennyi pnzt krjen az thalad psztoroktl, s a tbbi embertl. Minden alkalommal, mikor valaki a hdnl jrt, s t akart ott kelni, a gnm a mgikus kpessgei segtsgvel egy szrny alakjt idzte, s ez a szrny megfenyegette az thaladt, hogy hogy ha nem fizeti ki a hd-vmot, akkor kegyetlen s fjdalmas hallt fog halni. Szegny embereknek nem volt ms vlasztsuk, knytelenek voltak fizetni. A legkzelebbi hd innen tbb mrfldre tallhat. Az a pnzmennyisg, amit a psztorokbl kpes volt kicsikarnia, nem sokig tartotta egyhelyben a kapzsi gnmot. Mlt jszaka, Ultio leutazott a Nagy Hdhoz, s az olajjal, amit magval hozott, gyorsan meggyjtotta a hd szraz deszkit. Ez utn visszament az sajt hdjhoz, abban a remnyben, hogy mostmr gazdagabb prdi is lesznek. Ultio Avaritia: AAL LE; AC 8; MV 6; T7/I6; hp 23; THAC0 17; AT 1; Sebzs a varzslattl vagy fegyvertl fgg; ER 14, GY 16, LL 12, INT 15, BL 9, KAR 11;rvid kard, tr, egy tekercs egy lthatatlansg varzslattal. Varzslatok (mr elhazsnlt egy els szint varzslatot): change self, phantasmal force (x 2), ventriloquism, blindness (x 2), blur, spectral force (x 2), suggestion. Tolvaj kpessgek: Zsebmetszs 95%, Zrnyits 50%, Csapda keress/eltvolts 45%, Csendes Mozgs 45%, rnykban Rejtzs 40%, Zajok szlelse 35%, Falmszs 75%, Htbl tmads +4 a tmadshoz, s 3-szoros sebzs. Kerl! A csapat korn reggel felszedeldzkdik, nagyon jl halad, egszen addig, amgn oda nem rnek a Nagy Hdhoz, vagy legalbbis ahhoz, ami maradt abbl. Az utat egy 30 mter szles foly szeli kett. A foly tl mly, s sebes ahhoz, hogy tgzoljanak rajta, a hd volt az egyetlen eslyk. Ahogy vizsgldtok, szre vesztek egy kis eszkblt tblt, ami egy svny fel mutat. Az svny Ultio kerlje. Ha megvizsgljk a Nagy Hd maradvnyait, akkor rjnnek, hogy nagy mennyisg lmpaolajjal gettk le, s br a hd legett, de maradt mg nhny, viszonylag srtetlen deszka, ami rintsre forr. Ha van egy ksza is a csapatban, akkor tallhat csizma nyomokat is. A kerl egy kis erdn keresztl vezet, az svny kvetse a legjobb mdszer. Ha a jtkosok a csapst kvetik, semmi nem trtnik, egszen addig, am ssze nem tallkoznak egy psztorral, aki a "Troll Hd"-tl menekl. A csapat kb msfl rn keresztl utazik a bks erdben. A korareggel bks csendjt hirtelen egy rettenetes, keserves zokogs szaktja meg, ami nyugatrl jn. A srs egyre hangosabb lesz, s ropog gallyak hangjt is halljk. Egy koszos gyerek tr ki a boztbl, siktva, s egyenesen a csapat fel rohan. A gyereket Daninak hvjk, kilenc ves. Egyenesen a legkzelebb ll n jtkos karjaiba rohan,vagy ha nincsen, akkor a legmagasabb karizmval rendelkez jtkos fel. Dani zokog, s szipog, 5 krbe telik a lecsittsa. Ha sikerl lecsittani, akkor elmesli ezt a trtnetet, megszaktsokkal, szipogsokkal, zavarosan: "Reggel elmentem otthonrl, hogy a brnyokat kivigyem a legelrem de otthon felejtettem a pnzt, amit a trollnak kellett volna adnom. Amikor utoljra elfelejtettem elvinni a pnzt, akkor hazig kellett mennem, s a brnyoknak mr egy rja legelnik kellett volna, s Papi rettenten dhs volt. Szval gy gondoltam, hogy odalopakodom a hdon, nagyon vatosan, hisz mg sosem lttam a trollt azeltt, s mg amgy is korn volt gy gondoltam, hogy a hd alatt alszik. "Szval odamentem a hdhoz, s nem lttam semmit, gyhogy elkezdtem a brnyokat tterelni a hdon, amikor megjelent egy nagy rusnya zld troll, 30 centis fogakkal, s karmokkal, akkork voltak mint a hentes ksei. A brnyok gy megijedtek, hogy nhny beleesett a folyba, a tbbi meg hanyat homlok meneklt. Megprbltam meglltani ket, de a troll utnam jtt, s olyan nagyon rettenetes volt, hogy elkezdtem rohanni, s... az egsz nyjat elvesztettem, s egy egsz napba fog kerlni, hogy sszeszedjem ket, s Papi fel fog nyrsalni, s a troll is mrges, s ez mind az n hibm!" Ha a jtkosok tovbb erltetik a beszdet, akkor a gyerek zavarosan elkezd beszni arrl, hogy a trollnak ember feletti kpessgei vannak, s kisgyerekeket eszik. Azrt hvja trollnak, mert a faluban azt mondtk, hogy troll. A csapat felttelezheti, hogy a gyerek tloz, de nem teszi azt. Ultio mg sosem ltott igazi trollt, ezrt egy olyan lnyt hozott ltre, amiet a gyermekkori meskbl ismer. Amikor Dani a hdhoz rt, Ultio egy phantasmal force varslatot alakalmazott, hogy megijessze a fit, aki elllta a hdjt a gazdagabb tkelktl. Dani mg fl egy kicsit, s nem hagyja el a csapatot, amg nem rnek oda a hdhoz, ott addig nem megy utnuk, amg meg nem lakol a troll. Dani: AL N; AC 10; MV 9;0-szint ember; hp 1; THAC0 20; AT 1; Sebzs a fegyvertl fgg; ML 1 (minden ell elfut, ami bnthatja t). A Troll Hd Mg t percet kell menni innen, hogy eljusson a csapat a gnm hdjig. Amikor megrkeznek, a hd res, elhagyatott. Az svny utols kanyarjhoz rkeznek, s kijnnek az erdbl. Elttk van egy normlis hd. A hd 3 mter szles, s 15 mter hosszan vel t a foly felett, s a msik oldalon szak fel megy tovbb az svny. A hd mellett egy cska, eszkblt tbla ll, az albbi szveggel: 1 arany szemlyenknt 2 arany lovanknt 5 arany szekerenknt 1 ezst brnyonknt Fizess a trollnak, vagy nem leszel mr holnap! Egy nagy fa st van a tbla mellett. Egy nagyon kikoptatott t fekszik innen dlre. A gnm az A ponttal megjelzett fnl rejtzik, a foly msik oldaln. Ha a kalandorok kifizetik a vmot, akkor Ultio megelgedik az j tervvel, s vrja a kvetkez "kuncsaftot". Ha nem fizetnek, de elkezdenek tkelni a hdon, akkor Ultio akciba lp. Egy spectral force-t varzsol, s a troll elmszik a B pontnl. A csapat kb 5 mtert tehetett meg a hdon, mikor meghallanak egy elgedetlen morgst a hd all! Egy rettenten nagy, rmlomba ill, 3 mter magas humanoid mszik el a hd all. Meglepdnek a jtkosok, hogy mijen pontosan lerta Dani a szrnyet. Ocsmny ragys br, torz test, s halott fekete szemek egsztik ki mg a karmokat s az agyarokat. A bestia egy mrgeset morog, majd trt kzs nyelven ezt mondja: "Ti nem fizetni, n vagyok nemboldog. Triplt fizetsz, vagy gyors halltok!" Ha kifizetik, s tovbb mennek, akkor Ultio visszakldi az illzijt a hd al. Ha megtmadjk az illzit, akkor a DM a csatt normlisan levezetheti, (Az illzinak 5 AC) de brhogy is taljk el a trollt, nincsenek r hatssal. A troll egyik tmadsa sem tallja el a jtkosokat. Hrom kr harc utn Ultio a trollt le fogja irnytani a barlangjba. A kvetkez tmads, ami sikeres a troll ellen, a kvetkezpket okozza: a troll rmlten felvlt, a hd msik vgbe menekl, s egy ltrn lemszik, s bebjik a hd alatti barlangba. Ha a csapat a hd aljt meg akarja vizsglni, vagy a hidat meg akarjk ronglni, akkor a troll azonnal tmad. A gnm be akarja csalogatni a jtkosokat a barlangjba, vagy legalbbis el akarja ijeszetni ket innen. A Barlang Ultio barlangja egy termszetes kpzdmny, 3 mterrel a hd alatt, a part msik oldaln. A bejratt egy fehr lap fedi, ami be van festve barna vonalakkal, pttykkel, ez egy nagyon gyenge lca. Aki egy fut pillantsnl tbbet nz ebbe az irnyba, az rgtn szre fogja venni az ljt. Egy jpr fa bele van verve a falba, a C pont krnykn, s kt fardra vannak ezek erstve. Ez egy gyenge minsg ltrt alkot a hd oldaltl, a barlang szjig. A barlang falai s a padl koszos. A plafon 2 mter magas a legtbb helyen, s ki van tmasztva a plafon nhny farnkkel. Nincs semmifle vilgts a barlangban. A verem csapda a hrom folyos tallkozsnl a legfbb vltoztats, amit Ultio eszkzlt a barlangban. A verem 4,5 mter mly, s gakkal, meg egy vkony rteg kosszal van lczva. Brki, aki beront a barlangba, (hogy ldzi a trollt) az tszaktja az gakat, s ngy s fl mtert fog zuhanni, ettl 1-8 hp essi sebet, s 1-6 sebet a verem aljn lev karktl. Ha vatosabbak, akkor megtallhatjk a csapdt. A vermen kvl, mg felszerelt a gnm egy msik csapdt is a barlangba. A csapda lnyege, az, hogy a barlang szjnl lev elrejtett ktelet el kell vgni, s ez belk valakit a verembe, ha nem dobja meg a varzsplca elleni mentdobst. A nyugati szoba tele van trgyakkal, rucikkekkel, kb 50 arany rtkben, amiket a psztoroktl zskmnyolt el. A nagy hord a terem szaki rszben flig tele van lmpaolajjal. Az x-szel jelzett szikla alatt egy zsk van, Ulito kincsvel: 2 gp, 623 sp, 40 cp, s egy apr arany gyr, 12 arany rtkben. Az szaki terem Ulti hlterme. Van a szobban egy szalmazsk, egy cska faklyha, s egy rozoga faasztal. Ultio varzsknyve egy ruhba van csavarva, s ez is egy br htizskban el van rejtve a barlang egyik stt sarkban. Ez a knyv a memrizlt varzslatain kvl mg a kvetkezket tartalmazza: read magic, detect magic plusz a wraithform. Ha a csapat a troll utn megy a barlangba, Ultio megvrja, hogy mindenki bemenjen, aztn magra varzsol egy blur varzslatot. Kveti ket a barlangba, s vrja, hogy milyen eredmnyes volt a verem csapda. Ha csak egy jtkosnak sikerlt elkerlnie a veremcsapdt, akkor a gnm megprblja htbaszrni, ha tbb mint egy maradt, akkor Ultio kibisztostja a rnk csapdt. Ha belezuhantak a jtkosok, akkor odarohan a verem szlhez, s elkezdi a jtkosokat kvekkel doblni. Krnknt 3 kvet dob le, darabja 1d4 hp-t sebez. Van itt fenn egy j kupac kve, s addig marad itt, amg meg nem sebesl, vagy el nem fogynak a kvei. Ha meneklsre fogja magt, akkor magra varzsol egy lthatatlansg varzslatot, s ha kijutott, akkor eloson a jtkosok ell, s mshol keres magnak meglhatst. Ha a csapat mindkt csapdt kikerli, akkor Ultio menekl, ugyangy, ahogy fentebb le van rva. Ha a csapat szinpln tmegy a hdon, s hagyja a "troll"-t, akkor Ultio nem fogja kvetni ket. Ott marad a helyn, s vrja a kvetkez prdjt. A kaland befejezse Ha a gnmot megltk, akkor Dani megjelenik, s elkezdi dcsrni a csapat hsiessgt, btorsgt, stb. Mondja, hogy nagyon szeretn haza vinni a kalandozkat, bemutatni otthon, hogy megkapjk a "nagy jutalmat" a troll meglsrt. Sajnos Daninak elszr ssze kell gyjtenie a nyjt. Ha a csapat segt neki, akkor 10-1/f ideig fog tartani a keress. A csapatnak, a nagy hsiessgrt, a falu adomnyoz 10 hold fldet, amit a farmereknek el lehet adni 5 gp/hold pnzrt. Nagyon sokan nneplik a kalandozkat. A jsgos kalandozk, visszaadjk a psztoroktl ellopott pnzt. Ltni lehet, hogy szar a szveg. n egy pr helyen belejavtottam, de nem tkletes. van mg nphny kaland modu lom,de ti is kldjetek, ha tudtok a ctrld@citromail.hu-ra s n majd felteszem ide. kszi.. s ide jnnek a lovagrendek, szektk,klnok s egyb szervezetek lersai: A Lovag, mint kaszt A lovagok azon nemesi szrmazs harcosok, akiket gyermekkoruktl fogva a kaszt megkvetelte kvnalmaknak megfelelen neveltek. Olykor persze az iselfordul, hogy uralkodk, fnemesek - olyanok, akik brnak e joggal - lovagg tnek embereket, akik szerintk redemesek erre. Fontos azonban megjegyezni, hogy az effle lovagok csak rangjukban tartoznak a kaszthoz, kpzettsgeikben nem. Hosszas tnevels utn vlhatnak csak annak igazi tagjaiv. Ynev brmely vidkrl esik is sz, a hres lovagi neveltets mindentt kzel ugyanazt jelenti. Magban foglalja az udvariassgot, valamely kevske mveltsget, a nehz fegyverzet harcmodort, s tjegysgenknt vltoz lovagi erklcst. A lovagi erklcs meglehetsen tgan rtelmezhet fogalom, s gy sem minden lovag rzi magra nzve kteleznek. m az effle alakokat s rendeket a valdi lovagok meglehetsen lenzik. A lovagi erklcs megkveteli az eltkltsget, felttlen hsget egy eszme vagy legalbbis egy hbrr irnyban, tntorthatatlan btorsgot, az ellenfl becslst, az adott sz betartst, a bartok szeretett. A lovagok olykor tornkat vvnakegymssal, ahol hitk, uruk becslett s hrt igyekeznek regbteni, megrizni. Ha viszlyba, nzeteltrsbe kerverednek, prviadalra hvjk ki egymst; ahol kttt szablyok szerint mrik ssze fegyverk erejt. Ynev vilgn szmtalan kisebb-nagyobb lovagrend ltezik. Ezekrl lentebb ejtnk mg szt. Akadnak persze gynevezett kborlovagok is, akik nem tartoznak egyetlen rendhez sem, mi tbb, olykor tn hazjuk, hzuk sincs. k ltalban elszegnyedett nemesi csaldok ivadkai, akik vagy kardjuk szoglatba adsval igyekeznekpnzt gyjeni, vagy urat, rendet keresnek maguknak, melynek nzetei megegyeznek felfogsukkal. A kbor lovagok ltalban szeggy s fiatal emberek. Harcrtk A lovagok a leghatkonyabb harcosok minden Harcos fkasztba tartoz karakter kzl. Harcrtkk a gladitorokval egyenl, m slyos pnclok vdelmbe hzdnak, gy jval nehezebb feladat megsebezni s lrgyzni ket. Ezenfell a vilgi letben is sokkal inkbb meglljk helyk, mint az arnkhoz szokott bajnokok. A lovag K alapja 5, T alapja 20, V alapja75 s C alapja nincs. Harcrtk mdostja szintenknt 12, amit tetszs szerint eloszthat K-je, T-je s V-je kztt. Kt szablyt kell pusztn kvetnie: T-je s V-je nvelsre minden TSZ-en 5-t 5-t ldoznia kell; valamint, C-jre nem adhat pontot. A lovagok ugyanis neveltetsknl fogva megvetik a clzfegyvereket, st, gyakren mg a hajtfegyvereket is. Ez utbbit tekintve persze akadnak kivtelek, mint pldul a lovagkardot is remekl clbadob Deva Morrola rend tagjai. leter s Fjdalomtrs A lovagok leter s fjdalomtrs tekintetben is a legjobbak kz szmtanak. Neveltetsk sorn nemigen szenvednek hinyt semmiben, mindenbl a legjobbat kapjk. gy aztn leterejk kimasgasl, s a fjbalmat, fogsszeszorva ugyan, de dacosan trik. A lovag karakter p alapja 7, Fp alapja pedig 6, amihez Tapasztalati Szintenknt mg k6+5 Fp jrul, mr az els szinten is. Kpzettsgek A lovagi neveltets sok mindent magban foglal, amire a karakternek szksge van ahhoz, hogy lovagg legyen. gy a lovagok meglehetsen sok kpzettsget kapnak meg anlkl, hogy ezrt csrbe Kpzrttsg Pontokat kellene ldozniuk. Ugyanakkor azonban nemigen marad idejk egyb tudomnyok s ismeretsgek elsajttsra, s ezrt kevs Kp-ban rszeslnek. Kp alapjuk 4, s ehhez szintenkn (mr az els szinten is) mg 7 adhat. A lovag karakter 1. TSZ-en a kvetkez kpzettsgekkel br: Kpzettsg fok/% nehzvrtviselet Af pajzshasznlat Af 5 fegyver hasznlata Af fegyverismeret Af hadvezets Af etikett Af lovagls Mf 4 nyelvtuds Af 4.2.2.2. rs/olvass Af heraldika Af Azutn pedig: TSz Kpzettsg fok/% 3. heraldika Mf 4. pajzshasznlat Mf 4. pszi Af 4. sebgygyts Af 5. 1 fegyver hasznlata Mf 8. nehzvrtviselet Mf 9. hadvezets Mf 12. pszi Mf A lovagok attl fggen, hogy melyik rendbl szrmaznak, mg kaphatnak bizonyos egyb kpzettsgeket is. Olyanokat, melyek nlkl a vlasztott rendnek nem lehtnnek tagjai. Pldul az emltett Marico con Rabora lovagrendbl szrmaz karakter mr 1. TSZ-en is Mesterfok Pajzshasznlattal br; az Aranykr lovagrend lovagjai jval tbb alapfok tudomnyos kpzettsget kell hogy kapjanak. Ezek kiosztsrl a KM rendelkezik. Tapasztalati Szint A lovagok eleinte (alacsony szinten) nehezen s lassan lpik meg Tapasztalati Szintjeiket. Azutn (4. szint elrsvel) egyre knnyebben s knnyebben jutnak feljebb. Tapasztalati Pont Tapasztalati Szint 0-180 1 181-370 2 371-800 3 801-1650 4 1651-3200 5 3201-6400 6 6401-12000 7 12001-25000 8 25001-45000 9 45001-65000 10 65001-90000 11 90001-110000 12 Minden tovbbi szinthez +35000 Tp kell. A lovag fegyvertra A lovagi let megkveteli a slyos vrtek viselst. A mellvrt, de leginkbb a fl- vagy teljes vrtezet hordst. Ehhez mrtek a fegyvereik is: a lovagkard, a pallos, a kopja, a csatabrd. Gyakran hasznlnak pajzsokat, melynek mrete s formja a loavagrendtl, ill. a krlmnyektl fgg. A lovagok kln fegyvertrral brnak a kalandozs, a harc, a viadalok idejn. Mg nnepi alkalmakra is fmvrtezetet ltenek, ez az gynevezett dszpncl. A lovagi torna Egyes nagyurak, lovagrendek bizonyos alkalmakbl sszehvjk a krnyk lovagjait s rendjeit, hogy azok fegyveres viadalokon mrjk ssze erejket. Ezt nevezzk lovagi tornnak. Bizonyos vonsaiban hasonl ez a gladitor viadalokhoz, m clja nem annyira a kznsg szrakoztatsa, hamen a harc maga. Pontosabban az, hogy a lovagok sorbl kivljk a legklnb. Az alkalom lehet csaldi, rendi, nemzeti nnep, emlkezs valamely esemnyre vagy szemlyre, metn nem tbb, mint a versengs vgya. Hetek, hnapok alatt gylnek ssze a legjobbak a meghatrozott helyre, ami ltalban egy vr vagy vros menti mez. Itt fellltjk straikat, s - hacsak nem kapnak meghvst valamely krnykbeli urasghoz - ott is hlnak a torna kezdetig. A ponyva mell tztt kopjval, s azom lobog cmeres zszlajukkal kell jeleznik, hogy rszt vesznek a viadalon. Ahny tja csak akad Ynevnek, annyifle tornaszabjt ismernek. A legelterjedtebb mgis a Shadoni Tornarend. A legnagyobb viadalokat, klnsen azokat, melyekre a vilg minden tjrl rkeznek bajnokok, e szerint rendezik. A Shadoni Tornared hrom alapvet szablyt ismer: Kikrtls Kikrtlst csak veretlen s mr legalbb egy alkalommal gyztes lovag hajthat vgre. A Kikrtlssel a lovag vetlytrsai tudtul adja, hogy veretlensge jogn ignyt tart a Torna Bajnoka cmre. Ha egy rn bell senki nem hvja ki, akkor bajnokk nyilvnttatik. Egyszerre mindig csak egyetlen Kikrtls lehet rvnyben, s minden egyes prviadal utn rvnyt veszti. Az j Kikrtlsben azonban elsbbsgi jogot lvez az a lovag, aki az elzt is elrendelte - feltve persze ha tovbbra is veretlen. Kihvs Minden, a tornn rszt vev lovagnak jogban ll kihvni brmely, a tornn rszvev msik lovagot. Ezen szndkt aprdja kteles bejelenteni kiszemelt ellenfele aprdjnak. A Kihvst illik elfogadni, s csak nyoms indokkal lehet visszautastani; a kihv ekkor lhet Visszahvsi jogval. Az elfogadott Kihvst a felek aprdjai ktelesek jelenteni a tornabizottsgnak, amely elhelyezi azt a prviadalok rendjben. A tornn egyszer mr vesztes lovag kihvst megengedett, st szoks visszautastani; ha azonban mgis elfogadtatik s a korbbi vesztes ezttal diadalat arat, jbl veretlennek minsl, visszanyeri minden jogt, mg a Kikrtlshez valt is. Vert lovag azonban sajt szneibl valval nem vvhat. Visszahvs A visszautastott kihv ktelezheti a visszautastt, hogy amint belp a viadalba, els kihvst a visszautastotthoz intzze. A Visszahvsok sorrendjben a visszautastott Kihvsok rendje kvetend. Az elfogadott Visszahvs semmibe vtele komoly illetlensg, de a Visszahvs elutastsa bizonyos krlmnyek kztt megengedett. A lovagok ktttsgeirl Minden karakter szmra fontosak azok az letelvek, az a szemllet-, s gondolkodsmd, azok az erklcsi nzetek, amelyek alapjn cselekszik, melyek meghatrozzk tetteit, melyek alapjn a klnbz szitucikban dnt. A legtbb kaszt szmra ezek csupn jellembli vagy eltrtnetbl szrmaz megktsek, irnyelvek, amelyek csak keretet adnak az illet cselekvsi szabadsgnak, de nem verik t bilincsbe. Akad azonban kt kaszt, amelyek szmra – ppen abbl fakadan, hogy az adott kasztba tartoznak – sokkal slyosabb megktseket kell figyelembe venni a jtk sorn. Termszetesen a Lovagokrl, illetleg a Fejvadszokrl van sz. Mindkt kaszt szigoran zrt keretek kzt tevkenykedik, s ha cselekedeteik alapjn nem is, m bizonyos mindjkre jellemz komoly megszortsok miatt mgiscsak rokonthatk. Az albbiakban – noha ltalnosan mindenkire rhzhat smkat hiba is keresnnk – arra prbljuk megtallni a vlaszt, melyek lehetnek azok az irnyelvek, trvnyek, mozgatrugk, melyek az adott kaszt tagjait egymshoz, szigorsguk, kvetkezetessgk rvn pedig a msikhoz is ktik. Valamivel knnyebb a helyzet, ha elszr a klnbz lovagokat, lovagrendeket vesszk grcs al. Akad ugyanis ngy szempont, melynek Ynev minden egyes lovagja megfelel, fggetlenl attl, hogy hol szletett, milyen valls hve, vagy miknt keresi a boldogulst. Lovag kizrlag nemesi szlets illetbl vlhat. Nincs a kontinensnek olyan orszga, ahol a lovagok soraik kz fogadnnak brkit is, aki nemtelen szlk gyermeke lenne. Ez nem csupn tartst ad nekik, de egyben megfelel neveltets, a klnbz viselkedsi normk ismerett, s termszetesen ill stlust is jelent. Oly dolgok eze, melyekre valban szletni kell, s ha meg is lehet tanulni, az gy szerzett ismeretek soha nem lesznek egyenrtkek a vladi nemesi „iskolkban” megszerezhet tapasztalatokkal. Meglehet ppen ezrt tartjk sokan ggs, pkhendi alakoknak ezeket a harcosokat, s nha bizony igazuk is van. Hsg, lojlis szolglat, nfelldozs. Oly szavak ezek, melyek minden lovag eltt ismertek kell legyenek. Aligha akad Yneven kzttk, akit ne ktne az adott szava olyasvalakihez, akinek viselkedse, gondolkodsa, cljai pldartkek a szmra. Lehet ez egy lovagrend nagymestere, egy hbrr, egy uralkod stb. Egy igazi lovag szmra nem is akadhat ms cl, mint az ilyen vezetk, hadvezrek, eszmk stb. becsletes szolglata. ppen ezrt elkpzelhetetlen, hogy egy lovag ne tartana ki a legvgskig az ltala legtkletesebbnek vlt idek, szemlyek, vezetk mellett, mg abban az esetben is, ha ezltal az lett teszi kockra. Nehzlovas harcmodor. Ez a harmadik szempont, amely megklnbzteti ket ms harcosoktl. Akadnak ugyan, akik szintn hasonl vrtezetben, vagy fegyverzetben kzdenek, m ettl nmagban mg nem lesznek lovagg. Ha nem teljeslnek rjuk a tovbbi kvetelmnyek, akkor alogha tekintheti ket brki is annak. Erklcs, becslet, elhivatottsg. Ez a negyedik felttele annak, hogy valaki valban a kaszthoz tartoznak nevezhesse magt. Szorosan sszefgg mindazzal, amit a hsg kapcsn mr felemlegettnk. Minden lovagrendnek ltezik egy rott, vagy iratlan erklcsi kdexe, amelyhez mindannyian szigoran tartjk magukat. Ennek megsrtsnl nem vthet nagyobbat brki is. Termszetesenezek a „parancsolatok” vidkenknt, kultrnknt mst s mst tartalmaznak, attl fggen, hogy az adott helyen miknt vlekednek a vilg dolgairl. gy azutn knnyen elkpzelhet, hogy mg valamit az egyik lovagrend a legnemesebb feladatai kz sorol, az msutt meg sem fordul a kasztbeliek fejben. Brhogy is vlekedjen erklcsrl, s becsletrl egy piarronita, hiba lenne azt hinnie, hogy ugyanezen elveket tekinti magnek egy gorviki lovag is. S jllehet msknt itlik meg a mrgek hasznlatt vagy ms elvek alapjn dntenek arrl, hogy ki a mlt ellenfl, akad nhny pontja ezeknek a kdexeknek, ahol mg a legtvolabb nzetek is megegyeznek. Ezek egyik az adott sz szentsge. Ha egy lovag valban a szavt adja valamire, ahhoz minden krlmnyek kztt tartani fogja magt. Meglehet, hogy Gorvik, vagy Toron lovagjai hazugsgon kaphatk, ez azonban mgsem jelenti azt, hogy ha valakinek lovagi szavukat adjk, azt azok utn nem tartanak be. Az ellenfl tisztelete is szintgy azon elvek kz tartozik, amelyeket minden lovag magra nzve kteleznek tekint. Persze egszen ms elvek alapjn dntik el Krnban s Erenben, hogy ki szmt ellenflnek, viszont mindenki bizonyos lehet abban, hogy mihelyt mltnak talltatott r, az adott lovagrend szablyait betartva fognak vele kzdeni. Szintn hasonl a megtlse a bajtrsakkal val viszonynak. Minden lovag gondolkods nlkl segti azokat a trsait, akik haosnl hitelveket vallanak. Ezrt lehet, hogy az egyes lovagrendeken bell olyan nagy az sszetarts. Esetenknt az is elfordulhat, hogy akkor is trsuk mell llnak, ha ez sokaknak rosszallst kivltja. Akadnak persze ms hasonlsgok is, melyek nem kthetk szbeli, vagy erklcsi megfontolsokhoz, mgi szorosan kapcsoldnak a lovagokhoz. Mindegyikk rendkvl bszke, esetenknt a hsg sem ll tvol tlk. Mindez annak a neveltetsnek ksznhet, melyet a nemesi udvarokban kapnak. Szmukra a viselkedsk soha nem pz – k valban valljk, hogy ez a helyes, s egyedl dvzt magatarts. Ugyanakkor aligha akad kzttk olyan, amelyik megelgedne azzal a tnnyel, hogy egy lovagrend a tagjai kz fogadta. Akad, ahol ezt taln nhittsgnek, trtetsnek nevezik, lovagi krkben egyszeren azt ltjk benne, hogy egy trsuk az egsz vilgnak meg szeretn mutatni, hogy mlt a bizalomra, hogy kpes olyan hsi tetteket vgrehajtani, amelyek regbtik az s a rend hrnevt. Az gy kivvott megbecslst azutn sokan sokflekppen prbljk felhasznlni. Akadnak vidkek, ahol a mihamarabbi elrejuts szolglatba lltjk, msutt csak az egyni hrnv hangslyozst tartjk fontosnak. Sokan csupn szemlyes pldt szeretnnek lltani trsaik – s az eljvend lovagok – el, a rendben betlttt pozcijuk nem rdekli ket, s ezt ltalban az indokolja, hogy feletteseiket, vezetiket sokkal pldamutatbbnak, rdemesebbnek tartjk az adott feladatra. Mindig j s j kihvsokat, megmrettetseket keresnek, s ez kivl kalandozv teszi ket. Mindez termszetesen egyfajta knyszerplyra kldi a lovagokat, akik egyszeren nem cselekedhetnek msknt, mint ahogy a rend, annak reguli, erklcsi eszmi, s gyakran a kvlemny elvrja tlk. Akadnak vidkek, ahol nem csupn a lovagok, de az ltalnos vlekeds szerint is k kpviselik a ltez legtkletesebb harcosokat, akik mindig az len llnak, s pldt kell mutassanak az adott orszg tbbi fegyveresnek is. ppen ez az, ami a lovagok szmra lehetetlenn teszi, hogy olyan dolgokba rtsk magukat, amelyeket mltatlannak tlnek lovagi eszmnyeikhez, amelyek nem jelentenek kihvst, ahol nincsenek megfelel ellenfeleik, ahol nem regbthatik maguk s a rend hrnevt, ami nem hoz megbecslst, tiszteletet szmukra – mgha csak trsaik krben is. Brhogy alakulnnak is a dolgok, a legritkbb esetben tehetik meg azt, hogy a maguk feje utn menjenek. Mindig a rend, az ltala kpviselt rtkek, az elfogadott erklcsi normk szerint kell cselekednik – fggetlenl attl, hogy egybknt nekik maguknak milyen terveik lennnek. (Neveltetsk, gondolkodsuk ltlaban nem is teszi lehetv, hogy kizrlag a sajz rdekeiket szem eltt tartva cselekedjenek. Meglehet eszkbe sem jut.) Ha egy lovag valami mdon mgis eltrne a fentiektl, ha szgyenben marad, ha vt a rend trvnyei ellen, ha elrulja ket vagy elveiket, akkor a tbbiek – s gyakorta az egsz ltaluk kpviselt eszmerendszer szmra rul lesz. Ennl nagyobb szgyen lovagot nem rhet, hisz ezzel mindenfajta jogt elveszti, nem szmt tbbnek egyszer harcosnl, trsai elfordulnak tle, nem tekintik maguk kzl valnak, gyakorta mg arra sem tartjk rdemesnek, hogy egy levegt szvjon velk. Nem lesz tbb, mint egy felkapaszkodott pr, aki mltatlan arra, hogy lovagi fegyverei legyenek. Bizonyos krkben az ilyesfajta rulsnak slyosabb kvetkezmnyei is vannak, s az illet rlhet, ha valamimd egyltaln letben marad. Ha a fentieket a jtktechnika vonatkozsban vizsgljuk, nem nagyon lehet konkrtan szmokat, s mdostkat talln. Ha valaki mgis ezekhez ragaszkodik, akkor clszer a Papok, paplovagok I. - ben lert Erklcs kpzettsget megnznie. Ez is kapaszkodt jelenthet, a KM-ek azonban ms, mesli eszkzkkel is hathatnak a jtkosok lovag kaszt karaktereire. Talljanak ki szmukra megfelel kihvsokat, igazi feladatokat, melyek megoldsa dicssget, megbecslst, elrelpst hozhat szmukra a lovagrenden bell. gretesek lehetnek azok a feladatok, szitucik, amelyek sorn a karaktert ellentmondsba keverhetik sajt elvei s a trsai kpviselte eszmk. rdemes megfigyelni, hatott-e r a sokves nevels, a gondoskods, megvltozott-e a vlemnye az erklcsi irnyelvekrl, s ha igen, mirt. Ha pedig a jtkosok sikeresen megfelelnek a vizsgn – akr gy, hogy a meghatroz eszmket kvetik, akr gy, hogy rdbbenve azok helytelensgt felvllaljk az ezzel jr kvetkezmnyeket – a KM nyugodt szvvel jutalmazza meg ket. Hercegi Vrs Lovagrend Erigow A lovagrend nevbl is kihallhat, hogy vezetje a mindenkori herceg, aki egyben Vrs Hadr rangot is visel, vi kzt az elst. A lovagrend tagjai kivtel nlkl kemnysgkrl, flelmet nem ismerskrl, valamint teljes testi s lelki kiegyenslyozottsgukrl hresek, ezek nagy rszt a kikpzsknek ksznhetik. Tagjai teljes mrtkben igyekeznek betartani a lovagi erklcsi kdexet, s minl erlyesebben lni, ppen ezrt teljes mrtkben megbzhatak. Lovagjai fegyverket, pncljukat (a dwoonokkal ellenttben) csak utazskor, csatba indulskor veszik magukra. Vrtezetket olajban edzik bbor sznre, ezzel is jelezve hovatartozsukat. A Vrs lovagok kedvelt fegyverei: kopja, lovagkard, s a buzognyok szles sklja, s ezekhez elszeretettel hasznlnak klnbz nagysg pajzsokat. A hajt-, s dobfegyvereket ellenben teljes szvkbl megvetik. Isteneikknt a Pyarroni Istencsald tagjait tisztelik. Az Erigowi Herceg testrsgnek nagy rsze is innen kerl ki. Testrknt is elg jl meglljk a helyket, csak egyetlen egyszer fordult el, hogy az rizetk alatt herceg az lett vesztette, de ez is inkbb Toron Boszorknymestereinek a furfangossgt dicsri, hogy sikerlt csapdba csalni az Els Vrs Hadurat 3692-ben. Az Erigowi Vrs lovag kpzettsgei els szinten: Kpzettsg fok/% Nehzvrtviselet Af Pajzshasznlat Af 5 fegyver hasznlata Af Fegyverismeret Af Fegyvertrs Af Hadvezets Af Etikett Mf Trtnelemismeret Af 3 Nyelvismeret(5,3,3) Af rs/Olvass Af Heraldika Mf Lovagls Mf Ezekhez a tovbbi tapasztalati szinteken a kvetkez kpzettsgek jrulnak: Tsz. Kpzettsg fok/% 3. Pajzshasznlat Mf 3. Sebgygyts Af 4. Pszi Af 5. Fegyverhasznlat Mf 7. Sebgygyts Mf 8. Nehzvrtviselet Mf 9. Hadvezets Mf 12. Pszi Mf Erigowi Krad Lovagrend Az Erigowi Krad Lovagrend Ynev legnagyobb szaki kzpont lovagrendje. A pyarroni valls elterjedse utn Erigow lett szak kulturlis fvrosa. Nem csoda ht, hogy a legnagyobb, s a legsibb lovagrend is itt emelt magnak fellegvrat. Tagjai kztt egyenl arnyban tallhatunk lovagokat, s paplovagokat. Mindegyikkre igazsgossg, s kiemelked mveltsg jellemz. A Rend nagymestere (akrcsak a Hercegi Vrs Lovagrendnl) az Erigowi uralkodherceg, aki egyben az Els Vrs Hadr is. Rendhzaik sora behlzza az egsz szaki Szvetsget, felvtelt nyerni tagjaik kz igazi megtiszteltets, s minden szaki nemes vgya. Az Erigowi Krad Rend megalakulsa ta a pyarroni hit vdelmezje szakon, lland hborban Toron haduraival s a Kard Testvrisg lovagjaival. Ltszmuk igen vltoz, mert a rendtagsg nem rklhet, csak olyan lovagok kerlhetnek a Rend soraiba, akik bizonytottak, s teljestettk a Rend ftancsnak valamely kldetst. A krelmez alkalmassgt maga a nagymester dnti el, s bizony sokakat visszautastottak mr. Az Erigowi Krad lovagok nem egyni hstetteikkel vvtk ki hrnevket, hanem hihetetlen fegyelmezettsgkkel, kivl taktikai rzkkkel, s flelmet nem ismer, mr-mr makacssggal hatros btorsgukkal. Csapataik nemegyszer arattak fnyes diadalt sokszoros tlervel szemben is, aranykrrel ktett, vrs-fehr svos lobogjuk mindahnyszor rettegst breszt ellensgeikben. Az Erigowi Krad Lovagrend tagjai mr messzirl is felismerhetek, ugyanis pnclzatukat olajban feketre, vagy mlykkre edzve hordjk. Kedvelt fegyvereik neveltetskhz hven: a lovagkard, a kopja, s hagyomny szerint a pajzs. Az Erigowi Krad lovag kpzettsgei els szinten: Kpzettsg fok/% Nehzvrtviselet Af Pajzshasznlat Af 5 Fegyver hasznlata Af Fegyverismeret Af Hadvezets Af Trkpszet Af Erdjrs Af Trtnelemismeret (sajt kultrkr) Af Legendaismeret (sajt kultrkr) Af szs Af Etikett AF Heraldika Af rs/Olvass Af 3 Nyelvtuds (5,4,3) Af Lovagls Mf Ezekhez a tovbbi tapasztalati szinteken a kvetkez kpzettsgek jrulnak: Tsz. Kpzettsg fok/% 3. Heraldika Mf 4. Pajzshasznlat Mf 4. Pszi Af 5. Fegyverhasznlat Mf 6. Trtnelemismeret (sajt kultrkr) Mf 7. Nehzvrtviselet Mf 8. Legendaismeret (sajt kultrkr) Mf 9. Hadvezets Mf 11. Pszi Mf Mivelhogy az Erigowi Krad Lovagrend tagjai mr els szinten is sok kpzettsggel rendelkeznek, emiatt Kp alapjuk 2, s ehhez a tovbbi szinteken 6 jrul. Mindkt lovagrend tagjai szellemi kiegyenslyozottsguk miatt (ami a kikpzsk egyik alapfelttele) k10+8+kf–el dobhatjk az Asztrljukat. Az Erigowi Krad Lovagrend tagjainak mindenflekppen kell jtszaniuk egy prbakldetst, amivel eldnti a lovagrend vezetje, hogy rdemes-e arra, hogy a lovagrend befogadja. A kldets utn vlik csak a lovagrend tagjv, de nem szabad elfelejteni, hogy a lovagrend nem vgyik arra, hogy a ktelkkbe tartozzon, csak miutn kirdemelte. A prbakldetsen mg nem 1. szint lovagknt kell kidolgozni a karaktert, hanem gymond kezd lovagknt, emiatt az ET-ben lert lovagknt kell kidolgozni, de – 5 sjtja a harcrtkeit, s 2 kpzettsggel nem rendelkezik (a KM jogkre eldnteni, hogy melyek azok). Mindkt lovagrendnl vannak olyan lovagok, akik a Rendnek teljestenek kldetst, vagy esetleg a Szvetsgnek, de ha a Rend egyik tagjt fti a kalandozvr, akkor nem tartjk vissza, de ezt is egy kldets teljestsvel lehet kirdemelni, mivel a lovagok Erigow fegyveres vdelmt alkotjk. Viadomoi Oroszlnszv Lovagrend Az Yneven ltez lovagrendek kzl taln a legnpesebb a Viadomoi Oroszlnszv Lovagrend. A szervezet egsz vilgra kiterjed rendhz hlzattal rendelkezik, melynek kzppontja az istenek hta mgtti hegyen emelked risi vr, Viadomo. Az erdtmny eredetileg a hg vdelmre plt, clja a nomd hordk megfkezse, a civilizlt vilg megvsa volt. A krni dlsbl Viadomo is megkapta a maga rszt, de a vron vgzett remek munka, s a lovagok, paplovagok nagysgt is megmutatta a hbor, mivelhogy a harc 6 ve alatt egyszer sem sikerl bevenni a vrat. A Rend lovagjai s paplovagjai Dreinnak, a Hatalom Istennjnek szolglatban lik letk. Cljuk a Pyarroni Egyhz s a valls vdelme, vilgmret hatalmnak, s elssgnek megrzse. A jogrend, a trvny rei, kldetsknek tekintik a jogtalan cselekedetek megakadlyozst, m bosszhadjratokat szinte sohasem indtanak, mondvn az Uwel lovagjainak a feladata. Az Oroszlnszv Lovagrend szne a bbor, s az arany, jelkpe a kt hts lbra emelked oroszln. A rendet paplovagok irnytjk. A Papok, paplovagokban lert jellemzk ugyangy rvnyesek a lovagokra, mint a Dreina hatalmval br paplovagokra. Taln fokozottabban is rvnyesl mindez rjuk, hiszen nekik „csak” a hitk ereje mutatja az istenn tjt, s csakis magukra s trsaikra szmthatnak nehz, s kzdelmes letkben. Sokan ppen ezrt szvesen vlnak ksbb Dreina paplovagjaiv, ha az istenn rdemesnek tallja hvt erre a feladatra. Az Oroszlnszv lovagok kpzettsgei els szinten: Kpzettsg fok/% 6 Fegyver hasznlata Af Nehzvrtviselet Af Pajzshasznlat Mf Fegyverdobs (klnleges kpessg) Af Trtnelemismeret Af Heraldika Mf Hadvezets Af Fegyverismeret Af Etikett Af Lovagls Mf 4 Nyelvtuds(4,4,3,3) Af rs/Olvass Af Ezekhez a tovbbi tapasztalati szinteken a kvetkez kpzettsgek jrulnak: Tsz. Kpzettsg fok/% 3. Hadvezets Mf 4. Pszi Af 4. Sebgygyts Af 5. Fegyverhasznlat Mf 6. Fegyverdobs (klnleges kpessg) Mf 6. Trtnelemismeret Mf 10. Nehzvrtviselet Mf 12. Pszi Mf Specilis kpessg: Nem teljesen klnleges kpessg, hanem inkbb klnleges harcmodor, amelyet lezett szegly kis pajzsaikkal hajtanak vgre. Ha tmadnak vele (T: +10), akkor a sebzse k5 sp. A klnlegessg akkor jelentkezik, ha lecsatoljk karjukrl a pajzsot. A pyarroni lovagok hajtfegyverknt hasznljk lesre fent acl pajzsaikat. Ilyenkor automatikusan elvesztik a kezdemnyezst, a tbbi tmadsukat az adott krben, no meg termszetesen a pajzs V bnuszait. 6. TSz-tl Mf-on (K: +5, T: +10, V: +10) alkalmazzk ezt a tmadsi formt, gy ekkor tmadhatnak egyb fegyverkkel is, de a pajzs eldobsban tovbbra is elvesztik a kezdemnyezst. Viszont a V bnusz rvnyesl, mg a pajzs nluk van. A diszkoszknt elhajtott pajzs maximlis ltvolsga 6 ynevi lb. Sikeres tmads esetn a pajzs sebzse k6 sp, erre azonban vonatkozik az jsz szably. „Enas Alastor tettt manapsg is megneklik a hres brdok, amit vgrehajtott a krni Dls idszakban. A meglett kor lovag rsztvett egy vakmer kirohansban, amelyet a rend vlogatott lovagjai intztek az ostromlott Pyarronbl egy krni elitcsapat ellen. Ennek sorn felnyrsaltk alatta a lovt, s ahogy kibukott a nyeregbl, nemcsak kopjjt ejtette el, hanem a derkve is leszakadt, a rajta lg karddal-trrel egytt. Sikerlt talpra llnia a nehz lemezpncl irdatlan slya alatt, de trsai mr messze jrtak, s egyetlen fegyvere a tartszjakkal bal karjra erstett pajzs maradt. Ezzel kezdett ht vagdalkozni. A falon tolong vdk mulatra gyalogszerrel kivgta magt a krniak gyrjbl – nem gylevsz orkok voltak, hanem az egyik Birodalmi Lgi katoni! -, s mr fluton jrt a biztonsg fel, amikor szrevett egy hrihorgas aquir kapitnyt. Az ocsmny fajzat meghzdott harcosai sorfala mgtt, s ppen arra kszlt, hogy hatalomszval sjtson le r. Enas Alastor kort meghazudtol frgesggel lekapta a karjrl a pajzsot s elhajtotta; a kifent szegly thastotta az aquir torkt, vrbe fullasztva a szrny varzsigt. Az sz lovag elpuszttotta ugyan a szrnyeteget, egyszersmind azonban vgkpp fegyvertelen maradt, s a bosszszomjas krniak pillanatok alatt levgtk. Igazi hsknt halt meg; dics nevt a krnikk megrzik az utkor szmra.” Fegyvertruk: Pallos, lovagkard, kopjk, csatabrdok, s buzognyok a kedvenc fegyvereik. Kizrlag kis pajzsot hasznlnak vdeszkzknt. Dorani Vigyzk Rendje Doran hadserege, mgikus ton kondicionlt lovagok rendje, akiknek egyetlen feladata, hogx az szaki varzslllam biztonsgra gyeljenek. Ltszmukat 555 fben hatroztk meg hajdann, j tagot csak olyankor fogadnak maguk kz, ha valamelyikk meghal. Minden idk legkitnbben felszerelt serege, hisz Doran varzsli nem csak fegyverzetket, s vrtezetket itattk t mgival, hanem testket, s szellemket is. Szablyzata szerint nem lpheti t Doran hatrait, m az utbbi vszzadban (vgveszly elhrtsnak okn) kt zben is felmentst nyertek e megszorts all. A Rend nagymestere a Doran titkosszolglatnak mindenkori feje, akinek kiltt sr homly fedi. A Dorani Vigyzk Rendjbl kizrlag NJK karakterek szrmazhatnak. (Ehhez is lesz mg kiegszts, ill. vrjuk az tleteket.) Kard Testvrisg Gro-Ugon Enue Ahgren volt az els, aki beltta, hogy az Orwella hitnek is szksge van lovagi, illetve paplovagi rendekre; a Kitasztott papni hatatlanul elbuktak volna a ltkrt foly kzdelemben. Igaz, mr korbban is voltak fegyveres tmogati – stt lovagrendek, kisebb fejvadszklnok -, de egy tkpes nehzlovassg, amit Orwella hite tmogat, mindenflekppen risi elnyt jelentene szm
 
A kb. pontos id...
 
1. men pont
Tartalom
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.